Hulp bij determinatie 4

Gestart door wouterbosgra, augustus 20, 2007, 14:25:10 PM

Vorige topic - Volgende topic

wouterbosgra

Hoi!

Graag nog wat hulp van de pro's bij determinatie van een aantal mystery birds. Onderstaande roofvogel helaas niet in vlucht kunnen zien. Leek mij eigenlijk te groot voor een buizerd, maar gezien de vele posts hier op het forum...

Predator

heb je ook fotos die je hier wilt posten?
Groet, Maarten

wouterbosgra

sorrie, te snel op enter gedrukt, niet verwacht dat er zo snel mensen zouden lezen. foto staat erbij. helaas moest ik em croppen om te kunnen uploaden, volledige foto (met enkele grote zilverreigers erop ter referentie v. grootte) is beschikbaar!

BWoets

Met vriendelijke groet,
Bob Woets

egilio

kun je een linkje maken naar de originele foto?
Of de resolutie van de originele foto omlaag brengen?
Egil
Currently in Oxford
Zambian Carnivore Programme

WildCRU
Take nothing but pictures, leave nothing but footprints and waste nothing but time[/i]

wouterbosgra

#5
Op verzoek op volledige grote. De roofvogel staat uiterst rechts. Bonuspunten zijn voor de eendjes in het midden :rolleyes:

 

Guus Peterse

Het blijft overigens een buizerd.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Johannes Ruben

#7
CiteerBuizerd
Beste Bob,

In de relatieve korte tijd dat ik 'onze-Waarneming.nl' bezoek en veel wetenswaardigheden op het forum lees heb ik aan jou de volgende vraag:

Niet alleen nu maar ook in 'mijn vogelverleden',  is het alom verwondering als mensen roofvogels zien die wél een Buizerd zien;  maar 'dat niet kunnen geloven'...

Is het dan toch tóch wel de majestueuze verschijning van deze - misschien wel onderschatte - roofvogel? En is de grootte (spanwijdte vleugels van de vrouwtjes) én de verschillende prachtige kleurvariëteiten soms (mede) debet aan de vele vragen: Welke  roofvogel is dit...
Salut,

Johannes Ruben

Alles wat groeit en bloeit is wat mij boeit.

BWoets

#8
Wat wil je nou eigenlijk zeggen Johannes? Als jij denkt dat het wat anders is moet je dat opperen en niet met van die wazige zinnen gaan strooien.. en geen vragen stellen zonder vraagteken!
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Jaap Denee

Hoi Bob,

Johannes suggereert hier niets, volgens mij. Het 'verwondert' hem dat veel mensen een buizerd niet herkennen of niet zeker zijn van hun determinatie als ze er een zien en vraagt jou nu met een antwoord te komen hoe dat komt.

Zet hem op!
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

carel

Lijkt veel meer op een gans
als je de foto uitvergroot heeft hij/zij wel een erg lange nek voor een roofvogel
en het model is ook veel meer gans dan roofvogel
ook is er dan vaag iets oranje achtig onder de vogel te zien
misschien de oranje poten van een gans ??
Carel van der Sanden

http://www.natuurlijk-erp.nl/

BramtK

Nee hoor Carel, echt een Buizerd.

(Johannes moet zijn vraag nog eens stellen, denk ik zo.)

Bram  
Groeten,

Bram ter Keurs

BWoets

CiteerHoi Bob,

Johannes suggereert hier niets, volgens mij. Het 'verwondert' hem dat veel mensen een buizerd niet herkennen of niet zeker zijn van hun determinatie als ze er een zien en vraagt jou nu met een antwoord te komen hoe dat komt.

Zet hem op!
Nou dat is makkelijk....
Omdat waarneming.nl ook door veel beginnende vogelaars wordt gebruikt welke niet bekend zijn met de grote variatie in kleed bij Buizerden..
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Leon Olsthoorn

CiteerNou dat is makkelijk....
Omdat waarneming.nl ook door veel beginnende vogelaars wordt gebruikt welke niet bekend zijn met de grote variatie in kleed bij Buizerden..
En ik kan vertellen dat het ook voor een beginnend vogelaar die wel bekend is met de grote variatie in buizerds soms lastig is te beoordelen of iets nog wel binnen de variatie van een buizerd valt of misschien toch iets anders is. Ik kan me bijna niet voorstellen dat er niet ook beginners zijn die een wespendief, wouw of zelfs een slangenarend onterecht voor buizerd aanzien.

Maar zo zag ik vorige week in het Fochteloerveen een lichte buizerd met donkere kop en dan ga je toch twijfelen, zeker als je zo'n vogel op een plek ziet waar ook een slangenarend gezien wordt.
Jag gillar blommor, jag gillar träd, jag gillar naturen som den är!

wouterbosgra

ook niet onbelangrijk: de stiekume hoop toch die visarend gezien te hebben! niks ten nadele van de buizerd, maar zeldzaam is ie toch niet te noemen!

Bram Rijksen

Citeerniks ten nadele van de buizerd, maar zeldzaam is ie toch niet te noemen!
Visarend deze dagen ook niet..

Edwin Russer

Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2