Hoofdmenu

frater verborgen

Gestart door zwarteleeuwerik, januari 06, 2016, 16:09:03 PM

Vorige topic - Volgende topic

zwarteleeuwerik

Citaat van: Vincent Hart op januari 06, 2016, 21:32:00 PM
(behalve de mensen die hier komen zeuren blijkbaar)


Zeuren ?  als men al geen discussie meer mag starten over een onduidelijkheid , en waar heel kort en bot op geantwoord wordt in eerste instantie  ,  dan stopt men beter men dit forum.


Op het einde werd het toch al iets duidelijker , en misschien is er nog wel wat werk aan de embargo/verborgen functie als dat gaat .
gr
erik
Erik vb.

Gerben Mensink

Zwarte leeuwerik, het is goed gebruik op dit forum dat iedereen onder zijn eigen naam deelneemt. Zou jij dat ook willen doen?
groet,
Gerben Mensink

hiskodevries

Citaat van: Jan Borst op januari 06, 2016, 21:21:58 PM
Jep, maar stel jij hebt die kwetsbare soort in de tuin en meldt hem aan niemand en vraagt wrn.nl netjes om hem onder embargo te zetten voor dat gebied (voor het geval dat.....). Je buurman vindt vervolgens een super zeldzame soort in zijn tuin en meldt hem wel, dan is de kans groot dat al die vogelaars die bij de buurman komen kijken ook die soort bij jou zien en hem invoeren, door het eerder geregelde embargo komen die als vervaagd op de site. Niks vriendjespolitiek of wat dan ook... gewoon stom toeval  O0 (je hebt de locatie inmiddels dus dan snap je het zelf verder denk ik wel)  ;)
Dit is wel een beetje het verhaal wat bij die frater past. Verder zie http://waarneming.nl/download/vervaging.pdf
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Jan Borst

Citaat van: zwarteleeuwerik op januari 06, 2016, 21:46:23 PM
Citaat van: Vincent Hart op januari 06, 2016, 21:32:00 PM
(behalve de mensen die hier komen zeuren blijkbaar)


Zeuren ?  als men al geen discussie meer mag starten over een onduidelijkheid , en waar heel kort en bot op geantwoord wordt in eerste instantie  ,  dan stopt men beter men dit forum.


Op het einde werd het toch al iets duidelijker , en misschien is er nog wel wat werk aan de embargo/verborgen functie als dat gaat .
gr
erik

Naast het voorbeeld dat ik gaf, kun je nog een hoop scenario's verzinnen hoe zoiets kan gaan. Bijv.: Pietje ziet een soort schat in dat er een kwetsbare situatie is en zorgt voor een embargo. Jantje ziet vervolgens dezelfde vogel en meldt hem in de locale app-groep (omdat hij bijvoorbeeld de situatie anders inschat). En zo kon je nog een hoop voorbeelden verzinnen.

Daarom zou je als je vragen hebt m.b.t. een embargo (wat vaak is om een kwetsbare situatie te beschermen) ook even een mailtje kunnen sturen naar wrn.nl met je vraag (grote kans dat je dan netjes antwoord krijgt). In plaats van er een "discussie" over te gaan voeren op het forum. En hiermee de misschien wel erg kwetsbare situatie nog eens extra onder de aandacht brengt, terwijl het anders niemand was opgevallen. Daarom snap ik in dit geval Vincent's woordkeuze heel goed.

HPM

Citaat van: Jan Borst op januari 07, 2016, 09:38:09 AM

Naast het voorbeeld dat ik gaf, kun je nog een hoop scenario's verzinnen hoe zoiets kan gaan. Bijv.: Pietje ziet een soort schat in dat er een kwetsbare situatie is en zorgt voor een embargo. Jantje ziet vervolgens dezelfde vogel en meldt hem in de locale app-groep (omdat hij bijvoorbeeld de situatie anders inschat). . ...

En daar kan Waarneming helemaal niets aan/tegen doen. Waarneming kan d.m.v. verbergen alleen de toeloop (proberen te) beperken van belangstellenden die zich alleen baseren op wat ze op Waarneming zien.
Herman van der Meer

Jorick

Als wie dan ook een embargo of vervaging zo belangrijk vindt, waarom wordt een andere twitchbare soort 2 meter verder dan niet vervaagd? Lijkt me dan echt een zinloze aktie en het doel voorbij schieten om de Fraters wel te vervagen. Ik zeg niet dat ik voor of tegen ben want ken de situatie niet, maar dit lijkt me dan een logische stap als je iets wilt afschermen...
groet Jorick
Jorick

Go Vegan!
Compassionate, fair, healthy, easy....

HPM

Citaat van: xjorx op januari 07, 2016, 10:23:09 AM

Als wie dan ook een embargo of vervaging zo belangrijk vindt, waarom wordt een andere twitchbare soort 2 meter verder dan niet vervaagd? Lijkt me dan echt een zinloze aktie en het doel voorbij schieten om de Fraters wel te vervagen. Ik zeg niet dat ik voor of tegen ben want ken de situatie niet, maar dit lijkt me dan een logische stap als je iets wilt afschermen...
groet Jorick

Je zegt zelf dat je de situatie niet kent maar toch vind je het een zinloze actie. Je mening heeft in dit geval dus geen enkele waarde.
Herman van der Meer

Jorick

Als je de zeldzaamheid ernaast waar veel meer volk op afkomt, niet verbergt komt iedereen alsnog bij de Fraters. Schiet zijn doel dan voorbij. Of is dat heel ingewikkeld om te begrijpen?
gr jorick
Jorick

Go Vegan!
Compassionate, fair, healthy, easy....

hiskodevries

lief zijn voor elkaar.
slotje maar. alles is wel gezegd
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0