Woestijngrasmus (Sylvia nana) Terschelling

Gestart door frankmeer, november 13, 2015, 16:07:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

Vincent Hart

Ik neem aan dat het de rest van de mensheid geen enkel probleem kost om het citaat uit mijn post terug te vinden in jouw post er direct boven.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Jaap Denee

Citaat van: Jan Borst op november 16, 2015, 17:52:56 PMBlijf rustuugh en laat het gewoon niet gebeuren dat de discussie keer op keer "getrold" wordt  8)


O0
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

HPM

Citaat van: Vincent Hart op november 16, 2015, 18:15:14 PM
Ik neem aan dat het de rest van de mensheid geen enkel probleem kost om het citaat uit mijn post terug te vinden in jouw post er direct boven.

En wat is daarmee dan? Een mening die je niet bevalt?
Waarom reageren 'jullie' toch altijd zo raar als er door iemand bij bepaalde dingen vraagtekens worden geplaatst? Het is altijd maar weer of jullie ergens op betrapt zijn waar je je alleen maar uit denkt te kunnen redden door die vraagtekens verdacht te maken.
Hoe er bijvoorbeeld op het vraagteken van Rob Koelman werd gereageerd kan ik echt niet normaal vinden, net zomin als op die in mijn ogen heel redelijke bijdragen van Inge.
Herman van der Meer

Vincent Hart

Interessant. Ik vind namelijk dat in de eerste post van zowel Rob als Inge direct een waardeoordeel zit besloten. Waar inhoudelijk op gereageerd wordt met uitleg dat dat waardeoordeel onterecht is. Waarna het waardeoordeel herhaald wordt. Waarna de zaak van beide zijden op vertrouwde wijze escaleert. Zie - eveneens op de eerste pagina - de reactie van e.walstra. Die spreekt zijn zorg uit zonder direct oordeel. Niet direct in de aanval gaan zorgt voor een prettiger verloop van de discussie.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Inge van der Wulp

Citaat van: HPM op november 16, 2015, 18:29:09 PM
Citaat van: Vincent Hart op november 16, 2015, 18:15:14 PM
Ik neem aan dat het de rest van de mensheid geen enkel probleem kost om het citaat uit mijn post terug te vinden in jouw post er direct boven.

En wat is daarmee dan? Een mening die je niet bevalt?
Waarom reageren 'jullie' toch altijd zo raar als er door iemand bij bepaalde dingen vraagtekens worden geplaatst? Het is altijd maar weer of jullie ergens op betrapt zijn waar je je alleen maar uit denkt te kunnen redden door die vraagtekens verdacht te maken.
Hoe er bijvoorbeeld op het vraagteken van Rob Koelman werd gereageerd kan ik echt niet normaal vinden, net zomin als op die in mijn ogen heel redelijke bijdragen van Inge.

Tja... daar heeft hij wel een beetje gelijk in toch? Op mijn eerste opmerking en daarna mijn stukje kwamen alleen maar opmerkingen dat de vogel zelf de gedragsregels niet in acht nam en dat ik niet wist waar het over ging omdat ik er niet geweest was. Niemand heeft de moeite genomen om echt te lezen wat er stond. Alleen om erbij te schrijven dat ik zelf ook een keer dichterbij heb gestaan (met 3 anderen) en 4 meter naar achteren ben gegaan om er in ieder geval voor te zorgen dat de lifer voor velen bleef zitten met meer dan 100+ twitchers er omheen. Waarom ga je er meteen gemakshalve vanuit dat ik er alleen maar op uit ben om mensen aan de schandpaal te nagelen? Waarom niet een beetje zelfreflectie? Was het inderdaad niet handiger geweest om iets terughoudender te zijn bij de vogel? Niet voor de vogel (want die mening deel ik wel met Hisko;)) maar wel voor de algemene beeldvorming die je blijkbaar voor jezelf zo belangrijk vind als "echte" twitcher? Die beeldvorming waar niet alleen je 100+ twitch vrienden tegenaan kijken maar ook de rest van de meute die wel eens een leuke veer op de foto wil nemen. Je wil toch graag dat mensen een voorbeeld aan jullie altijd uitgesproken goede gedrag nemen?  Ik (en nu spreek ik 100% over mijzelf) zou me diep schamen als ik me zo zou profileren in deze (vogel)wereld.

