Mobiel invoeren > Apple/Iphone/Ipad --> iObs

welke app's gebruiken jullie

(1/3) > >>

marckolk:
hallo,

als nieuweling vraag ik mij af welke apps jullie gebruiken(naast iObs)
voor hulp bij determinatie heb ik een poosje VOGELS in Nederland gebruikt (van Erik Veldkamp), alleen is deze tegenwoordig erg traag en valt vaak weg tijdens het starten

de laatste tijd gebruik ik vogels van europa (van Naturalis) deze bevalt aardig toto nu toe.

ik zou echter een app willen die determinatie wat makkelijker maakt
ik heb tenslotte niet altijd een veldboek mee.

de app wadvogels van de vogelbescherming vind ik daar wel een goeie in, maar die is zoals de naam zegt voor wad vogels.

groeten Marc

Sjaak Schilperoort:
Hoi Marc,

De Collins Bird Guide, de oorspronkelijke Engelstalige versie van wat we hier als ANWB-gids kennen. De app is niet vertaald maar binnen de app zijn vogelnamen ook in het Nederlands beschikbaar, al is dit niet helemaal volledig gedaan. Een voordeel boven de papieren versie is dat het niets weegt, en dat de app voor de meerderheid van de soorten ook geluiden bevat. De bediening is niet op alle punten even handig, en de gids is niet echt gericht op de beginnende vogelaar, maar het grote voordeel is wel dat je op deze manier altijd een goede veldgids bij je hebt.

Groeten, Sjaak.

h.ledegen:
Inderdaad, de Collins Bird Guide kost al iets, maar is een onmisbare app. Daarnaast gebruik ik ook:
1.Aves vox: een app van een bevriende Zweedse ontwikkelaar waar je geluiden van xeno-canto kan downloaden en in lijstjes kan zetten. Werkt heel handig, zeker voor als je op reis gaat en niet alle geluiden kent en even een geheugensteuntje nodig hebt.

2. Bird Names: simpeler kan het niet. Je tikt een vogelnaam in in eender welke taal ter wereld en krijgt hem vertaald in alle andere talen. Heel handig als je in het buitenland vogels kijkt maar niet alle aanwezigen hun engelse of wetenschappelijke namen vanbuiten kennen.

marckolk:
Hallo,

Bedankt voor de tips.
De collins guide gebruik ik nu en die bevalt me prima moet ik zeggen.
Soms nog niet even handig idd, maar dat is vast omdat ik beginner ben.
De engelse namen en soorten snap ik ook nog niet helemaal, maar dat is oefenen.

De andere twee die je aangeeft heb ik inmiddels gedownload en zal ik gaan proberen.

Groeten Marc

paulhoekstra:
Ik gebruik ook de app  "Aves Vox", daarmee kan je vogelgeluiden downloaden vanaf xeno-canto en afluisteren. En voor planten heb ik de app "plantnet" maar die vind ik niet echt fijn.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie