Update gedownload, soortenlijsten opnieuw downloaden?

Gestart door M. Hoogteijling, september 07, 2015, 20:41:17 PM

Vorige topic - Volgende topic

M. Hoogteijling

Ik gebruik sinds enige tijd ObsMapp en het bevalt me prima. Ik heb echter het gevoel dat ik regelmatig updates krijg want dan start de app met diverse meldingen en moet ik de soortenlijst opnieuw downloaden. Dit vraagt hij overigens niet maar ik merk het want ik kan geen vogelnaam vinden bij het invoeren van een waarneming. Ik heb dit de afgelopen 3 maanden een keer of 4 gehad. Ligt dit aan mij of kan ik er wat aan doen om dit te voorkomen?
Met vriendelijke groet
Marijn Hoogteijling

Alex Kwak

Tenzij ze van versie 1.x naar 5.y gaat oid hoef je in principe nooit de soortenlijst opnieuw te downloaden. Behalve natuurlijk om zo nu en dan een keer de nieuwe soorten binnen te halen.
Dus klaarblijkelijk gaat er hier iets anders mis. Wat wel eens wil werken is om alle soorten te verwijderen (in 1 keer, via het menu) en dan eenmalig opnieuw te downloaden.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

M. Hoogteijling

Bedankt Alex voor je snelle reactie. Heb het geprobeerd maar uh, hoe verwijder ik via het menu soortenlijsten? Ik kijk bij "instellingen" > "download" maar zie het daar niet.
Met vriendelijke groet
Marijn Hoogteijling

Alex Kwak

Instellingen -> Soort-instellingen -> Soortendatabase leegmaken
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

M. Hoogteijling

Gevonden ! :-) bedankt , ga het proberen en als het zich weer voordoet laat ik het weten.
Met vriendelijke groet
Marijn Hoogteijling