Dacht altijd dat vrouwen de langste tenen hadden. Maar jullie kunnen er ook wat van zeg. Ik heb ondertussen een gladde rug en haar op mijn tanden en het kan me geen moer schelen hoe je over mij denkt maar ik loop al lang genoeg mee hier om te weten hoe het er aan toe gaat en dat er nog zeer veel te verbeteren is. Die mening delen jullie vast. Dus dan moet je zelf het goede voorbeeld geven toch? Dan zet je een aantal stappen achteruit om voldoende afstand te houden ook als de vogel dat achteraf niet nodig blijkt te hebben. Oh ja en me voor trol uitmaken, daar krijg ik het ook niet warm van. Mijn bijnaam is "birdpixbitch" dus kom maar met iets beters zou ik zeggen.  :rolleye:
Groeten, Inge van der Wulp

Mijn eigen website: http://ingevanderwulp.nl

OlivierO

#185
Citaat van: laatvlieger op november 15, 2015, 21:22:06 PM
Olivier ga even deze discussie doorlezen svp voordat je met een totaal irrelevante en totaal achterhaalde en niets bijdragende opmerking komt...

Dat heb ik gedaan. Ik ben gestopt op wat toen pagina twee was (de berichten staan bij mij achterwaarts ingesteld) en ik was gedegouteerd.

Ik weet alleszins dit: als ik een zeldzaamheid zie en ik vermoed dat het tot een ******** stomloop gaat komen, ik geef het niet (meer) door. Noem mij een egoïst, wat je wil, maar het moet maar eens gedaan zijn al dat debiele gedrag.

Sorry voor zij die het wel goed menen en doen.

Edit: Maar goed dat ik niet teveel zeldzaamheden vind ...  ;D
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.


Jaap Denee

Citaat van: Inge van der Wulp op november 16, 2015, 18:46:32 PM
Citaat van: HPM op november 16, 2015, 18:29:09 PM
Citaat van: Vincent Hart op november 16, 2015, 18:15:14 PM
Ik neem aan dat het de rest van de mensheid geen enkel probleem kost om het citaat uit mijn post terug te vinden in jouw post er direct boven.

En wat is daarmee dan? Een mening die je niet bevalt?
Waarom reageren 'jullie' toch altijd zo raar als er door iemand bij bepaalde dingen vraagtekens worden geplaatst? Het is altijd maar weer of jullie ergens op betrapt zijn waar je je alleen maar uit denkt te kunnen redden door die vraagtekens verdacht te maken.
Hoe er bijvoorbeeld op het vraagteken van Rob Koelman werd gereageerd kan ik echt niet normaal vinden, net zomin als op die in mijn ogen heel redelijke bijdragen van Inge.

Tja... daar heeft hij wel een beetje gelijk in toch? Op mijn eerste opmerking en daarna mijn stukje kwamen alleen maar opmerkingen dat de vogel zelf de gedragsregels niet in acht nam en dat ik niet wist waar het over ging omdat ik er niet geweest was. Niemand heeft de moeite genomen om echt te lezen wat er stond. Alleen om erbij te schrijven dat ik zelf ook een keer dichterbij heb gestaan (met 3 anderen) en 4 meter naar achteren ben gegaan om er in ieder geval voor te zorgen dat de lifer voor velen bleef zitten met meer dan 100+ twitchers er omheen. Waarom ga je er meteen gemakshalve vanuit dat ik er alleen maar op uit ben om mensen aan de schandpaal te nagelen? Waarom niet een beetje zelfreflectie? Was het inderdaad niet handiger geweest om iets terughoudender te zijn bij de vogel? Niet voor de vogel (want die mening deel ik wel met Hisko;)) maar wel voor de algemene beeldvorming die je blijkbaar voor jezelf zo belangrijk vind als "echte" twitcher? Die beeldvorming waar niet alleen je 100+ twitch vrienden tegenaan kijken maar ook de rest van de meute die wel eens een leuke veer op de foto wil nemen. Je wil toch graag dat mensen een voorbeeld aan jullie altijd uitgesproken goede gedrag nemen?  Ik (en nu spreek ik 100% over mijzelf) zou me diep schamen als ik me zo zou profileren in deze (vogel)wereld.

