Hoofdmenu

BN-ers + vogelaars

Gestart door Ricardo, augustus 30, 2007, 14:19:18 PM

Vorige topic - Volgende topic

marijn

Marijn Prins

marijn

#31
De welbekende Alwin B. was gisteren trouwens te gast bij Paul de Leeuw (keek ik overigens ook alleen maar naar omdat ik er iets over gehoord had ;)).. Is hij nu ook BN'er? :)
Marijn Prins

Thijs Fijen

Ben benieuwd wanneer we samen met Adje naar de Sneeuwgors in de haven van Vlieland gaan kijken (over die sneeuwgors ging het, was ook errug leuk trouwens)
Thijs Fijen

JohanvantBosch

Eddy Zoey is ook vogelaar.

frankneijts

CiteerGeert Groot Koerkamp (Rusland-correspondent van de NOS) is fanatiek trekteller.
En zo'n beetje de eerste die Pontische Meeuw voor Nederland op de kaart zette..........
Kwam hier overigens Koos van Zomeren (schrijver, journalist) nog niet tegen. Lees "Otto's Oorlog" maar eens, misschien wel de meest 'vogelrijke' roman uit de Nederlandse literatuur.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Ted van der Knaap

CiteerDe welbekende Alwin B. was gisteren trouwens te gast bij Paul de Leeuw (keek ik overigens ook alleen maar naar omdat ik er iets over gehoord had ;)).. Is hij nu ook BN'er? :)
..voor degenen die Alwin gemist hebben bij Paul, hier te zien:

http://player.omroep.nl/?aflID=8492798  (van 28.08-34.40 min.)
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

pwolf

CiteerOver Jeremy Clarkson..: http://www.mirror.co.uk/celebs/news/2008/1...15875-20985862/
in een van zijn uitzendingen determineerde hij zelfs een Southern Grey Hornbill. En hij had nog gelijk ook!

pim
Pim Wolf, Vlissingen

JeroenBes

CiteerIn het boek van Dorrestijn komt Ruud van Nistelrooy meerdere malen naar voren als vogelaar en zelfs als gids. Bovendien wordt er vermelding gemaakt van zijn vermeende activiteiten als runner van een camping. :blink:
Ik was oktober 2008 in hongarijë in farm lator.
De eigenaar van farm lator (rob de jong) was hier onze gids deze week, en hij lijkt sprekend op ruud van nistelrooy.

Ter info : My Webpagehttp://www.farmlator.hu/html/nhome.htm#HansDorrrestein

:whistle:  
Vrienden zijn als sterren...Je ziet ze niet altijd maar je weet dat ze er zijn...

Groeten Jeroen.

Richard Diepstraten

Frans Maassen, een gevierd wielrenner uit de tachtiger jaren, trachtte tijdens de rit ook menig vogeltje te determineren.

Groet,

Richard Diepstraten
Vr. Groet,

Richard Diepstraten

http://www.pbase.com/richard2051

edwin de weerd

Het schijnt dat Klaas-Jan Huntelaar ook vogelaar is.


redmar_woudstra

CiteerHet schijnt dat Klaas-Jan Huntelaar ook vogelaar is.
Het verhaal was dat terwijl andere spelers zaten te klaverjassen of hun I-pod inhadden in de spelersbus, KJH de buizerds aan het tellen was  :D  
groet,
Redmar

Tukkerbird

Citeer
CiteerHet schijnt dat Klaas-Jan Huntelaar ook vogelaar is.
Het verhaal was dat terwijl andere spelers zaten te klaverjassen of hun I-pod inhadden in de spelersbus, KJH de buizerds aan het tellen was  :D
Dit heb ik laatst ook ergens gelezen,als die straks bij Real op de bank zit dan kan die zich bezig houden met het tellen van overvliegende buizerds  :D  

smaab

#42
Nu heb ik eens een uitzending gezien waarin Jeremy Clarkson een ortolaan opeet vlgs de oude franse traditie. En hoe zo'n beestje bereid wordt is nou niet echt vogelvriendelijk, tenminste dat zullen de meeste vogelaars zo vinden.

http://nl.youtube.com/watch?v=8y4MS7mSzX8
RSmabers

Vincent Hart

@Rob(?): Het 'vogelvriendelijk bereiden' van een ortolaan (of om het even welke soort) lijkt mij anders ook een behoorlijke uitdaging  :lol:  
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Jan Harteman

CiteerHet 'vogelvriendelijk bereiden' van een ortolaan (of om het even welke soort) lijkt mij anders ook een behoorlijke uitdaging
Daarover valt te twisten, maar dat lijkt me geschikter voor een ander topic.

