Hoofdmenu

BN-ers + vogelaars

Gestart door Ricardo, augustus 30, 2007, 14:19:18 PM

Vorige topic - Volgende topic

Ricardo

Naar aanleiding van het Eddy Zoey - topic leek het me wel aardig om een lijstje van bekende nederlanders te maken die tevens vogelaar zijn.
Van Hans Dorrestijn is het algemeen bekend dat hij graag vogelt maar verder zijn er o.a.:

-Atzo Nicolaï, oud staatsecretaris van de VVD
-Syb van der Ploeg, zanger van De Kast
-Cherry Duyns, schrijver/filmmaker
-Jochem Meijer, cabaretier

Niet zo bekend als persoon, maar wel een belangrijk man was prof. van Duin, de verantwoordelijke voor de inrichting van de Flevopolders begin jaren 70. Door zijn vogelaarshobby zijn destijds de Oostvaardersplassen als natuurgebied behouden gebleven.

Koningin Juliana was trouwens ook gek op vogels. Zij heeft een lid van de lokale VWG eens gevraagd of de Knobbelzwanen van paleis Soestdijk geringd konden worden, om zo bij te dragen aan het vogelonderzoek in Nederland.

Wie weet er nog meer namen?  (en ik bedoel natuurlijk geen types als Nico de Haan!)  

redmar_woudstra

#1
Is het niet Kees Bode (toetsenist van De Kast) ipv Syb vd Ploeg? (zie ook een leuk verhaal in het DB-smoelenboek, daar staat hij zelf ook in)

Atzo Nicolaï had ik ook gezien (een keer in de Volkskrant, toen 'ie minister werd), die schreef het zelfs duur op:

"Hobbys: ornithologie".

Zover wou ik nog niet gaan, gewoon vogelen! :P
groet,
Redmar

Jan Harteman

Paul Groot (van Koefnoen) is ook een vogelaar.

Hortulana

Niet te vergeten Maarten 't Hart (ook etholoog) natuurlijk en volgens mij was Frederik van Eeden ook bovenmatig geinteresseerd in vogels (en natuur in de brede "spirituele" zin), al denk ik niet dat je hem een echte vogelaar kan noemen.

joostheeremans

Uiteraard Hans Dorrestijn
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

BWoets

Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Robert Heemskerk

Jan Wolkers  :D , alhoewel hij meer belangstelling heeft voor vrouwlijk naakt.. (zie Zomerhitte)

Dylan

Citeer-Jochem Meijer, cabaretier
Moet zijn Jochem Myjer (en deze wist ik overigens niet)
Dylan Verheul
Mede-oprichter Waarneming.nl

frankmeer

Ik hoorde op de radio eens iets over Phil Collins, maar dat is geen Nederlander... :grin:  
Frank van der Meer

j.steenbergen

Nou, dan maar hopen dat Jochem Myjer inmiddels andere bezigheden heeft. Als die bij een leuke waarneming aan komt stuiteren blijft er vast niet veel zitten...
Jeroen Steenbergen

Thomas van der Es

CiteerNou, dan maar hopen dat Jochem Myjer inmiddels andere bezigheden heeft. Als die bij een leuke waarneming aan komt stuiteren blijft er vast niet veel zitten...
Of Syb die weer liedjes gaat zingen............. :unsure:  :P  
Vriendelijke groet,

Thomas van der Es


www.twitter.com/ThomasvanderEs
www.facebook.com/Staatsbosbeheer.Biesbosch
www.boswachtervanderneut.nl

frankmeer

Citeer
Citeer-Jochem Meijer, cabaretier
Moet zijn Jochem Myjer (en deze wist ik overigens niet)
In een show van hem imiteert hij Grutto en Scholekster.
Frank van der Meer

dupont

Weerman Gerrit Hiemstra (KNMI/NOS Journaal) is ook vogelaar.

Mvg,

David Uit de Weerd
Met vriendelijke groeten,

David Uit de Weerd

Hortulana

#13
CiteerJan Wolkers :D, alhoewel hij meer belangstelling heeft voor vrouwlijk naakt..

Dit kan best gecombineerd worden:
http://forum.waarneming.nl/forum/index.php?showtopic=32998

duck

Minister Ella Vogelaar  :P Kijkt mischien geen vogels maar zeg nou niet dat het geen Vogelaar is. :grin:  
groet,
Marcel Hoogendoorn. @natuurweblog

natuurlijkjacobswoude

frankmeer

#15
In het boek van Dorrestijn komt Ruud van Nistelrooy meerdere malen naar voren als vogelaar en zelfs als gids. Bovendien wordt er vermelding gemaakt van zijn vermeende activiteiten als runner van een camping. :blink:
Frank van der Meer

frankw

Citeer
CiteerJan Wolkers :D, alhoewel hij meer belangstelling heeft voor vrouwlijk naakt..

