Grappige commentaren bij waarnemingen

Gestart door Rein Genuït, september 12, 2015, 18:55:52 PM

Vorige topic - Volgende topic

BramtK

Groeten,

Bram ter Keurs

gardensafari

Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

BramtK

Lezen.

Citaat van: migratorius op oktober 30, 2016, 20:54:31 PM
http://waarneming.nl/waarneming/view/125982198
-->
Citeer... roepen 'Jongeman, wat zie je?'. Maar ik ben al 47 dus ik houd me Oost-Indisch doof. Dat zal ze leren! Met hun stomme hond. Als je aan mijn kuifaalscholver komt dan kom je aan mij!
-->
Citaat van: BramtK op oktober 30, 2016, 22:58:16 PM
Dat is nog eens lik-op-stuk. :duim:
Groeten,

Bram ter Keurs


Henri van Dodeweerd

Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

OlivierO

Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

jeroenroelofsen

Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

gardensafari

Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

arjan.kop

Ik moest er wel om lachen. Tip aan waarnemer: ga lekker pissenbedden of waterkevers doen. Veel nuttiger en ze rennen niet zo snel weg voor debielen in camouflagepakken.

HPM

Citaat van: arjan.kop op november 03, 2016, 10:55:47 AM

Ik moest er wel om lachen. Tip aan waarnemer: ga lekker pissenbedden of waterkevers doen. Veel nuttiger en ze rennen niet zo snel weg voor debielen in camouflagepakken.

Dan kunnen beter die debielen in camouflagepakken pissebedden of waterkevers gaan doen. Veel gemakkelijker voor ze.
Maar misschien is de daarvoor benodigde lens ze niet lang genoeg.
Herman van der Meer

Henri van Dodeweerd

Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

canoorlander

Citaat van: HPM op november 03, 2016, 11:14:13 AM
Citaat van: arjan.kop op november 03, 2016, 10:55:47 AM
debielen in camouflagepakken.
die debielen in camouflagepakken

Dit moet me toch even van het hart. Ik wordt niet goed van al dat generaliseren van fotografen. Accepteer nou eens een keer dat er in elke hobby rotte appels zitten. Spreek die rotte appels aan en niet de hele groep. En nu weer on topic ;-)

Albert       
Albert Noorlander

Mijn website met natuurfoto's uit Nederland en Thailand
http://www.pbase.com/albert_noorlander

migratorius

Citaat van: canoorlander op november 03, 2016, 16:59:18 PM
Citaat van: HPM op november 03, 2016, 11:14:13 AM
Citaat van: arjan.kop op november 03, 2016, 10:55:47 AM
debielen in camouflagepakken.
die debielen in camouflagepakken
Ik wordt niet goed van al dat generaliseren van fotografen.
Er wordt hier toch niet gegeneraliseerd? Het gaat uitsluitend over de debielen in camouflagepakken (de boze waarnemer was óók een fotograaf!)

JanHein

canoorlander

Citaat van: migratorius op november 03, 2016, 17:09:39 PM
Citaat van: canoorlander op november 03, 2016, 16:59:18 PM
Citaat van: HPM op november 03, 2016, 11:14:13 AM
Citaat van: arjan.kop op november 03, 2016, 10:55:47 AM
debielen in camouflagepakken.
die debielen in camouflagepakken
Ik wordt niet goed van al dat generaliseren van fotografen.
Er wordt hier toch niet gegeneraliseerd? Het gaat uitsluitend over de debielen in camouflagepakken (de boze waarnemer was óók een fotograaf!)

JanHein

De waarnemer heeft het over 'een spastische fotograaf', 'die sukkel', 'die randdebiel' en 'een opzichtige mottige blaaskop', dus heeft het hier over één fotograaf in een camouflagepak die zich ernstig misdraagt. Hier wordt echter gesproken 'die debielen in camouflagepakken', dus in meervoud. Ik vind dat generaliseren ja.

Albert
Albert Noorlander

Mijn website met natuurfoto's uit Nederland en Thailand
http://www.pbase.com/albert_noorlander

Vincent Hart

Ik snap niet helemaal waar de schoen wringt Albert. Er zijn fotografen die zich debiel gedragen én een camouflagepak aanhebben, fotografen die ofwel zulk gedrag vertonen ofwel zo'n kledingvoorkeur, en er zijn er ook nog die zich normaal gedragen en andere kleding aanhebben. Verwijs je naar de eerste categorie dan kun je dat niet helderder doen dan met 'die debielen in camouflagepakken'. Dat je daarmee alle debielen in camouflagepak over één kam scheert lijkt me daarbij aanvaardbaar.

