7-stippelige larve dacht ik.. maar niet goedgekeurd. Andere?

Gestart door Josee, januari 20, 2016, 11:01:46 AM

Vorige topic - Volgende topic

Josee

Het betreft deze waarneming[/size]http://waarneming.nl/waarneming/view/77765371Zevenstippelig lieveheersbeestje - Coccinella septempunctata gezien op 2013-07-21 Leiden - Hortus botanicus

Foto's:


bij voorbaat dank
°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers

arpwifi

Het 7-stipje is wel een vreselijk algemeen beestje, maar zowel imago als larven zijn niet altijd triviaal van andere Coccinella-soorten te onderscheiden - zeker niet van de gemiddelde foto.

Dit is wel een 7-stipje, maar ik kan ook begrijpen dat ik 'm destijds wellicht even heb laten liggen (o.a. erg bleek en halsschildtekening slecht te beoordelen)
Groetsenzo, Arp (via onbeveiligde WiFi)

You know the state of computer security is dire when Qubes OS, arguably the world's most secure operating system, makes only modest claims. ("a 'Reasonably-Secure' Operating System") [J.M. Porup]

Josee

Hartelijk dank weer Arp! Ik vond het ook moeilijk omdat een aantal erg op elkaar lijken inderdaad. Toch leuk dat deze op naam te brengen is.


Door tijdsgebrek in het verleden heb ik een achterstand opgelopen. Nu alle dagen vrij en veel plezier in de puzzeltochtjes op zoek naar de juiste naam. Hoop vaker gebruik te mogen maken van je kennis!


Fijne dag
°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers