Diascanner van 15 Megapixel

Gestart door henksluis, januari 03, 2016, 10:40:46 AM

Vorige topic - Volgende topic

henksluis

Zelf een diascanner gemaakt, met gebruik van de minimumafstand (10 mm) van de camera Nikon S9900.
Bodemplaat vastgezet op camera met M6 schroef, 2e verschuifbaar plaatje met sleuf en vleugelmoer

Als lichtbak gebruik ik het computerscherm met Google.com als achtergrond. Prima kleurtemperatuur en constant licht.
Ik ben erg tevreden


voorbeelden op http://observation.org/user/photos/1872?groep=0&sex=0&z=0&q=&from=1986-01-03&to=1987-01-03&maand=0&jaar=0&seasons=0&exo_not=0&exo_only=0&sure=0&stars=0&hidden=0&prov=0&validatie=B&sort=date&type_foto=0


mvg Henk
greetings from Dandified vulture

Melchior van Tweel

Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

OlivierO

Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Henri25

Groeten Henri Zomer
Moderator (Kleur)ringen in Nederland

henksluis

Na een flink aantal dia's gefotografeerd te hebben ben ik behoorlijk wat voor mij nieuwe plant- en diersoorten tegengekomen, waarvan ik dacht nooit achter de soortnaam te komen. Gelukkig in het verleden vaak vindplaats en datum genoteerd.

mvg Henk
greetings from Dandified vulture

OlivierO

Citaat van: henksluis op januari 29, 2016, 16:08:41 PM
Na een flink aantal dia's gefotografeerd te hebben ben ik behoorlijk wat voor mij nieuwe plant- en diersoorten tegengekomen, waarvan ik dacht nooit achter de soortnaam te komen. Gelukkig in het verleden vaak vindplaats en datum genoteerd.

mvg Henk

Wat een meerwaarde ook voor waarneming.nl! Mooi werk!
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.


jck

#7
Beste Henk,

Ben niet zo technisch als jij maar je bracht me wel op een idee. Ben dus begonnen met de stapels oude diadozen uit begin Jaren 90.
Ontzettend bedankt :duim: :duim:

http://waarneming.nl/foto/view/10156468

James

henksluis

Beste James,
je komt een flinke partij opnames tegen waar je geen vermoeden meer van had ooit gemaakt te hebben.
Bij andere opnames weet je daarentegen vaak nog precies de locatie. Trip down Memory-lane zogezegd
Succes
greetings from Dandified vulture