@ Vincent - ja je hebt gelijk, maar zou het niet beter zijn als zelfs die 80 waarnemingen niet zichtbaar waren? Want 'niemand mag het weten', maar blijkbaar weten veel mensen het al (2 mensen hebben mij de locatie al geappt omdat ze dit thread gezien hebben vanavond), dus verborgen helpt niet echt? Of is er een verschil tussen 80 waarnemers en 200 waarnemers?
@ Jeroen - dat was een grapje over fotograven, maar als dat de waarheid is dan is het nog erger. Ik heb een hekel aan suppressie (als er geen goede reden is, en als de vogels echt last hadden van vogelaars/fotograven dan prima zet ze onder embargo/verborgen maar mijn punt is dat het waardeloos is als 80+ mensen nog langs gaan?)
Ik ben soms door vrienden gevraagd wat ik zou doen als ik een goede soort in de tuin vind, simpel iedereen of niemand. Als de buren het niet willen of de straat het niet aan kan dan zelfs mijn beste vrienden zullen het niet horen. Als iemand mij uitnodigd om een soort in hun tuin te zien ga ik ook niet als de rest ook niet mogen. Dat lijkt me logisch toch?
Groet,
James