Roodkeelnachtegaal in Hoogwoud

Gestart door Gideon Vreeman, januari 15, 2016, 12:53:28 PM

Vorige topic - Volgende topic

jeroenroelofsen

Citaat van: frankneijts op januari 17, 2016, 22:09:38 PM
Jeroen, je 'tegen' lijstje bestaat (in tegenstelling tot het vóór-lijstje) slechts uit aannames en erg gammele 'feiten':
* De "vreemde kleur van de poten" is inmiddels op diverse punten weerlegd: dergelijke lichte poten komen ook in het wild voor.
* Vrijwel elke wilde vogel kun je binnen n dag (en vaak veel korter) aan meelwormen wennen. Daarvan zijn vele 10-tallen recente voorbeelden, vraag bijv. eens aan Chris van Rijswijk die ze gebruikt(e) om (wilde) rallen te fotograferen en zie bijv. de 'kermis' rond het fotograferen van de Blauwstaart bij Zandvoort: http://www.dutchavifauna.nl/record/8538. Maar ook vroeger al werden meelwormen gebruikt om bijv. wilde Nachtegalen te vangen.
* Dit is heus niet de eerste Aziatische dwaalgast die 's winters opduikt (of pas 's winters ontdekt wordt..), zie bijv. diezelfde Blauwstaart van hierboven maar ook vele gevallen van zeldzame phyllo's. En zeker die laatste zijn vrijwel onverdacht omdat ze slechts zéér uiterst zelden als kooivogel worden gehouden.
* Dat van dat "stelletje"  is slechts gebaseerd op een vage waarneming van een leek.
Het zijn alleen de meningen die ik tot op heden in dit topic had gehoord. Dat probeer ik op een rij te krijgen om het overzichtelijk te houden.
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

frankneijts

Opvallend trouwens dat nog niemand (of heb ik t gemist?) heeft gerefereerd aan de term 'cosmic mindf@cker', een begrip dat Bill Oddy (een bekende Britse TV-persoonlijkheid en hartstochtelijk vogelaar, twitcher) ooit heeft geïntroduceerd juist ter ere van de Roodkeelnachtegaal! Zelf was hij betrokken bij het eerste geval voor de UK van Pallas' Rietgors maar dat was een 1e kj wijfje en dat vond Bill maar een vreselijk saai beestje. Nee dan had-ie liever die eerste Roodkeelnachtegaal gevonden want dat was pas een echte CMF...  8)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Vincent Hart

Op andere media is dat begrip (zeer terecht...) wel langsgekomen.
@Jeroen: We proberen alleen je lijstje 'schoon' te houden.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

frankneijts

Citaat van: jeroenroelofsen op januari 17, 2016, 22:47:33 PM
Citaat van: frankneijts op januari 17, 2016, 22:09:38 PM
Jeroen, je 'tegen' lijstje bestaat (in tegenstelling tot het vóór-lijstje) slechts uit aannames en erg gammele 'feiten':
* De "vreemde kleur van de poten" is inmiddels op diverse punten weerlegd: dergelijke lichte poten komen ook in het wild voor.
* Vrijwel elke wilde vogel kun je binnen n dag (en vaak veel korter) aan meelwormen wennen. Daarvan zijn vele 10-tallen recente voorbeelden, vraag bijv. eens aan Chris van Rijswijk die ze gebruikt(e) om (wilde) rallen te fotograferen en zie bijv. de 'kermis' rond het fotograferen van de Blauwstaart bij Zandvoort: http://www.dutchavifauna.nl/record/8538. Maar ook vroeger al werden meelwormen gebruikt om bijv. wilde Nachtegalen te vangen.
* Dit is heus niet de eerste Aziatische dwaalgast die 's winters opduikt (of pas 's winters ontdekt wordt..), zie bijv. diezelfde Blauwstaart van hierboven maar ook vele gevallen van zeldzame phyllo's. En zeker die laatste zijn vrijwel onverdacht omdat ze slechts zéér uiterst zelden als kooivogel worden gehouden.
* Dat van dat "stelletje"  is slechts gebaseerd op een vage waarneming van een leek.
Het zijn alleen de meningen die ik tot op heden in dit topic had gehoord. Dat probeer ik op een rij te krijgen om het overzichtelijk te houden.