Dacht altijd dat vrouwen de langste tenen hadden. Maar jullie kunnen er ook wat van zeg. Ik heb ondertussen een gladde rug en haar op mijn tanden en het kan me geen moer schelen hoe je over mij denkt maar ik loop al lang genoeg mee hier om te weten hoe het er aan toe gaat en dat er nog zeer veel te verbeteren is. Die mening delen jullie vast. Dus dan moet je zelf het goede voorbeeld geven toch? Dan zet je een aantal stappen achteruit om voldoende afstand te houden ook als de vogel dat achteraf niet nodig blijkt te hebben. Oh ja en me voor trol uitmaken, daar krijg ik het ook niet warm van. Mijn bijnaam is "birdpixbitch" dus kom maar met iets beters zou ik zeggen.  :rolleye:


De ellende is dat je in de kern van de zaak best gelijk hebt, Inge, maar je brengt het alleen zo kut. Nu ook weer geef je -impliciet- een waarde-oordeel dat er niet om liegt: "Ik (en nu spreek ik 100% over mijzelf) zou me diep schamen als ik me zo zou profileren in deze (vogel)wereld." Laat dat en je vindt een veel breder gehoor. Mijn allereerste reactie begon ik niet voor niets met: "Je verdient beter..."

En "birdpixbitches"...? Zijn dat van die gekleurde dingetjes van Kellogg's die je met melk als ontbijt eet?
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

HJDT

#188
Een interessant weetje over vandaag dan maar: toen de vogel op het niet toegankelijke  opslagterrein zat was er een kat in de buurt waarop de vogel enkele alarmroepjes uitte. Deze leken op de geagiteeerde roep van onze Grasmus, iets hoger van toon en minder krachtig. Helaas is er geen opname van gemaakt.

EDIT: hoe die quote nu tussen mijn tekst terecht is gekomen? Bij deze verwijderd.
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

jeroenroelofsen

Geen idee of het door deze discussie komt, maar de foto's van vandaag zien er een stuk "normaler" uit. Vogel heeft de regen dus goed doorstaan zoals HJDT eigenlijk ook al wel zegt. :duim:
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

Yeronimo

Citaat van: Gert Ottens op november 16, 2015, 13:58:56 PM
Ik zie regelmatig Woestijngrasmussen in één van hun wintergebieden, tot soms tientallen vogels in een gebied (of in één winter), en daar zijn ze zelden zo tam als deze vogel. Tenminste, ik heb dit nog nooit eerder zo meegemaakt. Meestal zitten ze onder (of nabij) struiken te foerageren en duiken bij benadering de struik in (of ze vliegen laag weg). Ik zou ze niet als tammer (of schuwer) dan andere vergelijkbare zangvogels willen bestempelen.

Maar misschien is hun gedrag in een dwaalgast-context anders?

Zelf heb ik geen ervaring met woestijngrasmussen en dit was de eerste die ik zag. Wat ik wel kon vinden aan informatie is dat de soort een groot verspreidingsgebied heeft (http://maps.iucnredlist.org/map.html?id=22716932) waarbij ik eigenlijk twee populaties zie. De populatie rond Marokko/Algarije (Noordwest Afrika) en de populatie die broedt in China/Uzbekistan/Turkmenistan en overwintert in Saudi Arabia/Iran/Pakistan (Zuid Azië). Zit er wellicht verschil tussen deze populaties in tamheid? Ik ben namelijk wel benieuwd uit welke hoek de vogels die wij zien voornamelijk zouden komen. Geloof er niet zo in dat als een vogel verdwaalt/verzwakt is dat die gelijk al zijn schuwheid verliest.
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

Jaap Denee

Citaat van: Yeronimo op november 16, 2015, 20:58:18 PM
Citaat van: Gert Ottens op november 16, 2015, 13:58:56 PM
Ik zie regelmatig Woestijngrasmussen in één van hun wintergebieden, tot soms tientallen vogels in een gebied (of in één winter), en daar zijn ze zelden zo tam als deze vogel. Tenminste, ik heb dit nog nooit eerder zo meegemaakt. Meestal zitten ze onder (of nabij) struiken te foerageren en duiken bij benadering de struik in (of ze vliegen laag weg). Ik zou ze niet als tammer (of schuwer) dan andere vergelijkbare zangvogels willen bestempelen.

