Herfstkamp op Schiermonnikoog

Gestart door TjeerdBurger, september 02, 2007, 17:52:10 PM

Vorige topic - Volgende topic

TjeerdBurger

Als de eerste herfststormen de Nederlandse kust teisteren en de vogeltrek op zijn hevigst is, dan is het tijd om naar Schiermonnikoog te gaan! De vogelwerkgroep van de Jeugdbond voor Natuur en Milieustude (JNM) organiseert daar dan namelijk een herfstkamp (Heka). Wil jij in vijf dagen helemaal los gaan in de natuur en de gaafste vogels zien? Kom dan naar Schier! De afgelopen jaren zijn op Heka Schier de gaafste vogelsoorten gezien, van beflijsters tot pijlstormvogels en van Jan-van-genten tot vale gierzwaluwen. Heftig vogelen dus onder leiding van excursieleiders van de vogelwerkgroep, reken maar dat je een hoop bijleert! En heb je het koud gekregen? Dan staat er in de strandtent een mok warme chocolademelk met slagroom klaar om je snel weer warm te krijgen voor nog meer nieuwe soorten!

Er zijn 2 kampen op Schiermonnikoog in de herfst, de eerst is van 15 t/m 19 oktober en de tweede is de week erop, van 21 t/m 25 oktober. Beide kampen zijn hetzelfde.

Deze kampen zijn echte aanraders, weet ik uit eigen ervaring. Het wordt georganiseerd door de JNM, dat betekent dat je tussen de 12 en 25 jaar moet zijn om mee te kunnen.

Meer informatie is hier te vinden en hier kan je je ook opgeven: http://jnm.nl/node/30

Thijs Fijen

Natuurlijk wordt het een heel tof kamp!! Ik kom natuurlijk ook, maar we willen natuurlijk nog veel meer mensen die naar dit kamp komen!

Dus mocht je willen komen, geef je dan snel op via www.jnm.nl!!

Thijs
Thijs Fijen

redmar_woudstra

Ik wil weer herfstvakantie ;)

Helaas kennen ze dat niet op de universiteit, anders had het me wel leuk geleken. Ik neem aan dat het ook erg gezellig is, na het vogelen?  B)  
groet,
Redmar

MC

vriendelijke groet,
Matthijs Courbois

Marten Hornsveld

Deze jongen gaat er de eerste week helemaal bij zijn! Wat zal de knaller gaan worden dit jaar!?


klaas van haeringen

Ik zit in die 2e week voor m'n studie op Schier (hazen tellen enzo :D ), is er al een dagprogramma bekend? Dan kan ik misschien wel een keer mee.

MC

Dagprogramma is: vroeg opstaan zeerukken (bij goede wind), hele dag per fiets over het eiland vogelen in kleine groepjes (5-7 man meestal).
Je kunt altijd gewoon 's ochtends langskomen en kijken met welk groepje je je mee wilt. Meestal zijn de inschrijvingen de avond ervoor, moet je maar aan het begin van het kamp even langskomen in de Branding en vragen wat de organisatie het handigst vind om af te spreken.
vriendelijke groet,
Matthijs Courbois

vuurvlinder

CiteerDagprogramma is: vroeg opstaan zeerukken (bij goede wind), hele dag per fiets over het eiland vogelen in kleine groepjes (5-7 man meestal).
Misschien een domme vraag, maar ik ben geen vogelaar. Wat is zeerukken? :twisted:  
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

MC

verbastering van zeetrektellen...
vriendelijke groet,
Matthijs Courbois

Thijs Fijen

Wie van dit forum gaat er mee dit weekend naar Schier??

Ik weet het van Marijn van Oss, Stijn Vaesen, Fabian Meijer, Teun van Kessel en ik. Maar wie o wie nog meer?

Thijs
Thijs Fijen

Thijs Fijen

Oh en Tjeerd en Jaap natuurlijk :P
Thijs Fijen

Thijs Fijen

Goed geslaagd kamp (Heka Schier 2) met onder andere een Pallas Boszanger, 4 Vorkstaartmeeuwen, Zeearend, Bladkoningen, Dwerggans, Taigaboomkruiper, Rosse Franjepoot en een Zwarte Rotgans.

Thijs Fijen

klaas van haeringen

Er is me verteld dat die Zeearend vlak boven me vloog toen ik door de kwelder struinde, heb hem helaas niet gezien...

Thijs Fijen

Aah was jij dat. Ai!

Hij vloog inderdaad echt recht over je hoofd, mogelijk met tegenlicht maar ik denk dat hij echt recht boven je kop heeft gehangen!
Thijs Fijen

MC

#14
Hier een verslag, met veel foto's en soortenlijst:
Herfstkamp Schier JNM

2Mb
vriendelijke groet,
Matthijs Courbois

karet

Dat ziet er mooi uit! Veel talent bij de JNM en kundig met digitale media. Ik herinner me een gestencild NJN blaadje van 20 jaar geleden, volgestampt met afko's die geen mens begrijpt.

MC

Hèhè, dat komt ook nog wel eens voor hoor  :whistle:
Maar fotograferen en lay-outen is natuurlijk veel makkelijker geworden de laatste jaren. Net als goedkoop drukken, hoewel dit verslag niet gedrukt is vooralsnog. Dit is ook wel een uitschieter, maar wel een prachtige uitschieter idd.
Ik zal het compliment doorgeven aan de auteur...
vriendelijke groet,
Matthijs Courbois

Rutger

Hierbij dan ook maar een compliment van een njn´er  :D  Goed gedaan zeg!  
Met vriendelijke groet,

Rutger Wilschut



Birding Basterds! Find or Fail!

MC

In dezelfde serie: paaskamp schiermonnikoog!
voor alle vogelaars tussen 12 & 25 jaar, de hele dag vogelen op één van de mooiste plekken in het land. Samen met goede andere vogelaars ontdek je net even wat meer en met verschillende groepjes die over het eiland rondtrekken elke dag, natuurlijk helemaal.
's Avonds bijkomen in de Branding, bij de verwarming of op een chille bank en nog even alle leuke beesten van de dag bespreken.
Kijk op http://www.jnm.nl/kalenderlijst voor meer info...
vriendelijke groet,
Matthijs Courbois

Kees van Bochove

CiteerWie van dit forum gaat er mee dit weekend naar Schier??

Ik weet het van Marijn van Oss, Stijn Vaesen, Fabian Meijer, Teun van Kessel en ik. Maar wie o wie nog meer?

Thijs


en ik!!!! :o  
groeten, Kees van Bochove
Waarnemingen: http://waarneming.nl/user/view/8118