Vincent Hart

@Jan: Ik ga er even vanuit dat het doden van een vogel ueberhaupt niet 'vogelvriendelijk' is. Je hebt natuurlijk gelijk dat er 'humanere' manieren zijn om een vogel te doden. Ik kan me zelf overigens ergere manieren om dood te gaan voorstellen dan te verdrinken in armagnac, maar dat ligt aan mij  :gap:  
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

TjeerdBurger

en we hebben weer een vogelende BN'er er bij! Renate Groenewold

Jos Welbedacht

:D , dat zal wel een Kerkuil zijn geweest o.i.d.
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

frankw

Ja mooi hé?! Had m ook gezien, mooi wit uiltje  :lol:  

Eric Roeland

Citeer:D , dat zal wel een Kerkuil zijn geweest o.i.d.
Inderdaad een Kerkuil, staat nu een foto op telegraaf.nl

foto kerkuil

eric roeland
met vriendelijke groet, Eric Roeland

hdijk

Kan het topic met vogelende bn-ers niet meer vinden, vandaar een nieuw topic.

Link

Ik moet zeggen dat Eddy  vergeleken met de schrijver een vorige week bij DWDD het toch beter begrepen heeft!
Hendrik Jan van Dijk


Pieter van der Luit

Hartelijke groet,

Pieter van der Luit
www.ineziatours.nl


Op reis met andere waarnemers? Opreismetwaarneming.nl

joostheeremans

Damon Albarn dus ook, maakt zijn muziek nog een tikkeltje beter O0


I feed the pigeons I sometimes feed the sparrows too it gives me a sense of enormous well being. And then I'm happy for the rest of the day safe in the knowledge there will always be a bit of my heart devoted to it (Blur - Parklife)
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

peterlindenburg

Er stond van de week een interview met de Britse zanger Edwyn Collins in de Volkskrant waarin hij vertelde gepassioneerd vogeltekenaar te zijn en hoopte ooit nog een vogelgids uit te brengen, drie keer raden hoe die zal heten:)

stefanhageman

Bas Muijs is ook vogelaar. Althans zei dat mensen niet van hem wisten dat hij aardig wat vogels kan benoemen.
2 à 3 jaar geleden in een interview.
Stefan Hageman


Justin Jansen

M.v.g., Justin Jansen


frankneijts

Citaat van: Pieter van der Luit op november 16, 2010, 11:28:57 AM
Geen BN'ers, maar wel een leuk lijstje met celebs (al ken ik ze zeker niet allemaal....):
http://www.guardian.co.uk/culture/gallery/2010/oct/24/ten-best-celebrity-birdwatchers#/?picture=367965462&index=9

Als ik alles zo lees is er niet zoveel voor nodig om op dat lijstje terecht te komen. Misschien volstaat onderstaande passage uit de autobiografie 'Life' van Keith Richards al..... 8) :
"Mijn meest verrassende ervaring met LSD was die keer dat ik vogels zag vliegen: vogels die vlak voor me vlogen maar er niet echt waren, hele zwermen paradijsvogels...... "
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

KorHaan

Hoe bekender, hoe makkelijker je op het lijstje terechtkomt.
Onze ZKH Prins Bernhard was een verwoed natuurfilmer. Een keer een filmpje van hem gezien op TV over een nest Haviken. Commentaar van de grote man: " Deze boizerds ..."

Ronald Sinoo

yourigroesbeek

ja,ja groot vogelliefhebber. Geert Groot koerkamp (NOS Ruslandcorspondent) is fanatiek ganzen aflezer.
Beter een vogel in de hand dan tien in de lucht