Niet kunnen uploaden van waarnemingen

Gestart door M. Korpel, oktober 05, 2015, 17:50:48 PM

Vorige topic - Volgende topic

M. Korpel

Beste,

Afgelopen zaterdag heb ik natuurgebied Meijendel bezocht en daarbij veel waarnemingen ingevoerd via de app Obsmap versie 6.0.5. Thuis aangekomen heb ik nog foto's toegevoegd, vervolgens wou ik de waarnemingen uploaden naar de site, maar dit werkte niet. Ik kreeg de melding: upload mislukt: Null. Ik las op het forum dat je dan het beste je telefoon helemaal kon uitschakelen, weer aan moest zetten en ervoor moest zorgen dat er een stabiele internetverbinding was. Hier lag het niet aan, want had zeer goed wifi bereik. Na een aantal pogingen bedacht ik me dat de foto's wellicht te groot waren, toen heb ik alle foto's verwijderd. Het uploaden is toen wel gelukt. Ik opende op de computer waarneming.nl om de verwijderde foto's weer toe te voegen, maar tot mijn verbazing waren de verwijderde foto's ook geĆ¼pload. Heeft u enig idee hoe dit kan? Dit zou dan voor de volgende keer betekenen dat als ik foto's wil uploaden via Obsmap, ik foto's moet toevoegen op obsmap en daarna weer moet verwijderen om ze te kunnen toevoegen aan waarneming.nl?

Daarnaast had ik nog een vraag: Ik kwam afgelopen zondag een paar soorten tegen waarvan ik niet met zekerheid kon zeggen wat het was, had wel een vermoeden. Als je niet zeker bent over een soort en je wilt dat een admin erop reageert, kan je dan het beste bv plant onbekend invullen, of alleen op onzeker zetten of een combinatie van beide?   

Met vriendelijke groet,
Michel Korpel 

Alex Kwak

Ik zal het foto-probleem eens proberen te reproduceren.

Waarnemingen van een soort die je totaal niet weet voer je in als 'Soort' onbekend, denk je het te weten maar ben je niet zeker dan kies je de soort en zetje 'm op onzeker.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

M. Korpel

Beste Alex,

Bedankt voor uw snelle reactie.
Bedoeld u hiermee reproduceren in de zin van een verandering aanbrengen in de app of meer in de zin van een topic hierover aanmaken?

Heeft u enig idee hoe het kan dat de foto's alsnog op waarneming.nl verschijnen terwijl ik de foto's in obsmap had verwijderd?

Kunt u aangegeven wat ik de volgende keer anders moet doen met het uploaden van foto's via obsmap?

Met vriendelijke groet,
Michel Korpel   

Alex Kwak

Citaat van: M. Korpel op oktober 05, 2015, 20:22:40 PM
Heeft u enig idee hoe het kan dat de foto's alsnog op waarneming.nl verschijnen terwijl ik de foto's in obsmap had verwijderd?
Kunt u aangegeven wat ik de volgende keer anders moet doen met het uploaden van foto's via obsmap?

Dat is niet gewenst gedrag, en ik ga proberen dat ook voor elkaar te krijgen. Als dat lukt kan ik het repareren.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

M. Korpel