Dit kan best gecombineerd worden:
http://forum.waarneming.nl/forum/index.php?showtopic=32998
wat een schattig beest is het ook he :blink:  

Rinie van Reenen

CiteerBovendien wordt er vermelding gemaakt van zijn vermeende activiteiten als runner van een camping. :blink:
Runner, dat is dan wel te begrijpen.
Groet, Rinie van Reenen

Thomas van der Es

#18
CiteerIn het boek van Dorrestijn komt Ruud van Nistelrooy meerdere malen naar voren als vogelaar en zelfs als gids. Bovendien wordt er vermelding gemaakt van zijn vermeende activiteiten als runner van een camping. :blink:
Daarnaast uit 'betrouwbare' bron, is hij weer opgeroepen voor het Nederlands Elftal. Omdat hij hard aan zijn WP lijst wil werken. B)
Misschien toch een fabeltje van Albert Verlinden...? :wacko:  
Vriendelijke groet,

Thomas van der Es


www.twitter.com/ThomasvanderEs
www.facebook.com/Staatsbosbeheer.Biesbosch
www.boswachtervanderneut.nl

Guus Peterse

CiteerIn het boek van Dorrestijn komt Ruud van Nistelrooy meerdere malen naar voren als vogelaar en zelfs als gids. Bovendien wordt er vermelding gemaakt van zijn vermeende activiteiten als runner van een camping. :blink:
Nee, dat heb je verkeerd gelezen. Er was sprake van iemand die leek op Ruud van Nistelrooy en die Dorrestein in zijn verdere verhaal dan ook maar Ruud van Nistelrooy noemt. Maar hij is het niet.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

frankmeer

#20
Citeer
CiteerIn het boek van Dorrestijn komt Ruud van Nistelrooy meerdere malen naar voren als vogelaar en zelfs als gids. Bovendien wordt er vermelding gemaakt van zijn vermeende activiteiten als runner van een camping. :blink:
Nee, dat heb je verkeerd gelezen. Er was sprake van iemand die leek op Ruud van Nistelrooy en die Dorrestein in zijn verdere verhaal dan ook maar Ruud van Nistelrooy noemt. Maar hij is het niet.
Zou kunnen, maar wel vreemd, want ik citeer: Toen Ruud ons begroette, wist ik het helemaal zeker: dezelfde bedachtzame donkere stem. (blz. 156)
Frank van der Meer

andrevanreenen

Citeer
Citeer
Citeer-Jochem Meijer, cabaretier
Moet zijn Jochem Myjer (en deze wist ik overigens niet)
In een show van hem imiteert hij Grutto en Scholekster.
Wel gewoon Jochem Meijer...

ook leeuwerik.. (niet zo gespecificeerd, anders snapt het publiek het niet meer) ;)  

TjeerdBurger

Ik ga een BN'er worden, dus schrijf mij er alvast maar bij  :lol:

pfff, ik zou niet meer BN'ers weten maar volgens mij zijn er ook niet echt meer dan dat we nu hebben.  

frankmeer

CiteerWel gewoon Jochem Meijer...
http://www.jochemmyjer.nl
Het zal dus wel Myjer zijn...
Frank van der Meer

Jan Harteman

Vanavond in het programma Waar is de Mol (Veronica) zei Filemon Wesseling dat hij op vakantie graag de rust zoekt in de natuur, vogels kijkt en met een zakgids de vogels determineert.  

ArjenDrost †

CiteerNou, dan maar hopen dat Jochem Myjer inmiddels andere bezigheden heeft. Als die bij een leuke waarneming aan komt stuiteren blijft er vast niet veel zitten...
Hij heeft ooit biologie gestudeerd (tenminste de eerste jaren), dus verbaast me niet zoveel.
Overigens was het daar een gewone rustige jongen :)

Thijs Fijen

Nog een buitenlander: Jerremy van Top Gear is een fanatieke vogelaar/twitcher! (zie bijvoorbeeld als ze met zen 3en door de woestijn rijden op een zoutvlakte, op een gegeven moment staan ze met zonsondergang ergens op een verhoging. Daar heeft hij ook een verrekijker om)
Thijs Fijen

Jeroen Nagtegaal

Citeer
CiteerWeerman Gerrit Hiemstra (KNMI/NOS Journaal) is ook vogelaar.

Mvg,

David Uit de Weerd
Wellicht een vergissing?

Onderstaande Gerrit Hiemstra is bij mijn weten geen weerman, anders had ik het wel geweten. Deze Gerrit Hiemstra is wel zeer fanatiek en kundig vogelaar. En lid van de VWG van IVN de Ronde venen & Uithoorn.

IVN De Ronde Venen & Uithoorn
Contactpersoon:
Gerrit Hiemstra
XX
36XX Mijdrecht
tel: 0297 XXX XXX
e-mail: XX.hiemstra@XXX.nl
Hoord eht laatst ook hoor, Maar er zijn natuurlijk meer Gerrit Hiemstra
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

DanielS

#28
Citeer
Citeer
Citeer-Jochem Meijer, cabaretier
Moet zijn Jochem Myjer (en deze wist ik overigens niet)
In een show van hem imiteert hij Grutto en Scholekster.
Bert Visscher (wel goed geschreven hoop ik? :P) heeft ook een stukje gedaan over de Petersons vogelgids en vogelgeluiden, weet niet of hij verder ook geintresseerd is in vogels.

EDIT: http://nl.youtube.com/watch?v=xyigWYYyTgE voor wie het leuk vind...
Daniel

marijn

Geert Groot Koerkamp (Rusland-correspondent van de NOS) is fanatiek trekteller.
Marijn Prins