Dat snap ik wel Jeroen maar het is niet correct om feiten enerzijds en meningen/aannames anderzijds in een gelijke orde tegenover elkaar te zetten: appels en peren weet je wel .. 8)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Hans Peterse

Ander puntje dat hier nog nauwelijks langsgekomen is: ik vond hem best schuw. Hij trok zich in het tuintje niets aan van de mensen achter de ramen, dat klopt, maar was buiten 'de tuin' naar mijn idee best skulky. En kwam de tuin niet in als er mensen in het steegje liepen of op het balkon stonden, begrijp ik. Of heb ik het verkeerd gezien?

Hans 

ruud_altenburg

Citaat van: Oenanthe op januari 16, 2016, 21:31:17 PM
Dat is precies de reden waarom ik twijfel aan wilde herkomst van deze vogel. Als hij hier sinds afgelopen herfst zit is het praktisch uitgesloten dat hij voldoende voedsel heeft kunnen vinden. Nachtegalen leven van spinnen en kevers die ze onveranderlijk op de grond zoeken en die zijn er 's winters domweg niet. Ze kunnen al maanden niet aan de kost komen in noordwest Europa.

Als mosterd na de maaltijd wilde ik hier nog even op reageren. Dat het "praktisch uitgesloten" is dat vogels onvoldoende voedsel kunnen vinden in urbane gebieden lijkt me wat te stellig. Ik kan me nog een Facebook post herinneren met foto's van een Sperwergrasmus in Warschau op 3 december. Hierin werd ook gerefereerd werd naar een Noordse Nachtegaal in midden november. Bedenk je dat het in centraal Polen 's winters doorgaans wel wat frisser is dan hier.

https://www.facebook.com/groups/ptaki/permalink/898601686825352/

"Another sensational phenological observation from the center of Warsaw! Today (3.XII) Paweł Głowacki photographed very late BARRED WARBLER, Sylvia nisoria in the very same location where Adam Dmoch observed COMMON WHITETHROAT, Sylvia communis two days ago (1.XII). Let us not forget about observation of THRUSH NIGHTINGALE, Luscinia luscinia from 18.XI - also in this area! There must be some mystery behind those records... or is it just quite unusually warm Autumn this year?"
Ruud Altenburg
Meeuwen in Amsterdam

ArjenDrost †

Vanaf de DB-facebook:


Allereerst willen wij namens het bestuur van Dutch Birding alle bezoekers die dit weekend Hoogwoud hebben bezocht bedanken. Goed overleg met bewoners en de buurt, parkeerinstructies en bovenal de coördinatie van Remco hebben dit tot een succesvolle twitch gemaakt. Een voorbeeld zoals een twitch moet verlopen. Daarnaast willen we bovenal Hanneke en Mark bedanken voor de gastvrijheid die zij aan ons hebben getoond en voor de bereidheid om deze langverwachte soort met het grote publiek te delen.
[/size]Om dit succes voort te zetten en omdat er de komende dagen ongetwijfeld ook nog vele mensen de vogel willen gaan bezoeken zijn er afspraken gemaakt met de omwonenden. Op deze manier hopen we dat zij zo min mogelijk overlast van alle toestromende vogelaars/fotografen zullen ondervinden. In tegenstelling tot vandaag kan de vogel niet meer bewonderd worden vanuit de woonkamer van nummer 17. Echter is de buurman, René, zo vriendelijk geweest om het stokje over te nemen en zijn huis beschikbaar te stellen om de vogel te kunnen bekijken. Iedereen is welkom om van de vogel te genieten vanaf het balkon van beukenlaan nummer 18 tussen 8:15 en 11:59. Ook hier zal weer om een kleine bijdrage worden gevraagd van 5 euro per persoon. Omdat er beperkte ruimte is op het balkon en de aansluitende woonkamer zullen kleine groepen vogelaars (5-8 personen) tegelijk worden toegelaten. Een tweede belangrijk punt is dat tripods/statieven voor zowel scopes als camera's niet zijn toegestaan om de beperkte ruimte optimaal te kunnen benutten, laat deze dus thuis, in de auto of buiten de deur staan. Daarnaast willen we vragen niet te flitsen, om de vogel zo min mogelijk te verstoren.
[/size]Zoals ook de afgelopen dagen het geval was, zal de vogel zich hoogstwaarschijnlijk ook de komende week weer buiten de tuinen laten zien. En kan deze bekeken worden vanaf beide hoeken van het steegje achter de huizen. Ook hier, en in de rest van de buurt, vragen we rekening te houden met de omwonenden en met elkaar. Blijf op de paden, loop niet zonder toestemming bij mensen de tuin in, klim niet over schuttingen e.d. en spreek elkaar aan op ongewenst gedrag.
[/size]Parkeren kan net als afgelopen weekend weer op het terrein van sporthal De Weijver, De Weyver 6 te Hoogwoud (5 min lopen van de plek).
[/size]Deze bezoekersregeling zal van kracht blijven dot en met vrijdag 22 januari. Daarna zullen, wanneer de vogel nog steeds aanwezig is, in overleg met de bewoners nieuwe afsrpaken gemaakt worden die dan ook weer op deze site bekend worden gemaakt.

