Hoofdmenu

vogelen met ov

Gestart door paulhoekstra, augustus 30, 2004, 22:31:42 PM

Vorige topic - Volgende topic

paulhoekstra

Ik heb mijn ov-studentenkaart vorige week opgehaald, die ingaat vanaf 1 september. En nu heb ik nog een week vakantie, dus ik wil mijn ov-kaart gaan uittesten. Weet er iemand nog leuke vogelplekken waar je makkelijk heen kunt met het openbare vervoer (en terug) vanuit de Betuwe.
groeten,
Paul

jasper

Ooijpolder, Blauwe Kamer (of ken je die al???) Oostvaardersplassen, Starrevaartplassen, dit zijn er enkele

:duim:  Jasper

Rogier

Vanaf station Zeist loop je zo naar Heidesteijn/Bornia, mooi stuk bos en heide.
Ook de starrevaart is redelijk te bereiken met OV. Dan moet je bus 45 nemen vanaf Den Haag centraal of Leiden centraal.
Andere gebieden zijn Meijendel, Amsterdamse waterleiding duinen, maar bij deze moet je wel een stuk lopen voordat je er bent (15-25 min.)

Groeten Rogier
Groeten,
Rogier Verbeek

Pim

Amsterdamse waterleidingduinen is goed te bereiken.....
Vanaf station Heemstede bus 80 naar ingang Zandvoortselaan (Nieuw unicum)
en bus 90 naar ingang De oase en De Zilk.

Met de trein naar Den Helder en dan de boot naar Texel (5 euro retour). Op Texel rijden bussen of je huurt een schaap.

Oostvaardersplassen is met OV onbereikbaar, als je smeekt zet de treintaxi je nog wel af op de Knardijk...

groetjes,

Pim ;)  
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

BWoets

Met 3x overstappen zit je zo in Den Oever.
Altijd leuk.
Voor waarnemingen zie www.wierhaven.nl
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

paulhoekstra

Bedankt voor alle tips.
Woensdag was ik naar Heidestein in Zeist gegaan. Een paar bosvogels gezien die je bij mij in de buurt niet (veel) hebt, Kuifmees, Zwarte Mees, Goudhaantje. (Helaas Ortolaan gemist die er dezelfde dag zat.)
Donderdag ben ik naar de Amsterdamse Waterleidingduinen geweest. Niet echt iets bijzonders, maar wel leuke vogels, zoals Zomertortel, Glanskop, Havik, Tapuiten, Gele Kwikstaart. (Die avond vlogen er trouwens bij mij thuis in Beusichem 3 Wespendieven over, ook leuk.)
Vrijdag moest ik naar mijn opa in Belgiƫ, want die was jarig, dus toen ben ik naar de Strabrechtse Heide gegaan. Ik had mijn fiets wel meegenomen toen. Daar had ik ongeveer 15 Zwarte Ooievaars gezien, verder 1 Boomvalk, 1 Boompieper, een groepje Geelgorzen met daartussen 1 raar vrouwtje Rietgors.

Misschien had ik meer gezien als ik niet telkens op het warmst van de dag in die natuurgebieden was, maar in totaal wel veel verschillende vogels gezien en 10 soorten dagvlinders.
groeten,
Paul

paulhoekstra

CiteerMet 3x overstappen zit je zo in Den Oever.
Volgende week heb ik zelfstudieweek = vogels kijken.
Maar kan je in Den Oever snel bij vogelkijkplekken komen te voet, of is het toch handig om een fiets mee te sjouwen? En waar kan je daar goed vogels kijken, gewoon langs de waddendijk?

Alvast bedankt,
Paul
groeten,
Paul

harderbroek

CiteerDie avond vlogen er trouwens bij mij thuis in Beusichem 3 Wespendieven over, ook leuk.)
Zijn wel dan hele late gevallen van wespendieven of zeg ik nu iets geks.

groet
Rob van Swieten
Zeewolde
Flevoland
Rob van Swieten(Robbie)
Zutphen
Gelderland

Rick van der Weijde

Hoezo? De trek van de Wespendieven is toch nog gewoon bezig... in de eerste week van september? (zie datum van je gequote bericht...)

Je moet natuurlijk wel alleen de nieuwe berichten lezen, en niet de ouwe met het idee dat dat vandaag was. :P  
Rick van der Weijde
Corotauria Nature Photography

harderbroek

CiteerHoezo? De trek van de Wespendieven is toch nog gewoon bezig... in de eerste week van september? (zie datum van je gequote bericht...)

Je moet natuurlijk wel alleen de nieuwe berichten lezen, en niet de ouwe met het idee dat dat vandaag was. :P

Sorry helemaal gelijk. Stom van me
groet
Robbie
Zeewolde
Flevoland
Rob van Swieten(Robbie)
Zutphen
Gelderland