Maar misschien is hun gedrag in een dwaalgast-context anders?

Zelf heb ik geen ervaring met woestijngrasmussen en dit was de eerste die ik zag. Wat ik wel kon vinden aan informatie is dat de soort een groot verspreidingsgebied heeft (http://maps.iucnredlist.org/map.html?id=22716932) waarbij ik eigenlijk twee populaties zie. De populatie rond Marokko/Algarije (Noordwest Afrika) en de populatie die broedt in China/Uzbekistan/Turkmenistan en overwintert in Saudi Arabia/Iran/Pakistan (Zuid Azië). Zit er wellicht verschil tussen deze populaties in tamheid? Ik ben namelijk wel benieuwd uit welke hoek de vogels die wij zien voornamelijk zouden komen. Geloof er niet zo in dat als een vogel verdwaalt/verzwakt is dat die gelijk al zijn schuwheid verliest.

De vogel van vorig jaar kwam uit die zuidwestelijke hoek, Jeroen, en was vrijwel net zo tam. Dat was alleen wel een deserti en geen nana.
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

Vincent Hart

De Afrikaanse Woestijngrasmussen die ik vorig jaar in Marokko en bij Alphen a/d Rijn zag waren niet heel schuw, maar kwamen niet zo op schoot zitten als de (Aziatische) Woestijngrasmus van Terschelling. Je ziet bij meer soorten van mensarme habitats dat ze de mens niet als bedreiging zien. Bij beide soorten woestijngrasmus zal er zoals bij elke soort in de tamheid ongetwijfeld variatie zitten tussen verschillende individuen.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

HPM

Citaat van: Jaap Denee op november 16, 2015, 20:22:01 PM

De ellende is dat je in de kern van de zaak best gelijk hebt, Inge, maar je brengt het alleen zo kut. Nu ook weer geef je -impliciet- een waarde-oordeel dat er niet om liegt: "Ik (en nu spreek ik 100% over mijzelf) zou me diep schamen als ik me zo zou profileren in deze (vogel)wereld." Laat dat en je vindt een veel breder gehoor. Mijn allereerste reactie begon ik niet voor niets met: "Je verdient beter..."
...

Maar Inge denkt er voor zichzelf zo over en ik denk dat het een respectabel standpunt is.
Dat het een impliciet waardeoordeel inhoudt of als zodanig wordt ervaren, is onvermijdelijk. En wat is daar mis mee? Een mens doet zijn hele leven niet anders zodra hij zijn een mening geeft. Een mening staat altijd tegenover een andere mening.
Herman van der Meer

Jan Borst

Citaat van: HPM op november 16, 2015, 21:12:47 PM
Citaat van: Jaap Denee op november 16, 2015, 20:22:01 PM

De ellende is dat je in de kern van de zaak best gelijk hebt, Inge, maar je brengt het alleen zo kut. Nu ook weer geef je -impliciet- een waarde-oordeel dat er niet om liegt: "Ik (en nu spreek ik 100% over mijzelf) zou me diep schamen als ik me zo zou profileren in deze (vogel)wereld." Laat dat en je vindt een veel breder gehoor. Mijn allereerste reactie begon ik niet voor niets met: "Je verdient beter..."
...

Maar Inge denkt er voor zichzelf zo over en ik denk dat het een respectabel standpunt is.
Dat het een impliciet waardeoordeel inhoudt of als zodanig wordt ervaren, is onvermijdelijk. En wat is daar mis mee? Een mens doet zijn hele leven niet anders zodra hij zijn een mening geeft. Een mening staat altijd tegenover een andere mening.

