Hoofdmenu

nimfen

Gestart door gea, september 27, 2005, 13:39:55 PM

Vorige topic - Volgende topic

gea

Momenteel heb ik een aantal nimfen van Extatosoma tiaratum over. Extatosoma tiaratum is een behoorlijk grote (tot zo'n 16 cm lang) wandelende tak die normaal gesproken in Australiƫ en Nieuw-Guinea leeft (zie foto voor een volwassen exemplaar). Wie belangstelling heeft kan er gratis een aantal komen afhalen. Het zijn grote eters dus het is wel handig als je makkelijk aan braamtakken kunt komen (in de winter is dit ongeveer het enige beschikbare voedsel voor ze). Stuur maar een mailtje als je meer info wilt.

Groeten,

Gea van Veen

feel4nature

dit lijkt mij een fantastisch beest voor in de klas!...zou je me er iets meer over kunnen vertellen?

groet, Ali.
natuurlijk met groet, Ali.

carel

Is dit wel de juiste plek om dieren te koop aan te bieden?????
Carel van der Sanden

http://www.natuurlijk-erp.nl/

Danielle

#3
Lijkt mij wel, hier zitten juist de natuur/dieren-liefhebbers en ze zijn niet te koop maar gratis....

Gr.
Danielle
Groetjes,
Danielle

gea

#4
Voor in de klas is het inderdaad een leuk beest........ik heb ze zelf namelijk ook op school staan.........de meeste leerlingen kennen de ''gewone'' wandelende tak wel maar deze is net even wat spectaculairder om te zien. Er komen vaak leerlingen even  bij de beesten kijken. Qua gedrag is er weinig aan ze te beleven; ze hangen de hele dag maar wat. Maar ze zijn natuurlijk een geweldig voorbeeld van camouflage.

Het nadeel van dit soort beesten is dat ze erg kwetsbaar zijn en je moet ze dus voorzichtig hanteren. Bovendien zit je op scholen met de schoolvakanties.....dan zullen ze met iemand mee naar huis moeten (ze staan nu dan ook bij mij thuis).
Erg leuk dus mits je tijd hebt/neemt voor de verzorging........maar dat geldt voor het houden van alle beesten.

Je kan ze het beste houden in een hoge (minimaal 50 cm maar liever hoger) bak die goed geventileerd is. De lengte en breedte van de bak hangen af van het aantal takken dat je er in wilt laten wonen. Ongeveer om de dag besproei ik ze met een plantenspuit en er moeten altijd takken in de bak zitten met verse braambladeren.  Ik heb ze bij kamertemperatuur staan maar als de kamer 's nachts erg koud is, zou je ze wat kunnen verwarmen met een verwarmingsmatje.

Ik hoop dat je zo voldoende informatie hebt. Als je bij Google zoekt op ''Extatosoma tiaratum'' vind je ook zeker veel info.

Ik heb nog steeds een aantal nimfen over...........
Groeten,

Gea van Veen

gea

Ze zijn inderdaad niet te koop........een serieuze liefhebber kan ze gratis afhalen......
Groeten,

Gea van Veen

feel4nature

#6
Hallo Gea,

ik heb zelf ook wandelende takken,  die geef ik altijd ligustertakjes, maar ik kan zonder problemen aan  bramentakken komen.

een probleempje.....in welk gedeelte van het land woon je? ik zit helemaal in het noorden (in Leeuwarden....)
eitjes van de wandelende tak kun je gewoon opsturen met de post, kan dat ook met de nymfen? als dat kan, dan betaal ik natuurlijk de verzendkosten.

groet, Ali.
natuurlijk met groet, Ali.

gea

Ik woon in Willemsoord (tussen Steenwijk en Wolvega).  Opsturen van nimfen doe ik niet.......ik denk niet dat dat goed komt.
Als je de afstand geen probleem vindt dan hoor ik het wel.  
Groeten,

Gea van Veen

feel4nature

#8
hallo Gea,

als je je adres naar mij opstuurt kom ik ze volgende week ophalen,we spreken de excacte tijd nog wel even af dan. willemsoord is niet zo heel erg ver hier vandaan.

groet, Ali.
natuurlijk met groet, Ali.

robin

ze doen t goed! dank je gea!  :duim:  
groeten robin kraaij