Hoofdmenu

Waarschuwing

Gestart door Pim, februari 17, 2016, 20:58:42 PM

Vorige topic - Volgende topic

Pim

Na mijn werk voor de derde keer naar de Sloterplas.
Met telescoop had ik binnen de minuut de kleine burgemeester in beeld.
Telescoop in de achterbak gelegd en in de auto de waarneming gaan invoeren.
Opeens schud mijn auto heen en weer. Zit er zo'n kansarme jongere aan mijn achterbak te sjorren.
Mijn geluk was dat ik altijd als ik in de auto zit deze op slot doe.
Binnen enkele seconden sprong hij zonder buit achterop bij zijn vriendje op de scooter.
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

Maurice Elf

Citaat van: Pim op februari 17, 2016, 20:58:42 PM
Na mijn werk voor de derde keer naar de Sloterplas.
Met telescoop had ik binnen de minuut de kleine burgemeester in beeld.
Telescoop in de achterbak gelegd en in de auto de waarneming gaan invoeren.
Opeens schud mijn auto heen en weer. Zit er zo'n kansarme jongere aan mijn achterbak te sjorren.
Mijn geluk was dat ik altijd als ik in de auto zit deze op slot doe.
Binnen enkele seconden sprong hij zonder buit achterop bij zijn vriendje op de scooter.

...Die je vervolgens beiden voor hun sokken en van hun scooter gereden hebt en in niet mis te verstane bewoordingen (eventueel verduidelijkt met wat "fysieke-aanwijzingen") hebt duidelijk gemaakt dat je hier niet van gediend was, waarop zij hun excuses aanboden en hun weg met jouw goedkeuring hebben kunnen vervolgen, neem ik aan Pim?

KLTZKKN!

Dank voor de waarschuwing, goed om weer even te weten dat alles op slot moet...
Mvg Maurice

OlivierO

Helaas, helaas, helaas.

Mij hebben ze altijd geleerd om van andermans gerief af te blijven. Is dat in andere opvoedens (is dat een woord???) dan niet zo?
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

frankneijts

Citaat van: OlivierO op februari 18, 2016, 18:57:11 PM
Helaas, helaas, helaas.

Mij hebben ze altijd geleerd om van andermans gerief af te blijven. Is dat in andere opvoedens (is dat een woord???) dan niet zo?

Och, volgens de 10 geboden mag je zelfs niet aan je eigen gerief komen .... 8)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

HPM

Citaat van: frankneijts op februari 18, 2016, 19:51:25 PM
Citaat van: OlivierO op februari 18, 2016, 18:57:11 PM
Helaas, helaas, helaas.

Mij hebben ze altijd geleerd om van andermans gerief af te blijven. Is dat in andere opvoedens (is dat een woord???) dan niet zo?

Och, volgens de 10 geboden mag je zelfs niet aan je eigen gerief komen .... 8)

Dat is alleen in de katholieke versie. In de protestantse versie moet je alleen van de os en ezel en dergelijke van de buurman afblijven. Kort samengevat: gij zult niet begeren iets dat uws naasten is.
Herman van der Meer

Oenanthe

Gaan we nu bediscussiëren hoe het komt dat er dieven rondlopen? Ik hou daar altijd en overal rekening mee, zelfs op plaatsen waar ik verder nooit een mens zie.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

StevenGeurts

Citaat van: Oenanthe op februari 18, 2016, 20:37:33 PM
Gaan we nu bediscussiëren hoe het komt dat er dieven rondlopen?

Het lijken me escapes en mijn inziens moet de CNDA een extra lijst toevoegen voor dit soort organismen.

En het is een buizerd.

(/iedere thread hier ever)

OlivierO

Citaat van: Oenanthe op februari 18, 2016, 20:37:33 PM
Gaan we nu bediscussiëren hoe het komt dat er dieven rondlopen? Ik hou daar altijd en overal rekening mee, zelfs op plaatsen waar ik verder nooit een mens zie.

