Hoofdmenu

Welk eiland?

Gestart door frankw, september 04, 2007, 12:40:04 PM

Vorige topic - Volgende topic

frankw

Ik wil die weekend een lastminuteje pakken naar 1 van de eilanden, waarschijnlijk texel of ameland.

Wie kan mij zeggen waar je in deze tijd van het jaar het beste heen kan gaan?
Ik ben vroeger met school wel eens op excursie geweest op ameland toen best veel soorten gezien, ik weet alleen niet meer wanneer dat was..

Ik wil vooral een aantal nieuwe 'zee-soorten' zien die ik hier in het binnenland nooit/zelden zal zien. En geloof me ik moet er nog wat. :wub:  Of heeft iemand een andere suggestie waar veel kust soorten kunnen worden gezien?

bvd

Marc Bulte

Ameland is wel erg goed voor zeetrektellen. Ik ben echter alleen in November geweest maar zal in September ook al best wat te zien zijn.  
Groeten,
Marc Bulte
Mijn fotosite

frankw

en aan welke kant? bij hollum? ik ben vroeger uiterst noordoost geweest op toen de hoogste duin van het eiland.

Marc Bulte

Zeetrektellen gaat het best vanaf dat restaurant aan de Noordzee, ben de naam even kwijt. Het is bij Nes in elk geval.  
Groeten,
Marc Bulte
Mijn fotosite

BramtK

Je moet natuurlijk altijd naar Texel gaan! Ameland.. pfff..

Bram  
Groeten,

Bram ter Keurs

BWoets

Op texel is vaak wel meer te zien...
En zeetrek op Texel is ook niet slecht vanaf strandslag Westerslag.
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Adri Clements

De vogels komen uit het noorden, en komen aan bij de diverse eilanden. Dan gaan ze via texel, kuststrook verder naar het zuiden.
Texel gooit dan de hoogste ogen :)  
Groeten, Adri Clements
Telpost Schor van Sint-Annaland
Mijn waarnemingen + Foto's

BramtK

Ja, (even serieus) op Texel kan je dan weer wel het beste naar de Westerslag en als je vooral gebruik maakt van de fiets (zoals ikzelf) is dat niet altijd even dichtbij.

Je kan in zijn algemeenheid natuurlijk ook denken 'we zien wel' en gewoon maar zien wat er in je schoot wordt geworpen... Dat is toch nog altijd het mooiste, vind ik zelf.

Groeten,

Bram  
Groeten,

Bram ter Keurs

frankw

maar op dit moment is texel tóch beter?

ohja weet iemand dan ook nog een cheapy hotel ofzo op 1 van deze eilanden?
ik vind wel lastminutes van 70 eurie voor 1 nacht..

Thijs Fijen

Nou, ik denk dat vooral voor zeetrek Ameland toch echt beter is (misschien omdat er meer meldingen vandaan komen??) En ik verwacht dat dit weekend er mensen gaan tellen omdat het al een hele week NW is! Verder is ameland beter als je met de fiets bent omdat je dan beter bij alles kan komen (op texel is alles net even iets verder)

Thijs
Thijs Fijen

frankmeer

Citeermaar op dit moment is texel tóch beter?

ohja weet iemand dan ook nog een cheapy hotel ofzo op 1 van deze eilanden?
ik vind wel lastminutes van 70 eurie voor 1 nacht..
Eind juli zat ik ook op Texel, en dit hotelletje is erg goedkoop:
http://www.hoteldekievit.nl/
Frank van der Meer

BramtK

Tsja, meer meldingen... Gewoon zelf ergens gaan kijken en maar zien wat je tegenkomt!

Bram

(Die afgelopen weekend, eerlijk toegegeven, ook eens op de Maasvlakte was.)  
Groeten,

Bram ter Keurs

frankw

ok. ik ga denk ikvoor ameland.

