Accidentele upload vermijden

Gestart door Nathalie De Somer, mei 11, 2016, 01:54:55 AM

Vorige topic - Volgende topic

Nathalie De Somer

Al tweemaal is het voorgekomen dat ik de upload knop per ongeluk aanraakte en dat de waarnemingen al geupload werden in het veld. Nadeel is dan dat waarnemingen niet gecheckt zijn voor upload en ook de internet bundel onnodig wordt opgemaakt. Het zou prettig zijn als dit verbeterd werd in een volgende versie en dat een extra bevestiging nodig is om de upload te starten o.i.d.

Bedankt & vriendelijke groet
Nathalie

Hannie Luijten

Om een accidentele upload te vermijden zet ik elke waarneming direct op onzeker (en heb ik bij "voorkeuren" de optie "verzend ook onzekere waarnemingen" uiteraard uitgeschakeld).
Groet, Hannie

Nathalie De Somer

Dankjewel Hannie, maar dat zijn toch veel wijzigingen elke keer? Ik doe veel inventarisaties met een 100-150+ aantal invoeringen per keer en dan na de upload alles weer veranderen van onzeker naar zeker vraagt meer tijd dan me lief is. Werk je ook met iObs ?

Sjaak Schilperoort

De volgende versie van iObs bevat een tussenscherm met extra bevestiging. In de tussentijd is er natuurlijk ook de al bestaande mogelijkheid om een upload af te breken door op de popup te klikken.

Nathalie De Somer

Het onderbreken heb ik al kunnen gebruiken, maar bij een accidentele upload zie je meestal niet dat de upload is begonnen. Het tussenscherm oid zal helpen. Bedankt & mvg, Nathalie

Hannie Luijten

Citaat van: Nathalie De Somer op mei 23, 2016, 20:35:31 PM
Dankjewel Hannie, maar dat zijn toch veel wijzigingen elke keer? Ik doe veel inventarisaties met een 100-150+ aantal invoeringen per keer en dan na de upload alles weer veranderen van onzeker naar zeker vraagt meer tijd dan me lief is. Werk je ook met iObs ?


éen veegje per waarneming en weer terug natuurlijk  ;D
Maar ik heb er dan ook geen 100-150 per keer, dan zou ik het niet redden. De meeste waarnemingen moet ik hoe dan ook zelf later nog checken op juistheid plus dat de foto's er nog bij moeten, dus ik merk dat eigenlijk niet.
Groet, Hannie