Geheel terzijde is de combinatie van camouflagekleding met nul veldvaardigheden wel heel geestig (veldvaardigheden kunnen wel prima zonder camo).
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

jeroenroelofsen

Citaat van: Vincent Hart op november 03, 2016, 17:52:16 PM
Geheel terzijde is de combinatie van camouflagekleding met nul veldvaardigheden wel heel geestig (veldvaardigheden kunnen wel prima zonder camo).
En camo zonder veldvaardigheden blijkbaar ook
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

HPM

Citaat van: Vincent Hart op november 03, 2016, 17:52:16 PM
...
Dat je daarmee alle debielen in camouflagepak over één kam scheert lijkt me daarbij aanvaardbaar.

Er zitten ook rotte appels tussen de debielen in camouflagepak.
Herman van der Meer

canoorlander

Citaat van: Vincent Hart op november 03, 2016, 17:52:16 PM
Ik snap niet helemaal waar de schoen wringt Albert. Er zijn fotografen die zich debiel gedragen én een camouflagepak aanhebben, fotografen die ofwel zulk gedrag vertonen ofwel zo'n kledingvoorkeur, en er zijn er ook nog die zich normaal gedragen en andere kleding aanhebben. Verwijs je naar de eerste categorie dan kun je dat niet helderder doen dan met 'die debielen in camouflagepakken'. Dat je daarmee alle debielen in camouflagepak over één kam scheert lijkt me daarbij aanvaardbaar.

Geheel terzijde is de combinatie van camouflagekleding met nul veldvaardigheden wel heel geestig (veldvaardigheden kunnen wel prima zonder camo).

Die debielen met camouflagepak is inderdaad meer specifiek. Ik doelde meer op de debielen met camouflagepakken waar over gesproken wordt. Slechts één letter verschil en inderdaad ook verkeerd gebruikt in mijn voorbeeld. Maar ik bedoelde het ook meer in het algemeen en niet specifiek in dit geval (dat komt duidelijk niet goed over uit mijn tekst). Fotografen worden wel meer als debielen bestempeld. En in specifieke gevallen inderdaad ook terecht.

Overigens is het niet mijn bedoeling om in dit topic hierover een discussie te beginnen. Die discussie is al vaker gevoerd. Het was meer een impulsieve reactie.   

gr. Albert
Albert Noorlander

Mijn website met natuurfoto's uit Nederland en Thailand
http://www.pbase.com/albert_noorlander

Vincent Hart

Akkoord. Het onderscheid tussen 'elke koe is een rund' en 'elk rund is een koe' zorgt bij wel meer groepen regelmatig voor problemen.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

migratorius

"Grappige commentaren bij grappige commentaren bij waarnemingen".

JanHein

BramtK

Citaat van: canoorlander op november 03, 2016, 18:30:22 PM
...
Ik doelde meer op de debielen met camouflagepakken ...

gr. Albert

Ja, die gasten lach ik ook altijd vierkant uit.  :P
Groeten,

Bram ter Keurs



Rob Koelman

#293
http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=378594

geluid: twiet twiet

Goh, wat een verrassing...  B)
Met vriendelijke groet, Rob

migratorius

Leuk nieuw werkwoord (en mooie foto's): http://waarneming.nl/waarneming/view/126471851
Verder doen we het zwijgen er maar weer toe.

JanHein

StevenGeurts

Fotografen die naar vogels gaan rijden om ze op de foto te zetten en dan zeuren over mensen die hetzelfde doen. Ach ja.

Vincent Hart

Dus als wij in dezelfde supermarkt boodschappen doen en ik in je wagentje schijt, moet jij daar ook niet over 'zeuren', Steven?
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Jacob Molenaar

Citaat van: Vincent Hart op november 07, 2016, 16:33:44 PM
Dus als wij in dezelfde supermarkt boodschappen doen en ik in je wagentje schijt, moet jij daar ook niet over 'zeuren', Steven?
;D ;D ;D ;D
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Vincent Hart op november 07, 2016, 16:33:44 PM
Dus als wij in dezelfde supermarkt boodschappen doen en ik in je wagentje schijt, moet jij daar ook niet over 'zeuren', Steven?

ROFLOL  ;D ;D ;D ;D
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Guus Peterse

'maar die massa fotografie is niet aan mij besteed': beetje gelijk heeft Steven natuurlijk wel.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015