Is deels ook zo Herman. Wat alleen nogal jammer is dat er (deels door oud zeer/discussies uit het verleden) van beide kanten mensen zijn die iets te snel en te fanatiek een reactie plaatsen en mensen die vervolgens zulke reacties weer iets te serieus opvatten of er gelijk iets achter zoeken, waardoor het volgende keer op keer gebeurt:
CiteerWaarna de zaak van beide zijden op vertrouwde wijze escaleert

Probeer je zo'n topic eens met een neutrale bril op te lezen, dan denk je (vaak): "WTF gebeurt hier allemaal?" Als er geen oud zeer zat/de discussie's in het verleden al niet keer op keer uit de hand waren gelopen, werden reacties misschien iets rustiger gelezen en zou heel misschien zelfs een klein grapje (misschien zelfs een misplaatst grapje) tussendoor wel begrepen en gewaardeerd kunnen worden  ;). Maar momenteel werkt dat gewoon niet en wordt alles onder een loep gelegd en ontspoort het gemiddelde zeldzaamheden-topic binnen 10 a 20 reacties. Dus of iedereen moet het verleden z.s.m. vergeten, of er moet bij elke zeldzaamheid gewoon een rel maar raak topic en een serieus topic komen, wat misschien ook best een goeie optie is.....

Jorick

Mooie discussie waarbij ik me na een glimlach toch echt een aantal keer bij achter de oren krab.
Handig is het om niemand een mietje te noemen maar af en toe denk ik ook: "moet dat nou?"
Iedereen die vogelt, vlindert of wat dan ook verstoort. Het stuk van Vincent legt eindelijk eens uit hoe het met zeldzaamheden zit. Wil je aan vogelbescherming doen? Stop dan met het tanken bij de shell, stop met vlees eten, en verzin maar wat anders. het oeverloze debat over 1 enkele vogel blijf ik een zonderling ding vinden.
we willen alles regelen, overal moet een hek omheen en elke kraai teveel mag afgeschoten maar bij een beest met een ecologisch belang van niks wordt alles uit de kast getrokken om maar voorzichtig te zijn. Geniet er nou van! Melden dus alle zeldzaamheden en geniet ervan...
Dit betekent absoluut niet dat ik maar door elk plantsoen of elk bos wil denderen om een soort van dicht(er)bij te kunnen zien.
Elkaar aanspreken op ongewenst gedrag daar moeten we mee doorgaan. Al is het maar om de vogelaar na je ook te kunnen laten genieten.
Ik heb vandaag echt waanzinnig genoten van dit beestje, echt onvergetelijk.

Groet Jorick
Jorick

Go Vegan!
Compassionate, fair, healthy, easy....

Inge van der Wulp

Citaat van: Jaap Denee op november 16, 2015, 20:22:01 PM
De ellende is dat je in de kern van de zaak best gelijk hebt, Inge, maar je brengt het alleen zo kut. Nu ook weer geef je -impliciet- een waarde-oordeel dat er niet om liegt: "Ik (en nu spreek ik 100% over mijzelf) zou me diep schamen als ik me zo zou profileren in deze (vogel)wereld." Laat dat en je vindt een veel breder gehoor. Mijn allereerste reactie begon ik niet voor niets met: "Je verdient beter..."

En "birdpixbitches"...? Zijn dat van die gekleurde dingetjes van Kellogg's die je met melk als ontbijt eet?

Jaap ik geef geen waardeoordeel. Ik schrijf het er nog bij. Ik spreek 100% voor mijzelf. Ik zou me schamen. Jullie blijkbaar niet. Prima, het is mijn mening over mijzelf maar. Jij laat hem zwaar wegen in dit geval.

Oh en nee hoor echt niet. Er is maar 1 birdpixbitch. Er is geen meervoud ;) Dat is mijn geuzennaam geworden. Ik heb hem zelf gekregen. Van een fotograaf/vogelaar (ik noem geen namen want hij neemt niet deel aan deze discussie) die heel boos was omdat ik hem aansprak op posten bij een nest. Ik heb hem eerlijk verdiend ;) ;) Daar zou jij je voor schamen he? ;) ;) ;D
Groeten, Inge van der Wulp

Mijn eigen website: http://ingevanderwulp.nl

Jaap Denee

Citaat van: Inge van der Wulp op november 17, 2015, 07:50:54 AM
Citaat van: Jaap Denee op november 16, 2015, 20:22:01 PM
De ellende is dat je in de kern van de zaak best gelijk hebt, Inge, maar je brengt het alleen zo kut. Nu ook weer geef je -impliciet- een waarde-oordeel dat er niet om liegt: "Ik (en nu spreek ik 100% over mijzelf) zou me diep schamen als ik me zo zou profileren in deze (vogel)wereld." Laat dat en je vindt een veel breder gehoor. Mijn allereerste reactie begon ik niet voor niets met: "Je verdient beter..."