Jorick

Citaat van: Hans Peterse op januari 17, 2016, 23:02:46 PM
Ander puntje dat hier nog nauwelijks langsgekomen is: ik vond hem best schuw. Hij trok zich in het tuintje niets aan van de mensen achter de ramen, dat klopt, maar was buiten 'de tuin' naar mijn idee best skulky. En kwam de tuin niet in als er mensen in het steegje liepen of op het balkon stonden, begrijp ik. Of heb ik het verkeerd gezien?

Hans

Klopt Hans,
Ik heb een piepklein balkon waar de Tortels ook op zitten als ik de deur dicht heb. Staat de deur open dan komen ze echt niet. Dat was inderdaad hier hetzelfde. Hoewel het wel opvallend was dat als iedereen tegelijk opstond voor de volgende tien het beestje zich daar niets van aan trok. Zijn toch abrupte bewegingen op minder dan 8 meter..
Wij waren er vanochtend vroeg voordat er mensen op het balkon stonden. De vogel liet zich prima en veel in de tuin zien. Toen dat wel het geval was liet de vogel zich veel minder in de tuin zien en liep veel meer over het pad en foerageerde rond de Laurier. Toen de mensen van het balkon gingen kwam de vogel direct terug naar de tuin om te foerageren.
Jorick

Go Vegan!
Compassionate, fair, healthy, easy....

jeroenroelofsen

DB is serieus goed bezig in deze. Hulde, zo kan het gelukkig dus ook :duim:
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

arnoniem78

Citaat van: zwarteleeuwerik op januari 17, 2016, 19:12:56 PM
Citaat van: Rob Koelman op januari 17, 2016, 19:04:34 PM
Citaat van: StevenGeurts op januari 17, 2016, 19:00:27 PM
Argumenten voor:
- Is een mooie soort voor de lijstjes?
- ....

Je vergeet de belangrijkste  ( ;) ): het beestje is ONGERINGD! (Voor wat 't waard is...)


Op advertentiesites staan het vol met roodkeelnachtegalen die ongeringd zijn ,.... het zou zelfs positief zijn mocht hij geringd geweest zijn in zijn thuisland . ;) [size=78%]  [/size]

Ik heb zojuist even Marktplaats en Vogelmarkt bekeken. Op Marktplaats staat geen enkele roodkeelnachtegaal te koop, er wordt er alleen om één gevraagd. Op Vogelmarkt.net staat er één te koop, een correct geringde man. Dus: op welke verkoopsites staat het dan wél vol met ongeringde roodkeelnachtegalen...?

Verder één opmerking bij de ongeringdheid: een roodkeelnachtegaal is een relatief dure vogel (afhankelijk van de markt naar mijn inschatting tussen de 200 en de 350 euro per vogel). Elke kweker die vogels heeft uit zo'n prijsklasse zal zijn jongen absoluut ringen. De kans op een ongeringde escape is dus gewoon heel klein. (Ben ik dan nu een 'believer' die alles naar zijn eigen voordeel praat?)

SlechtValk

#220
Waar is die parkeergelegenheid waar afgesproken is te parkeren? Is dat het terrein tussen De Weijver en Kerkepad? of elders? of is de verwachting dat er morgen (inmiddels vandaag... maar voor de duidelijkheid dus maandag de 18de) toch wel in de buurt ruimte te vinden zal zijn (zonder dat hier veel overlast voor bewoners ontstaat)?

