handschoenen

Gestart door zwarteleeuwerik, januari 18, 2016, 15:56:24 PM

Vorige topic - Volgende topic

zwarteleeuwerik

hallo, ik plaats deze vraag hier maar , omdat er geen andere plaats bestemd is in het forum .


Bij deze (onder nul en koud)  temperaturen  wat is de beste hanfschoen en wat met gebruik van een verrekijker met de handschoen ?  , of een want ? ik heb de stealt gear handschoenen  maar deze vallen echt dik tegen , direkt kouwe handen .



Erik vb.

A. Vermaat

Ik heb van die wanten met omklapgedeelte zodat de vingers vrij komen, wat bij atlassen toch wel handig is. Mijn huidige paar heeft ook voor de duim een omklapdeel, maar dat heb ik met leukoplast dichtgeplakt (vorige paar had dat niet bij de duim, mi beter). Maar of dat beter is dan jouw stealth(?) gear, dan weet ik niet. Ik dacht dat ik ze bij de Boerenbond heb gekocht.


Arend
Met vriendelijke groet
Arend Vermaat

M. Hoogteijling

#2
Ik heb Windstoppers van POW: kon even geen NL-site vinden: http://www.backcountry.com/pow-gloves-transfilmer-glove-mens  Voordeel is dat je hem als handschoen met losse vingers kunt gebruiken waarbij alleen het topje van je wijsvinger (links en rechts) vrij is: hiermee kun je focussen, fotograferen, je telefoon bedienen en bladeren in boek. Omgeklapt werkt het al heel aardig maar met de want eromheen blijven ze pas echt goed warm. Maar na uren in de kou ga ik het ook wel wat voelen hoor. 
Met vriendelijke groet
Marijn Hoogteijling

Timo Roeke

Ik ben ook benieuwd naar goede handschoenen. Binnen no time heb ik koude handen - welk type handschoenen dan ook (tot nu toe).

Jeroen Nagtegaal

Voor mij werkte simpele, maar goed passende, gebreide/gehaakte handschoenen goed. Vaak niet heel duur. Ook ik heb vaak koude handen... Eventueel droeg ik twee van zulke paren over elkaar. Twee dunne paren werkte bij mij beter dan een dik paar.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Richardus

Ik heb sinds kort handschoenen van Sealskinz, water- en winddicht vooral omdat ik allws op de fiets moet doen. Subzero bescherming, hoogste lvl 5 van t merk. Wel zo dik dat je er geen camera mee bedient maar met mn verrekijker geen probleem. Heerlijk warme handen voor t eerst ooit, maar kostte ook wel iets meer (€55). Waterdichte beanie ook aan te bevelen trouwens. Zo, dat was de onbedoelde reclame haha

Jan2002

Citaat van: Timo Roeke op januari 22, 2016, 10:09:38 AM
Ik ben ook benieuwd naar goede handschoenen. Binnen no time heb ik koude handen - welk type handschoenen dan ook (tot nu toe).
Timo, misschien wat off-topic, maar ook ik heb zo ongeveer alle denkbare soorten handschoenen geprobeerd, zelfs meerdere handschoenen over elkaar heen, zonder resultaat. Uiteindelijk ontdekt dat ik het syndroom van Raynaud heb, een doorbloedingsstoornis die met name in je vingers zichtbaar wordt. Google maar eens, misschien voorkom je daarmee meer onnodige aankopen (want dan komt het probleem van binnenuit).
Groet,
Jan