En "birdpixbitches"...? Zijn dat van die gekleurde dingetjes van Kellogg's die je met melk als ontbijt eet?

Jaap ik geef geen waardeoordeel. Ik schrijf het er nog bij. Ik spreek 100% voor mijzelf. Ik zou me schamen. Jullie blijkbaar niet. Prima, het is mijn mening over mijzelf maar. Jij laat hem zwaar wegen in dit geval.

Oh en nee hoor echt niet. Er is maar 1 birdpixbitch. Er is geen meervoud ;) Dat is mijn geuzennaam geworden. Ik heb hem zelf gekregen. Van een fotograaf/vogelaar (ik noem geen namen want hij neemt niet deel aan deze discussie) die heel boos was omdat ik hem aansprak op posten bij een nest. Ik heb hem eerlijk verdiend ;) ;) Daar zou jij je voor schamen he? ;) ;) ;D


Mogge Inge,


Je kunt het proberen te draaien hoe je wilt, maar als ik iets gedaan zou hebben waar ik me vervolgens diep voor schaam als ik eenmaal besef wat ik gedaan heb, dan heb ik over mezelf een waardeoordeel geveld. Waarom anders zou ik me schamen? Jouw schamen, en daarmee dus ook je eigen waardeoordeel projecteer je op ons.


Verder vind ik het mooi dat je mensen in het veld tot de orde probeert te roepen. Samen met vele anderen doe ik bij twitches precies hetzelfde. Als dat voor de situatie nodig is. Gek genoeg ben ik nog nooit voor birdpixbitch uitgescholden en luisteren mensen over het algemeen netjes, dus wellicht doe ik iets verkeerd. Hoop het nog eens van je leren. Tot in 't veld, Inge, en zorg dat je niet per ongeluk een stapje te dichtbij staat, want dan ben je van mij.  :-*
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

jeroenroelofsen

#198
Hoe heet dit topic ook al weer? Ohw ja, Woestijngrasmus (Sylvia nana) Terschelling, zullen we het nu weer over de vogel hebben dan?  ;)

Hij/zij is vandaag nog steeds aanwezig :duim:
Woestijngrasmus (Sylvia nana) Terschelling
http://waarneming.nl/soort/view/1149?from=2015-11-17&to=2015-11-17
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

Gert Ottens

Citaat van: jeroenroelofsen op november 17, 2015, 10:48:05 AM
Hoe heet dit topic ook al weer? Ohw ja, Woestijngrasmus (Sylvia nana) Terschelling, zullen we het nu weer over de vogel hebben dan?  ;)

Hij/zij is vandaag nog steeds aanwezig :duim:
Woestijngrasmus (Sylvia nana) Terschelling

En hopelijk is deze hond aangelijnd...
http://waarneming.nl/foto/view/9849122

HPM

De laatste melding is van eergisteren (19 nov.) 15:00.
Hebben de laatste bezoekers al onder hun schoenzolen gekeken?
Herman van der Meer

Edwin Russer

Citaat van: HPM op november 21, 2015, 10:29:09 AM
De laatste melding is van eergisteren (19 nov.) 15:00.
Hebben de laatste bezoekers al onder hun schoenzolen gekeken?


Alleen maar stront, Herman.
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

HPM

Citaat van: Edwin Russer op november 21, 2015, 15:53:20 PM
Citaat van: HPM op november 21, 2015, 10:29:09 AM

De laatste melding is van eergisteren (19 nov.) 15:00.
Hebben de laatste bezoekers al onder hun schoenzolen gekeken?

Alleen maar stront, Herman.

Ik zou voor de zekerheid toch maar een monster nemen voor DNA-onderzoek. Je weet maar nooit.
Herman van der Meer