Low-budget reizen Costa Rica

Gestart door David Broek, februari 09, 2017, 17:12:20 PM

Vorige topic - Volgende topic

David Broek

Hoi,
Inmiddels zit ik al lange tijd in Costa Rica voor stage, en daarbij reis ik ook weleens wat rond. Tot nu toe lukt dat allemaal prima low-budget (basic accomodaties, reizen met ov, weinig nationale parken in en alleen als het écht nodig is een gids huren). Voor de laatste twee weken wil ik samen met een vriend rondreizen in de noordelijke Pacific en omgeving Arenal, liefst ook zo goedkoop mogelijk (als student zwem je niet in het geld uiteraard). De bedoeling is dan ook om zoveel mogelijk nieuwe soorten te gaan zien (vogels, reptielen en amfibieën ligt de nadruk op). Om die reden is het belangrijk accomodaties te hebben van waaruit je eenvoudig zowel overdag als 's nachts goede gebieden in kunt. Meestal zijn dat dure lodges, die ver buiten ons budget liggen (50 euro/dag all inclusive), maar vroeg me af of mensen hier nog suggesties hebben voor leuke accomodaties (of andere tips voor dit gebied)? Tijdens reizen richting andere gebieden in CR is het steeds wel gelukt wat te vinden. Voor Arenal en Palo Verde heb ik waarschijnlijk al wat voor gevonden, maar de andere dagen staan nog open (Santa Rosa, Peninsula Nicoya, Monteverde Tarcolés etc). Vraag het liever hier dan ergens anders, omdat hier meer mensen zitten die het ook gaat om het zien van soortjes.
Alvast bedankt, en elk advies is meer dan welkom!
groeten, David