Australische Bidsprinkhaan

Gestart door Mark27, maart 08, 2016, 14:52:32 PM

Vorige topic - Volgende topic

Mark27

Ik zou graag willen weten welke soort dit is[/size]Het betreft deze waarneminghttp://observado.org/waarneming/view/115227442Bidsprinkhaan onbekend - Mantodea spec. gezien op 2016-03-06 Australia - Sydney (NSW)Foto's:bij voorbaat dank Jonathan Verschuuren
Met vriendelijke groeten,

Mark Schellekens

arpwifi

Hoi Mark,

Eigenlijk zou ik braaf m'n kop moeten houden - weet niks van Bidsprinksen uit die hoek .... maar met dat smalle halsschild en spitse kop zou in elk geval Kongobatha diademata een goede eerste zoekrichting kunnen zijn ...
Groetsenzo, Arp (via onbeveiligde WiFi)

You know the state of computer security is dire when Qubes OS, arguably the world's most secure operating system, makes only modest claims. ("a 'Reasonably-Secure' Operating System") [J.M. Porup]

Mark27

Hoi Arp,


Lang geleden! Alles goed? Ik was al aan het zoeken geweest. Had deze soortook op een klein lijstje staan. Is een goede kanshebber.
Ik ga nog eens familie-en soortgenoten bekijken.Hartelijk dank!


Mark
Met vriendelijke groeten,

Mark Schellekens

arpwifi

Ha Mark  :blink:

Zelf had ik ook nog even verder gekeken en er ook wat beschrijvingen etc bij gevonden. Het past in elk geval allemaal en komt ook 100% overeen met andere foto's die deze naam gekregen hebben en ik heb niks anders kunnen vinden wat erop lijkt. Het is ook echt wel een opvallend beestje, qua halsschild, kopvorm en cerci etc.  ... ga er maar vanuit dat het deze zal zijn - weinig risico op miskleun lijkt me.

Het is de waarneming van iemand anders, maar was je zelf ook ginds op pad geweest?

Groetsenzo, Arp (via onbeveiligde WiFi)

You know the state of computer security is dire when Qubes OS, arguably the world's most secure operating system, makes only modest claims. ("a 'Reasonably-Secure' Operating System") [J.M. Porup]

Mark27

Hoi Arp,


Klopt, vriend van me werkt een jaar aan de universiteit van Sydney maar is vooral vogelaar. Ik heb hem een beetje geïnfecteerd met de insecten dus dat doet hij erbij.
Ik ben zelf enkele keren in Australië geweest maar dit keer jammer genoeg niet.....;-(


Mark
Met vriendelijke groeten,

Mark Schellekens

arpwifi

Goeie zaak Mark - krijgen we weer wat extra leuke waarnemingen van geinige insecten uit die hoek  :duim:
Groetsenzo, Arp (via onbeveiligde WiFi)

You know the state of computer security is dire when Qubes OS, arguably the world's most secure operating system, makes only modest claims. ("a 'Reasonably-Secure' Operating System") [J.M. Porup]

Mark27

Vind ik ook. Hoe meer hoe beter. Zeg zowieso tegen mijn vrienden/kennissen/collega's dat ze plaatjes moeten maken van beestje in binnen- en buitenland. Je weet nooit wat voor leuks er tussen zit.
Heb ook een contact in Suriname en stuurt ook wel eens wat door.


Groet,


Mark
Met vriendelijke groeten,

Mark Schellekens