(boom)pad

Gestart door Robert Heemskerk, september 07, 2007, 11:48:32 AM

Vorige topic - Volgende topic

Robert Heemskerk

dag amfibieënforum,

Ik vond gisteravond met licht een jonge gewone pad in een boom!
De pad zat ongeveer 1,5 meter boven de grond op de groffe bast van een Wilg.
Zoiets verwacht je daar niet :lol:

http://waarneming.nl/foto_details.php?id=220856  

lo.troisfontaine


je had er misschien nog niet aan gedacht,
maar die pad had jou daar ook niet verwacht.

:D  :P  :D  :lol:  :D

groeten,

Lo

Robert Heemskerk

Ja  :gap: , die zal wel gedacht hebben ''waaat staaaat die man daar nou in vredesnaam te doen?''

dan ga ik er wel even vanuit dat padden kunnen denken..  :angel:  

Eddy Clerx

Die dingen denken nu maar aan een ding, "vreetíe mij of vreetik'm"?

g.j. keizer

#4
Robert,
Ach, je moet maar zo denken : er zijn vast ook "Hochstapler" onder de padden, die met of zonder kroontje op de troon willen zitten, of padden, die minder verwaand zijn en het om andere redenen hogerop zoeken.
Zwamgroet,
Gerrit J. Keizer
www.soortenbank.nl
Paddenstoelen

Iolaire

Ik snap het woord "paddestoel" nu in ene ook! :blink:

Maar... is het geen Bospad? Bufo forrestus?  
Met vriendelijke groeten,

Willem Boomkens

g.j. keizer

CiteerIk snap het woord "paddestoel" nu in ene ook! :blink:
Willem,
En dan is er nog het verschil tussen paddenstoel en het Engelse toadstool : moet je dat laatste nou lezen als "stool for a toad" of als "toad's tool" ? De associatie van heksen, die naast Vliegenzwammen ook paddenhuidjes (bufotenine) in hun brouwsels verwerkten, met paddenstoelen is waarschijnlijk verantwoordelijk voor de Nederlandse en Engelse naam. Heksen zouden na het nuttigen van dit brouwsel op hun bezemstelen hebben kunnen vliegen, vandaar mogelijk ook de naam Vliegenzwam in de meeste Europese talen. Daarnaast zou de naam van het oude gebruik om de rode hoedhuid in suikerwater op een schoteltje hoog weg te zetten om vliegen te doden (iboteenzuur) afgeleid kunnen zijn.
Zwamgroet,
Gerrit J. Keizer
www.soortenbank.nl
Paddenstoelen

Iolaire

Gerrit,

Ik dacht een Engels (oorspronkelijk Schots?) rijmpje te kennen dat het over iets als "a toad sat on his stool" heeft, maar kan het niet vinden op dit moment. Als mijn geheugen nog 'n beetje betrouwbaar is zou dit iig de Engelse naam verklaren (Stool for a toad ipv a toad's tool) maar helaas nog niet wat die ene pad van Robert nou in die boom deed! :lol:  
Met vriendelijke groeten,

Willem Boomkens

Jeroen Nagtegaal

CiteerMaar... is het geen Bospad? Bufo forrestus?
Ik weet niet of je het echt meent, maar ik ken hem niet en het is echt een Bufo Bufo, Gewone pad,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Iolaire

Jeroen,

Het was een grapje!  :whistle:  
Met vriendelijke groeten,

Willem Boomkens