Hoofdmenu

Nieuwe Flora

Gestart door Pieter Stolwijk, november 01, 2005, 13:38:10 PM

Vorige topic - Volgende topic

elmar prins

Dag Pieter,

krijg wel een blaadje van district Veluwe.
Landelijk blaadje volgens mij niet meer, maar dat komt misschien wel door dat ik nog slechts af en toe een waarneming door geef.

Wordt er zo weinig gebruik gemaakt van het opvragen van verspreidingsgegevens via het natuurloket ?

Ik vind ze namelijk wel aardig aan de prijs.

Ik dacht dat er zo nog wel wat geld "terug" gesluisd kon worden naar de pgo's.



Groet,

Elmar

Corryabbink

#31
Bedankt voor de informatie :rolleyes:

Een boek wordt altijd nog in overleg met auteurs uitgegeven. Ook de lijst met uit te nodigen personen voor de presentatie wordt meestal in samenwerking vastgesteld. Daarmee heeft Floron, zoals je schreef, dus niets te maken.

De korting: eigenlijk moeten we dus heel blij zijn met de korting van een instantie die niets met een uitgave te maken heeft  :rolleyes: Ben ik ook maar wordt getemperd als ik hoor dat er nog meer korting gegeven is en sommigen met 20 flora's onder de arm naar huis gaan :o  

Het tijdstip van aankoop: naar ik aanneem was Floron op de hoogte van de nieuw uit te geven Flora. Mogelijk hadden ze de waarnemers eerder een bon kunnen aanbieden zodat zij niet zolang hoeven te wachten met de aankoop. Sommige uitgevers werken ook met voorinschrijving.

De GPS.
De RL-lijsten die we dit jaar kregen waren helemaal op GPS gericht. Op de oude lijsten kon ik nog met een tekening toe:o Misschien is het mogelijk dat Floron de oude RL-lijsten nog in haar pakket handhaaft dan kunnen mensen zonder GPS ook RL-formulieren invullen.

Op de nieuwsvoorziening had ik geen enkel commentaar integendeel. Zie eerder schrijven.

:) Corry.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Pieter Stolwijk

Je opmerking over het nieuwe detailformulier is terecht. Daarvoor is aandacht gevraagd afgelopen zaterdag door diverse dc's.

Overigens kun je natuurlijk prima zonder GPS de coördinaten op een kaart inmeten. De nauwkeurigheid ligt dan natuurlijk lager maar zo is het altijd (goed) gegaan.
Vr. groet, Pieter Stolwijk


Floristische Werkgroep Twente

Pieter Stolwijk

Dag Elmar,

Als je het blaadje van de Veluwe krijgt (van Egbert de Boer), zou je ook op de verzendlijst van Floron-Nieuws moeten staan.

Eventueel contact opnemen met Egbert: tel. 0578-572292. Hij heeft geen E-mail.
Als je het nog vandaag doet, krijg je het volgende nummer van Floron-Nieuws, dat morgen naar de drukker gaat.

Vr. groet, Pieter Stolwijk


Floristische Werkgroep Twente

elmar prins

Pieter,

dank je voor de info.
Krijg altijd een blaadje van Niels jeurink.
Landelijk blaadje heb ik lang niet gehad, maar het zal wel aan mij zelf liggen.
Misschien komen ze nog op een oud adres.
En ik gaf al aan slechts echte bijzonderheden door te geven, dus ik heb voor wat mijn eigen informatievoorziening t.a.v. de landelijke Floron geen enkel recht van spreken.
Ik moet wel zeggen dat ik het wel jammer vind dat als je van die bijzonderheden die je door gegeven hebt nooit meer wat hoort.  Dat is natuurlijk niet motiverend.



vriendelijke groet,

Elmar


Pieter Stolwijk

Adres aan Niels doorgeven:
njeurink@worldonline.nl

Het blad is wel de moeite waard (vind ik).
Vr. groet, Pieter Stolwijk


Floristische Werkgroep Twente

Corryabbink

#36
Hallo Pieter,

Dat ben ik volledig met je eens het is beslist de moeite waard het aan te vragen.

:rolleyes: Corry.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Pieter Stolwijk

Slecht nieuws omtrent de korting op de Flora.

Zie Floron
Vr. groet, Pieter Stolwijk


Floristische Werkgroep Twente

marcel123

CiteerHet spijt FLORON zeer dat de regeling is gewijzigd, maar moet de volledige schuld bij (organisatie en communicatie van) de uitgever leggen
.
Klagen niet hier of bij Floron maar bij de uitgever.....

Corryabbink

#39
Volledig met je eens. Weet ik ook wat ik moet vragen voor Sinterklaas en bovendien hoef ik niet te wachten tot maart :D

:lol: Corry
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

marcel123

#40
Volgens de nieuwe flora komt draadgentiaan niet voor in D.....gelukkig is ie voor Dwergbloem (die nu Centunculus minimus heet) wel bijgewerkt

Corryabbink

#41
Hoi Marcel,

Er zijn wel meer soorten vergeten bij te werken. Bovendien zijn er soorten samengevoegd zoals b.v. bij  Sparganium erectum subsp. erectum en neglectum. Jammer ze gaven toch een verschillende biotoop aan. Het is wel een handzame flora geworden. Makkelijk meeneembaar.

Corry.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

marcel123

Dus je hebt 'm van de sint gekregen....ik heb ;m nu pas en de volgorde is iig wel anders dan vroeger... Wordt even wennen.

Corryabbink

#43
Ik had al een bon van onze kinderen gekregen op mijn verjaardag in oktober. Die heb ik onlangs verboekt. De volgorde ........ ik denk dat ik de flora alleen maar inkijk als ik iets niet weet of de nieuwe naam op moet zoeken van een mij bekende plant onder een naam die dan niet meer op de lijst zal staan.  De wijzigingen blijven maar doorgaan.

Corry.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Cees Veenema

CiteerEn nu is het wachten op de volgende generatie wetenschappers. Die zetten alles vrolijk weer terug :( .
Daar blijf je jong bij !
Cees
Groet,

Cees

Corryabbink

Dat dacht je...........krijg je grijze haren van  :(  :(  :(

:) Corry.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

han.endt


Corryabbink

Dat noemen ze naïef Han  :lol:  :lol:  :lol:

:D Corry.

met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

elmar prins

.....en we hebben er weer een vergeet-mij-nietje bij, als ondersoort.
Dus toch nog wat gesplit, en niet alleen gelumpt.

En ook wel wat nieuwe / aanvullende determinatiekenmerken bij wat lastige soorten/groepen, b.v. bij Centaurium en bij Myosotis.



Da's positief,

Elmar


marcel123

#49
Errata Heukels' flora 23e editie
In het onderstaande pdf-document worden de belangrijkste errata in de nieuwe flora opgesomd. Het document wordt waar nodig aangevuld. Let op de datum van plaatsing.


Download ErrataHeukels 3/1/2006