onbekende meeuw

Gestart door herman.damman, december 29, 2015, 17:59:04 PM

Vorige topic - Volgende topic

herman.damman

Hallo,

Weet iemand de naam van bijgevoegde meeuw? Oelemars, Losser 13-3-2013.

Bij voorbaat dank,

Herman Damman

Rikstar

Lijkt mij 1ste winter Geelpoot of Pontische. Iets voor het meeuwenforum!  :duim: Edit: Gaat voor 1ste winter Pontische meeuw gezien de lichte ondervleugel
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

herman.damman

Ik ga ook voor de pontische en bedankt voor jullie reacties,

Herman

viljokooij

Wordt grote mantel niet te makkelijk uitgesloten?

Alexander Devos

Citaat van: viljokooij op januari 01, 2016, 23:02:04 PM
Wordt grote mantel niet te makkelijk uitgesloten?

Door de puntige handpennen denk ik dat het een eerste winter meeuw is.  Bij een eerste winter grote mantel is het patroon op de grote bovendekveren haast het tegengestelde van wat we bij deze zien: wit met smalle donkere banderingen (veroorzaakt door de donkere vlekjes op de veren).  De grote bovendekveren van een tweede winter grote mantel gaan meer die richting uit als op de foto (niet helemaal), maar op veel grote mantels zie je dan een wit subterminaal vlekje op de buitenste handpen.  Wat hier het geval niet is.

Ik had gehoopt dat een meeuwenkenner het antwoord kon geven.  Zelf zou ik ook pontische gokken om reden van de witte ondervleugel, het patroon op de grote bovendekveren, de witte kop met de boa en de lange tibia.  Maar hier zou ik geen cent op durven wedden!  Wat mij doet twijfelen: de donkere kleur en de snavel.

adriaens

Pontische is prima.
De verwijzing naar Grote Mantelmeeuw snap ik niet zo goed.

viljokooij

Vind het een lastige, rommelig staartpatroon zonder echt witte stuit icm vette snavel is niet pro-pont, afgetekende witte kop daarentegen wel.
Ik ben geen kenner, laat me graag verbeteren.
Mvg vil

adriaens

Ik zie eigenlijk geen rommelig staartpatroon noch vette snavel, en ik zie een witte stuit?

viljokooij

#8
Ok, denk dat jouw staat van dienst iets groter is "dan de mijne". ;) ;) Hoop dat er nog wat fotos volgen!

herman.damman

Helaas heb ik niet meer foto's van deze. Ik blijf bij de pontische meeuw. Bedankt iedereen,

Herman Damman