Behalve bij dat restaurant wat zijn nog meer goede plekken?, zoals ik al zei ik ken dat stuk uiterst no, ben alleen de naam ff kwijt.

iemand daar misschien een bed and breakfast of goedkoper hotel?

simonvb

Afgelopen weekend grote vogeltelling op Texel

http://home.planet.nl/~witte005/Bigday.htm

Echt de moeite waar lijkt me
Met vriendelijke groet,

Simon

Edwin Russer

Hoi Frank,

Het is maar net met welke insteek naar je zo'n eiland gaat. Ga je echt voor de zeevogels, dan zou ik toch kiezen voor Ameland. Ik denk dat Ameland net iets meer perspectieven voor zeetrek biedt. Maar dat komt ook omdat vooral de Groningense vogelaars bij elke goede storm op Ameland zitten. De Westerslag is, zoals al eerder al opgemerkt, ook niet slecht voor zeetrek. Daar zit je ook redelijk dicht op de zee. Ik weet niet hoe dat op Ameland is. Maar gaat je interesse meer  naar zangertjes of b.v. naar steltjes/eenden/(Rot)ganzen uit, dan zou ik toch kiezen voor Texel. In dat opzicht biedt Texel, qua biotopen, meer perspectieven. Veel plezier.

http://waarneming.nl/gebied.php?id=6470&werkgroep=O&meta=N

http://waarneming.nl/gebied.php?id=5440&werkgroep=O&meta=N
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

frankw

CiteerAfgelopen weekend grote vogeltelling op Texel

http://home.planet.nl/~witte005/Bigday.htm

Echt de moeite waar lijkt me
dat zeker, maar op ameland zal ik de meeste van die soorten toch ook tegen (kunnen) komen?

ik zie er trouwens zo 20tussen staan die ik nog niet heb. :duim:


ik ga denk ik voor een B and B dat scheelt weer in de knip..

frankmeer

#16
Citeerik ga denk ik voor een B and B dat scheelt weer in de knip..
Gelijk heb je. Want je blijft natuurlijk een echte Hollander. ;)
Frank van der Meer

frankw

hehehe jawel!

bagger bijna alle b & b zitten vol vrijdag nacht..

frankw

nou het word dus ameland, ik zit in hollum in een B & B  :P
ik heb dr zin an!


maar verder wat zijn hier de goed plekken behalve de 2 eerder hier genoemd? waar is het goed voor de steltjes? waar voor het meeuwen en sternen spul, ohja en natuurlijk de kuhls pijlstormogel ;)  :grin:  

petermeer

Kijk eens bij het "Groene strand".
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

Jos Welbedacht

Maar Frank,

Je weet toch wel dat je voor Kuhls Pijlstormvogel altijd van 7 tot 9 September in Arnhem moet zijn?

:grin:  

Ik denk dat Ameland de juiste keuze is.
Het is qua natuur mooier dan Texel.
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

Ben Gaxiola

Hoi Frank,

Op lauwersmeer.com kun je onder gebieden ook een korte bescrijving vinden van een paar plekken op Ameland.

Veel plezier daar.
gr Ben
Ben Gaxiola

Marc Bulte

Er is ook een soort hoogwatervluchtplaats die erg leuk kan zijn. Flinke aantallen steltjes.
Groeten,
Marc Bulte
Mijn fotosite

frankw

CiteerEr is ook een soort hoogwatervluchtplaats die erg leuk kan zijn. Flinke aantallen steltjes.

ja die ken ik, dat is helemaal Noord oost dat is een goede idd. Daar zit ik vrijdag denk ik de hele dag B)

Bedankt voor de reacties ik zal s op lauwersmeer.com kijken

JaapHennevanger

Kijk meteen even naar die (mogelijke) Poelsnip B) op Ameland
Jaap Hennevanger



frankw


Sjouke Scholten

De Poelsnip staat op de Lauwersmeer.com, overigens gemeld door mijn vader...

Vrijdag komt de waarneming hier pas uitgebreid op de site staan denk ik, aangezien mijn ouders dan pas terug komen..

Groeten uit Bakkeveen
Met Vriendelijke Groeten,

Sjouke Scholten
Bakkeveen





frankw

dank je ronald,
waar is dat groene strand dan? is dat ten noorden van ballum? dat ziet er op google wel intressant uit!

Zonnekoning

#29
Groeten, Lodewijk Jan Coté,
IVN/KNNV Zwolle, VRS De Kooi,
Verzorgingshuis Zandhove.