Ik ben namelijk bang dat ik toch onder de druk ga bezwijken en er toch een bezoek ga brengen ;). Ach mag ook wel na afgelopen weekend mijn plichten m.b.t. watervogeltelling te hebben voldaan toch  :angel: .
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

frankneijts

Citaat van: arnoniem78 op januari 18, 2016, 00:04:49 AM

De kans op een ongeringde escape is dus gewoon heel klein.

Voor de beoordeling van het geval voor de CDNA is dat gegeven niet zo belangrijk. Immers houdt de commissie volgens haar handboek bij haar beoordelingen geen rekening met de aantallen in gevangenschap. Dus ook niet met de aantallen die eventueel ongeringd kunnen ontsnappen, ook al zijn dat er inderdaad waarschijnlijk maar heel weinig. Vergelijk de Witkruintapuit bijvoorbeeld waarvoor hetzelfde in nog sterkere mate gold maar die desondanks tòch waarschijnlijk was ontsnapt...  8)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Richardus

Ik ving gister oo dat vermoed werd dat de vogel door de buitenstaanders opnt balkon toch wel wat afgeschrikt werd.

Over t buiten de tuin foerageren: ik zag m 1x onder de laurier op de grasgrens hipppen en zoeken... Hij kwam telkens na een kwartiertje wel weer terug de tuin in maar zat er ook veelvuldig buiten; in de kale struik zij van de schutting, mooi in de els erachter in de steeg of een tijdje verscholen in de laurier.

Het was er gezellig en gemoedelijk, binnen en buiten. Binnen was Remco streng en rechtvaardig: als na een tijd wachten de vogel weer ff mooi te zien was, was het "klikken jongens en wegwezen, de rest wil ook". Top geregeld, vriendelijke Remco en Hanneke, en de donatie aan Marks vloer en de Vogelbescherming is zeer op zn plek.

Wat een onwerkelijk karmozijnrood en fijne koptekening hè...

laatvlieger

Citaat van: Richardus op januari 18, 2016, 07:40:10 AM

Over t buiten de tuin foerageren: ik zag m 1x onder de laurier op de grasgrens hipppen en zoeken... Hij kwam telkens na een kwartiertje wel weer terug de tuin in maar zat er ook veelvuldig buiten; in de kale struik zij van de schutting, mooi in de els erachter in de steeg of een tijdje verscholen in de laurier.
als ik dat lees dan heb jij hem dus ook niet succesvol zien foerageren buiten de tuin.

(En idd prachtige, onwerkelijke kleur rood!!!)
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Oscar Balm

Citaat van: SlechtValk op januari 18, 2016, 00:28:37 AM
Waar is die parkeergelegenheid waar afgesproken is te parkeren? Is dat het terrein tussen De Weijver en Kerkepad? of elders? of is de verwachting dat er morgen (inmiddels vandaag... maar voor de duidelijkheid dus maandag de 18de) toch wel in de buurt ruimte te vinden zal zijn (zonder dat hier veel overlast voor bewoners ontstaat)?


Dat is inderdaad het parkeerterrein.
Hierboven wordt door Arjen gevraagd om daar te parkeren en niet in de wijk.
Dan is het wel zo aardig om dat ook te doen natuurlijk.
Oscar Balm

Lijstje van bezochte landen: https://waarneming.nl/users/21807

Richardus

Citaat van: laatvlieger op januari 18, 2016, 07:51:15 AM
Citaat van: Richardus op januari 18, 2016, 07:40:10 AM

Over t buiten de tuin foerageren: ik zag m 1x onder de laurier op de grasgrens hipppen en zoeken... Hij kwam telkens na een kwartiertje wel weer terug de tuin in maar zat er ook veelvuldig buiten; in de kale struik zij van de schutting, mooi in de els erachter in de steeg of een tijdje verscholen in de laurier.
als ik dat lees dan heb jij hem dus ook niet succesvol zien foerageren buiten de tuin.