Als ge ze niet ziet zijn ze het gevaarlijkste!
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

rudi

Herinvoeren van brood met groene zeep en spinnen, in de gevangenis en criminaliteit is snel over!
Mijn favoriet: Visdief !
Begonnen mei 2011.
Totaal 62.000 waarnemingen.
Totaal 1170 (alle) soorten.
246 vogelsoorten.
Vriendelijke groet,
R Wortelboer

Vincent Hart

Even kijken... Voor we dat deden was er criminaliteit, toen we het niet meer deden ook, dus nu gaat het helpen?
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

rudi

In mijn herinnering kon je vroeger je fiets zonder slot op straat zetten.
Werd niet gestolen.
Mensen deden de deur ook niet op slot.
Ging prima.
Maar dat was op het platte land, dat wel.
Mijn favoriet: Visdief !
Begonnen mei 2011.
Totaal 62.000 waarnemingen.
Totaal 1170 (alle) soorten.
246 vogelsoorten.
Vriendelijke groet,
R Wortelboer

lennartv

Citaat van: Vincent Hart op februari 18, 2016, 22:53:03 PM
Even kijken... Voor we dat deden was er criminaliteit, toen we het niet meer deden ook, dus nu gaat het helpen?


Nope, uit onderzoeken blijkt zelfs dat de gevangenis averechts werkt. 70% recidiveert in het eerste jaar na vrijlating...
Groetjes,

Lennart Verheuvel

www.naturebylennart.com

Guus Peterse

Zelfs de doodstraf blijkt niet tot vermindering van de criminaliteit te leiden.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Vincent Hart

Citaat van: guusp op februari 19, 2016, 09:56:17 AMZelfs de doodstraf blijkt niet tot vermindering van de criminaliteit te leiden.
Dat hangt een beetje van de schaal af, natuurlijk.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

mgieskens

Citaat van: Vincent Hart op februari 19, 2016, 10:55:03 AM
Citaat van: guusp op februari 19, 2016, 09:56:17 AMZelfs de doodstraf blijkt niet tot vermindering van de criminaliteit te leiden.
Dat hangt een beetje van de schaal af, natuurlijk.
Tja, als je de doodstraf grootschalig doorvoert blijven er vanzelf niet genoeg over om te recidiveren ;D
Michèl Gieskens
Haagse Vogelbescherming - www.haagsevogels.nl

Een mens gelooft niet wat hij ziet, maar ziet wat hij gelooft

evertdirks

Ik hoop dat er geen sprake is van een influx van deze soort.




evert
Evert

Leer eerst het "gewone" herkennen, dat komt het bijzondere vanzelf.

Douwe van der Ploeg

Citaat van: lennartv op februari 19, 2016, 09:51:46 AM
Citaat van: Vincent Hart op februari 18, 2016, 22:53:03 PM
Even kijken... Voor we dat deden was er criminaliteit, toen we het niet meer deden ook, dus nu gaat het helpen?


Nope, uit onderzoeken blijkt zelfs dat de gevangenis averechts werkt. 70% recidiveert in het eerste jaar na vrijlating...

Hoeveel recidiveert wanneer ze niet gepakt/veroordeeld/gevangenist worden...? Je kan ook zeggen dat 30% z'n lesje heeft geleerd ;) Of dat alleen vrijlaten uit de gevangenis averechts werkt..
Douwe van der Ploeg

HPM

Citaat van: Douwe van der Ploeg op februari 20, 2016, 04:09:15 AM
Citaat van: lennartv op februari 19, 2016, 09:51:46 AM
Citaat van: Vincent Hart op februari 18, 2016, 22:53:03 PM
Even kijken... Voor we dat deden was er criminaliteit, toen we het niet meer deden ook, dus nu gaat het helpen?

Nope, uit onderzoeken blijkt zelfs dat de gevangenis averechts werkt. 70% recidiveert in het eerste jaar na vrijlating...

Hoeveel recidiveert wanneer ze niet gepakt/veroordeeld/gevangenist worden...? Je kan ook zeggen dat 30% z'n lesje heeft geleerd ;) Of dat alleen vrijlaten uit de gevangenis averechts werkt..

