Madrid, El Pardo, hoe kom ik daar?

Gestart door sander van vliet, oktober 09, 2015, 11:03:18 AM

Vorige topic - Volgende topic

sander van vliet

Hallo,

binnenkort zit ik in Madrid en ik wil graag naar het park El Pardo (spaanse Keizerarend etc). Kan iemand me vertellen of ik daar met het Openbaar Vervoer kan komen?
Wanneer ik met google het www afspeur kom ik er niet in ieder geval. Bedankt alvast!
groeten,
Sander van Vliet

Eric Roeland

met vriendelijke groet, Eric Roeland

sander van vliet

hoi Eric,

die had ik ook gevonden, maar ik dacht misschien is er nog meer OV. Ik kan me bijna niet voorstellen dat je een paleis en park dat overal op de tips van de stad staat niet met het OV kan bereiken.
Ik denk trouwens dat ik gewoon een fiets ga huren en het op die manier ga proberen als ik er alleen maar met taxi kan komen.
Maar evengoed bedankt voor de respons!

grunsven


Google: public transport El Pardo, geeft al meteen de oplossing, er gaat gewoon een bus heen, bus 601 van het busstation.

http://www.tripadvisor.com/Travel-g187514-c114952/Madrid:Spain:Day.Trip.To.Palace.Of.El.Pardo.html
Roy van Grunsven
De Vlinderstichting - Dutch Butterfly Conservation (www.vlinderstichting.nl)


Henk de Waard

Beste Sander,


Afgelopen zomer ben ik er ook met het OV geweest; die bus vanaf Moncloa rijdt vaak (elke 20min ofzo) en doet er een klein half uurtje over. Werkt prima dus.


Je kunt het beste meerijden tot de laatste bushalte voor het eindpunt (dat is dus voorbij het paleis); daar kun je direct de natuur inlopen, richting de rivier.


Ik had maar een uur de tijd (was op doorreis in Madrid) en was er in juli, vroeg in de middag met 38 graden. Ben dus nauwelijks onder de bomen bij de bushalte vandaan geweest, maar zelfs dat leverde in dat uurtje, behalve vale gieren, ook een monniksgier en een spaanse keizerarend op. Aanrader dus!


Henk de Waard

sander van vliet

ah mooi Henk!

dat biedt perspectief. Ik ga volgende week woensdag!

groet,
Sander