(En idd prachtige, onwerkelijke kleur rood!!!)
Ik voel me niet gemachtigd om het zomaar als "foerageren"  te interpreteren. Ik meld enkel wat werd waargenomen ;)

HPM

Voor zaterdag zijn er tot nu toe ongeveer 390 waarnemingen ingevoerd en zondag 220.
Afgaande op commentaren zijn verschillende mensen meerdere malen gaan kijken.
Herman van der Meer

migratorius

Citaat van: xjorx op januari 17, 2016, 23:32:22 PMHoewel het wel opvallend was dat als iedereen tegelijk opstond voor de volgende tien het beestje zich daar niets van aan trok. Zijn toch abrupte bewegingen op minder dan 8 meter.
Toen ik er zaterdag tegen de middag was viel het me juist op dat de vogel bij de "wisseling van de wacht" direct de struiken weer indook, om daarna voorzichtig weer naar voren te komen (vond ik wel best: ik kon hem door de takjes aardig zien en had zo een relatief lange sessie). De groep na mij heeft zelfs een kwartier moeten wachten voor de vogel zich weer vertoonde.

JanHein

gerdwichers8

Citaat van: frankneijts op januari 17, 2016, 22:53:30 PM
Opvallend trouwens dat nog niemand (of heb ik t gemist?) heeft gerefereerd aan de term 'cosmic mindf@cker', een begrip dat Bill Oddy (een bekende Britse TV-persoonlijkheid en hartstochtelijk vogelaar, twitcher) ooit heeft geïntroduceerd juist ter ere van de Roodkeelnachtegaal! Zelf was hij betrokken bij het eerste geval voor de UK van Pallas' Rietgors maar dat was een 1e kj wijfje en dat vond Bill maar een vreselijk saai beestje. Nee dan had-ie liever die eerste Roodkeelnachtegaal gevonden want dat was pas een echte CMF...  8)


Die Bill mag ik wel maar deze anekdote is ook wel weer gedateerd. Zo is de Roodkeelnachtegaal zelf, en zeker in dit kleed, nou niet bepaald zo héél intrigerend(over saai gesproken). Better ride a darker horse; hey?!

Rikstar

Dat vond ik ook Janhein

Citaat van: migratorius op januari 18, 2016, 13:27:43 PM
Citaat van: xjorx op januari 17, 2016, 23:32:22 PMHoewel het wel opvallend was dat als iedereen tegelijk opstond voor de volgende tien het beestje zich daar niets van aan trok. Zijn toch abrupte bewegingen op minder dan 8 meter.
Toen ik er zaterdag tegen de middag was viel het me juist op dat de vogel bij de "wisseling van de wacht" direct de struiken weer indook, om daarna voorzichtig weer naar voren te komen (vond ik wel best: ik kon hem door de takjes aardig zien en had zo een relatief lange sessie). De groep na mij heeft zelfs een kwartier moeten wachten voor de vogel zich weer vertoonde.

JanHein
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

Jos Welbedacht

#230
CiteerZo is de Roodkeelnachtegaal zelf, en zeker in dit kleed, nou niet bepaald zo héél intrigerend.

Ik ben rood-groen kleurenblind, en de vogel zat tijdens mijn bezoek ook nog eens diep in die groene struik. Die rode keel heb ik in het veld dus helemaal niet kunnen waarnemen... Dan hou je een grijsbruine vogel over. Gelukkig heeft 'ie voor de rest nog wel een opvallende koptekening en op de foto's is 'ie wel heel mooi!  ;)
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

michielg

Citaat van: migratorius op januari 18, 2016, 13:27:43 PM
Citaat van: xjorx op januari 17, 2016, 23:32:22 PMHoewel het wel opvallend was dat als iedereen tegelijk opstond voor de volgende tien het beestje zich daar niets van aan trok. Zijn toch abrupte bewegingen op minder dan 8 meter.
Toen ik er zaterdag tegen de middag was viel het me juist op dat de vogel bij de "wisseling van de wacht" direct de struiken weer indook, om daarna voorzichtig weer naar voren te komen (vond ik wel best: ik kon hem door de takjes aardig zien en had zo een relatief lange sessie). De groep na mij heeft zelfs een kwartier moeten wachten voor de vogel zich weer vertoonde.

JanHein

23 minuten om precies te zijn :)
Toen ik naar voren mocht was hij te zien maar ik stond precies voor de reflectie van het gordijn :(

frankneijts

Citaat van: Jos Welbedacht op januari 18, 2016, 21:52:07 PM
CiteerZo is de Roodkeelnachtegaal zelf, en zeker in dit kleed, nou niet bepaald zo héél intrigerend.

