Waarde gebruikte Leica Televid 77 (zeker 10 jaar oud)

Gestart door woen, oktober 27, 2015, 11:18:14 AM

Vorige topic - Volgende topic

woen

Goededag,


Heeft er iemand kijk op de waarde van een zeker 10 jaar oude en gebruikte Leica Televid 77? Ik kan er 1 kopen maar weet niet goed wat ik moet bieden. En wellicht moet ik er in zijn geheel niet aan beginnen?
Alvast bedankt!
Groeten,

Jeroen

stevenschoevaart

Dag Jeroen,

Is het een Televid of een APO Televid?
Dat maakt een stukje uit namelijk...
Wat voor oculair of oculairs zit(ten) er bij?

Steven Schoevaart
Steven Schoevaart

Wilfred

Van de vorige generatie top telescopen doet vooral Swarovski het nog goed op de tweedehands markt.
De oudere Zeissen en Leicas gaan niet meer zo makkelijk als voor jaren terug is mijn indruk.
Er vanuit gaande dat er een zoom occulair op zit schat ik een APO versie in voor 800 tot 1000 euro.
Een gewone Televid voor 400 tot 600 euro.
Ik zou voor een APO gaan.

woen

Dankjewel voor de reacties al!


Het is een televid 77 dus geen apo, en er zitten 2 oculairen bij waarvan 1 een 32 x ww is. Maar inderdaad misschien kan ik beter naar een APO gaan zoeken of een swarovski.
Groeten,

Jeroen

Wilfred

Als je het financieel kan hebben zou ik gaan of nog even doorsparen voor een APO.
Anders is de kans groot dat je op den duur alsnog je gewone Televid wil omruilen voor een APO versie (na verloop van tijd wil een mens nou eenmaal altijd weer een stapje beter met dit soort spul).
Heb je dat budget niet dan heb je ook aan een gewone Televid een prima scoop mits je er niet teveel voor betaald.
En uiteraard zul je zonder APO de paarse kleurrandjes bij hoge contrasten voor lief moeten nemen.
Een tweedehands Swarovski ATS/ATM in HD versie gaat al gauw richting de 1300 tot 1600 euro.
De nog oudere grijze Swarovski Habicht scoop in de HD versie ligt tweedehands nog wat goedkoper dan APO Televids maar ziet er ook een stukje gedateerder uit.   
     



woen

De vraagprijs voor deze Televid ligt ook nog eens op het niveau APO als ik jouw inschatting gebruik. En je hebt gelijk, je wilt op ten duur altijd wat beters. Ben beter af als ik iets koop waar ik de komende jaren niet aan ga twijfelen.
Groeten,

Jeroen