Fout contact server

Gestart door r.e.deboer, februari 28, 2016, 14:34:42 PM

Vorige topic - Volgende topic

r.e.deboer

Vanmorgen ging het nog prima vanaf m'n iPhone. Nu ineens bij verzenden waarn. steeds 'Fout bij het maken van contact met de server. Probeer het later nog eens". Lukt niet met G4, G3 en WiFi. Aan en uit zetten van iPhone helpt ook niet.

marcel123

#1
Ik weet dat ik het hier niet mag zeggen, maar kijk eens bij Obsmapp... http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=338181.msg1927558#msg1927558

r.e.deboer

Lijkt zelfde probleem. Helaas zonder oplossing.
Reinder

PieterH

Hier het zelfde probleem. Server fout ,probeer het later...
Groeten , Pieter Hilgeman

Hannie Luijten

Hier idem. Krijgt niks meer doorgestuurd. "Fout bij het contact maken met de server, probeer het later opnieuw"
Mijn eerste gedachte was het is druk maar na 2 uur wil het nog steeds niet lukken.
Groet, Hannie

gerjanpetter

Ik heb precies hetzelfde probleem, wel of geen WiFi/3G aan of uit. Maakt niet uit. Hij blijft geen contact maken met de server😩 Voor 12 uur werkte alles nog perfect!

r.e.deboer


Hannie Luijten

Hier werkt het inderdaad ook weer  :)
Groet, Hannie

gerjanpetter

Ook hier is het probleem verholpen😄 oorzaak?

Sjaak Schilperoort

Op de productie-omgeving is een update uitgevoerd van PHP. Dit was kennelijk niet goed voorbereid en/of getest. Het upload-script ging een tijd lang fout. Wat wel goed ging: in iObs 2.5 zitten wijzigingen om server-fouten beter te herkennen. Die wijziging bleek prima te werken. Iedereen die tegen de server-fout aanliep kreeg van iObs een nette en correcte foutmelding.

Roland_Wantia

#10
Vandaag meerdere pogingen ondernomen om waarnemingen Up te loaden naar observado maar krijg telkens dezelfde foutmelding (contact maken met server). Kan dit ook aan eigen instellingen liggen? Telefoon al 2 keer gereset maar zonder het gewenste effect.
Groet, Roland

Roland_Wantia

Terug in Nederland maar nog steeds lukt het niet.
Groet, Roland

hiskodevries

Roland, je kunt wel gewoon internet op vanaf je iphone?
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Roland_Wantia

Hi Hisko,
Inloggen op observado.org vanaf IPhone met safari lukt wel ja.
Bij een export van mijn waarnemingen uit iobs worden overigens alleen maar de al eerder verzonden waarnemingen meegenomen in het csv.bestand.
Groet, Roand

Roland_Wantia

Nog wat extra informatie:
De eerste keer ging het fout vanaf een locatie waar de WiFi niet goed functioneerde en ontvangst zeer zwak was. Ik heb de melding toen geweten aan de omstandigheden. Daarna zijn alle nieuwe pogingen mislukt.
Groet, Roland

hiskodevries

CiteerBij een export van mijn waarnemingen uit iobs worden overigens alleen maar de al eerder verzonden waarnemingen meegenomen in het csv.bestand.
Wat logisch is om misbruik van de app te voorkomen.
Je hebt de laatste versie van iObs op je iphone staan ?
Zonee installeer die eerst even.
Zoja Sjaak ?
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Sjaak Schilperoort

Ha Roland, vervelend! Maar uploads komen binnen, dus het moet iets zijn dat specifiek is voor je iPhone. Je krijgt toch deze melding "Fout bij het contact maken met de server, probeer het later opnieuw"? Graag dit even bevestigen. Deze melding krijg je alleen als iObs wel contact kan maken met de upload-server, maar de server geeft een andere code terug dan OK (oftewel HTTP status code 200). Hisko, zie je dat ook terug in de server-logs?

Groeten, Sjaak.

Roland_Wantia

Hi Hisko en Sjaak,

Ik maak gebruik van versie 2.6. Volgens mij is dat de laatste versie.
Betreft inderdaad de melding "Fout bij het contact maken met de server, probeer het later opnieuw".
Hoop dat jullie een oplossing hebben, anders voer ik de (bijna 90) waarnemingen alsnog handmatig in. Ik weet nu in ieder geval dat het probleem niet van generieke aard is.

groet,
Roland

M. Hoogteijling

Laatste versie is bij mij nu 2.6.1.  Geen idee of het daar mee te maken kan hebben maar je kan in elk geval Iobs bijwerken.
Met vriendelijke groet
Marijn Hoogteijling

hiskodevries

Roland het wegschrijven van "foute" waarnemingen werkte niet goed. Zou je nogmaals willen uploaden.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0