Ik ben rood-groen kleurenblind, en de vogel zat tijdens mijn bezoek ook nog eens diep in die groene struik. Die rode keel heb ik in het veld dus helemaal niet kunnen waarnemen... Dan hou je een grijsbruine vogel over. Gelukkig heeft 'ie voor de rest nog wel een opvallende koptekening en op de foto's is 'ie wel heel mooi!  ;)

Ik denk dat Gerd doelde op die eerste RKN voor de UK in oktober 1975 (Fair Isle): dit betrof waarschijnlijk ook een 1e winter ("pale tips to all the greater coverts") mannetje die in het veld echter geen rode keel leek te hebben maar in de hand waren "faint, smudgy traces of red" te zien. Dus lang niet zo'n fraai exemplaar als de Nederlandse vogel.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

gerdwichers8

Veelkleurige vogels zijn op hun eigen manier overweldigend fraai natuurlijk maar bij een bepaalde insteek zit er aan hun schoonheid lak noch smak aan. De onvolwassen vogels in deze familie overwoog ik inderdaad ook bij mijn reactie maar dan vóór een positieve waardering. Dus dat die kleden interessanter zijn dan de pracht-.


Ieder zijn subject en zijn eigen subjectiviteit.

Albert de Jong

En, krijgt het beestje al wat gevarieerder voedsel?
Openlijk liefhebber van meeuwen en ganzen.
Werkt bij Sovon als communicatiemedewerker.

HPM

Citaat van: Albert de Jong op januari 19, 2016, 12:04:13 PM

En, krijgt het beestje al wat gevarieerder voedsel?

Dat kreeg het al. Lauwe meelwormen als ze vers zijn en koude meelwormen als ze al een poosje in de sneeuw hebben gelegen.
(Geldt de zorg voor dierenwelzijn niet voor meelwormen?)
Herman van der Meer

GertJ

Citaat van: HPM op januari 19, 2016, 12:29:15 PM
Citaat van: Albert de Jong op januari 19, 2016, 12:04:13 PM

En, krijgt het beestje al wat gevarieerder voedsel?

Dat kreeg het al. Lauwe meelwormen als ze vers zijn en koude meelwormen als ze al een poosje in de sneeuw hebben gelegen.
(Geldt de zorg voor dierenwelzijn niet voor meelwormen?)
Had toch sterk het idee dat Albert een serieuze vraag stelde. Waarom zo'n flauw antwoord dan?
Groet Gert Jager

Richardus

Zou je m überhaupt nog wel moeten willen bijvoeren? Of, nu het gros zn kijkkans heeft gehad, de natuur zn gang laten gaan?

HPM

Ja hoor, het is weer eens zo ver.
Die merels kijken vast op Waarneming waar ze meelwormen kunnen vinden. Verbergen dan maar weer?

Uit de commentaren:

"Een bazige merel bezigde voedselterreur waardoor de nachtegaal steeds maar kortte zien was... "

"Prachtig te zien bij nr. 21 maar voortdurend weggejaagd door merel

"Actief foeragerend en snoepend van de meelwormen maar op de hielen gezeten door een zeer macho merel."

"Werd soms weggepest door mannetje merel"

"Werd wel voortdurend op de huid gezeten door een Merel, waardoor hij vaak snel weer de laurierstruik in vloog."

"Wel drie seconden gezien dankzij de terror Merel"
Herman van der Meer

HJDT

Citaat van: HPM op januari 19, 2016, 17:37:49 PM
Ja hoor, het is weer eens zo ver.
Die merels kijken vast op Waarneming waar ze meelwormen kunnen vinden. Verbergen dan maar weer?

Uit de commentaren:

"Een bazige merel bezigde voedselterreur waardoor de nachtegaal steeds maar kortte zien was... "

"Prachtig te zien bij nr. 21 maar voortdurend weggejaagd door merel

"Actief foeragerend en snoepend van de meelwormen maar op de hielen gezeten door een zeer macho merel."

"Werd soms weggepest door mannetje merel"

"Werd wel voortdurend op de huid gezeten door een Merel, waardoor hij vaak snel weer de laurierstruik in vloog."

"Wel drie seconden gezien dankzij de terror Merel"




Gaan we daarom alle Merels onder embargo zetten? Lijkt me een prima idee!

Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.