Hoofdmenu

Zwarte ruiter

Gestart door Leon Olsthoorn, augustus 27, 2007, 23:31:16 PM

Vorige topic - Volgende topic

Leon Olsthoorn

Ik dacht gisteren bij vogelplas Starrevaart in Leischendam een grutto te hebben gefotografeerd in een nogal atypische, gestrekte houding. Maar nu thuis begin ik te twijfelen, is het niet een zwarte ruiter in winterkleed?

Zijn jullie het met me eens?
Jag gillar blommor, jag gillar träd, jag gillar naturen som den är!

Guus Peterse

Nee.

Dit is een grutto.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Jan Harteman

#2
Inderdaad, een grutto in winterkleed.

Leon Olsthoorn

Jammer, ik had zwarte ruiter nog nooit in winterkleed gezien. En zo blijkt maar weer dat je snel iets gaat zien dat je graag wil zien.
Jag gillar blommor, jag gillar träd, jag gillar naturen som den är!

Leon Olsthoorn

Stug doorbladerend in de foto's van gisteren valt dit vogeltje me ook op. De snavel lijkt me te kort voor grutto, maar te lang voor kemphaan of tureluur. Hoe mag ik deze noemen?
Jag gillar blommor, jag gillar träd, jag gillar naturen som den är!

j.steenbergen

En dat zou dan weer heel goed een Zwarte Ruiter kunnen zijn.
Jeroen Steenbergen

steenl

Kun je de onderste foto wat lichter maken in Photoshop?
Lijkt mij inderdaad ook een zwarte ruiter.

Leon Olsthoorn

Ik heb geen photoshop, maar dit is met het simpele programmaatje dat ik heb even het beste dat ik ervan kan maken:
Jag gillar blommor, jag gillar träd, jag gillar naturen som den är!

redmar_woudstra

Volgens mij zie ik een beetje wenkbrauwstreep en "jizz" lijkt meer op een Zwarte Ruiter.  
groet,
Redmar

Leon Olsthoorn

CiteerVolgens mij zie ik een beetje wenkbrauwstreep en "jizz" lijkt meer op een Zwarte Ruiter.
Wat zou het alternatief zijn als het tgeen zwarte ruiter is? Waar twijfelen we tussen?

Ik zal kijken of ik deze foto later beter op kan lichten, dan hebben we misschien zekerheid
Jag gillar blommor, jag gillar träd, jag gillar naturen som den är!

BramtK

Zwarte ruiter dacht ik toch.  
Groeten,

Bram ter Keurs

redmar_woudstra

De enige soort waar je redelijkerwijs mee zou kunnen twijfelen, is tureluur. Maar volgens mij klopt er genoeg om hier een zwarte ruiter van te maken.
groet,
Redmar