Of dat hardleerse mensen gemakkelijk in de misdaad verzeild raken en zich dan ook nog eens gemakkelijk laten pakken.
Herman van der Meer

guusvanduin

als je denkt dat de auto afsluiten helpt: vorig jaar in het Zuid-Limburgse Kerperbos voor middelste bonte spechten en kortsnavelboomkruipers, werden wij gewaarschuwd dat op een reguliere parkeerplaats in no time vijf auto's waren opengetikt. Overigens is dat de reden dat ik - ook in mijn woonplaats Amsterdam - mijn auto juist nooit afsluit: ik hoop dat die boys eerst proberen gewoon de deur open te doen. scheelt erg veel glasschadegezeik. dat dat helpt is al een paar keer gebleken: alle papieren en rommeltjes door elkaar en de deur halfopen, maar geen ruit kapot ...
en o ja, als je zulke jongens met de auto denkt te moeten gaan achtervolgen, denk dan even aan die vrouw die in 2005 in de Derde Oosterparkstraat een van die gasten doodreed ...

HPM

Citaat van: guusvanduin op februari 21, 2016, 10:07:39 AM
...
en o ja, als je zulke jongens met de auto denkt te moeten gaan achtervolgen, denk dan even aan die vrouw die in 2005 in de Derde Oosterparkstraat een van die gasten doodreed ...

Of denk aan die gasten die in een poging om aan de politie te ontkomen een of twee mensen dood reden.
Herman van der Meer

guusvanduin

in zijn algemeenheid bedoelde ik natuurlijk: denk aan de mogelijke nasleep ...

Oenanthe

Citaat van: guusvanduin op februari 21, 2016, 10:07:39 AM
als je denkt dat de auto afsluiten helpt: vorig jaar in het Zuid-Limburgse Kerperbos voor middelste bonte spechten en kortsnavelboomkruipers, werden wij gewaarschuwd dat op een reguliere parkeerplaats in no time vijf auto's waren opengetikt. Overigens is dat de reden dat ik - ook in mijn woonplaats Amsterdam - mijn auto juist nooit afsluit: ik hoop dat die boys eerst proberen gewoon de deur open te doen. scheelt erg veel glasschadegezeik. dat dat helpt is al een paar keer gebleken: alle papieren en rommeltjes door elkaar en de deur halfopen, maar geen ruit kapot ...


Zo deden ze het tijdens mijn vogelvakantie op Mallorca (het vogelrijke, niet dichtbevolkte noorden) ook. Alles uit de bus, maar dan ook alles, want afsluiten doen we niet. Dat levert alleen maar schade op. Of de bus tijdens de excursies ooit is doorzocht weet ik niet maar eind van de reis was er geen schade en niemand miste iets.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

rudi

Mijn favoriet: Visdief !
Begonnen mei 2011.
Totaal 62.000 waarnemingen.
Totaal 1170 (alle) soorten.
246 vogelsoorten.
Vriendelijke groet,
R Wortelboer

migratorius

Praat maar raak...

Toch was het een nuttige tip om m'n auto als ik er in zit af te sluiten mocht ik ooit weer eens in de verleiding komen in Amsterdam vogels te gaan kijken. Leegruimen als ik er niet in zit en het handschoenenkastje open laten staan doe ik al.

JanHein

OlivierO

Hoe ver is het eigenlijk gekomen?  :angry:

Dat je wat voorzichtig moet zijn en niet alles moet laten rondslingeren, oké, dat begrijp ik nog (met wat goede wil), maar dat je alles uit je auto moet halen en hem los moet laten om geen schade te hebben??? WTF???
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Oenanthe

Ja zo ver is het gekomen Olivier. En van de maatregelen die daartegen worden voorgesteld heb ik er nog niet een gezien die helpt.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

Rob Koelman

Citaat van: Oenanthe op februari 22, 2016, 10:53:04 AMEn van de maatregelen die daartegen worden voorgesteld heb ik er nog niet een gezien die helpt.

https://www.youtube.com/watch?v=CvJp1X3qiog
(seconde 50 - 1 minuut 05)
Met vriendelijke groet, Rob

OlivierO

Citaat van: Rob Koelman op februari 22, 2016, 14:10:54 PM
Citaat van: Oenanthe op februari 22, 2016, 10:53:04 AMEn van de maatregelen die daartegen worden voorgesteld heb ik er nog niet een gezien die helpt.

https://www.youtube.com/watch?v=CvJp1X3qiog
(seconde 50 - 1 minuut 05)


Ik heb zo genen auto, helaas. :rolleye:
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

weurt

Er zit niet voor niks een achteruit versnelling of R binnen handbereik.

Hennie

Maja1970

Daarvoor heb ik mijn Duitse Herder in de achterbak, wil wel eens zien wie er eerder bij de scooter is  ;D