Hoofdmenu

Mybi 219

Gestart door frankmeer, augustus 11, 2015, 11:29:54 AM

Vorige topic - Volgende topic

frankmeer

Ik kwam van de week deze foto tegen en ben heel erg benieuwd wat jullie hier van maken. Ik heb de foto niet zelf gemaakt, maar wilde hem voor de aardigheid toch even hier voorleggen.

Frank van der Meer

Bart van Hoogstraten

Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

OlivierO

Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Jacob Molenaar

Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

A. Vermaat

Met vriendelijke groet
Arend Vermaat

OlivierO

Allé, dat is hier nogal uiteenlopend dus ... :-D
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

mgieskens

Lastig om te bepalen wat nog vogel is en wat tot de achtergrond behoort.
Ik houd het ook nog even op een Zomertortel.
Al kan ik die witte plekjes dan toch niet helemaal te verklaren. (maar een Houtduif past naar mijn idee ook niet)
Michèl Gieskens
Haagse Vogelbescherming - www.haagsevogels.nl

Een mens gelooft niet wat hij ziet, maar ziet wat hij gelooft

OlivierO

Volgens mij is dat bruine dat een aantal als deel van de vogel zien gewoon zand. Van daar dat ze er Draaihals of Zomertortel in zien.
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Bart van Hoogstraten

Citaat van: OlivierO op augustus 11, 2015, 18:33:32 PM
Volgens mij is dat bruine dat een aantal als deel van de vogel zien gewoon zand. Van daar dat ze er Draaihals of Zomertortel in zien.

Nou je het zegt. Ik trek mijn Draaihals terug.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Menno

Ik ga voor een merel (man)
Groeten,

Menno van Lopik

https://waarneming.nl/user/view/87046

migratorius

Ik denk een lange vleugel en een gevorkte staart te zien: Gierzwaluw?

JanHein

Caspergr


laatvlieger

Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Certhia

Groet Marc van der Aa

"Feelings: Blobs of information evolved to manage extinct environments, now used to sell Presidents."

NilsvanDuivendijk

Ik denk ook Wespendief, juv.

thijsdekort


Jacob Molenaar

Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

OlivierO

Ik denk dat er nog nooit zo'n uiteenlopende lijst van antwoorden is geweest.

Wat mij betreft mag er dus een hint bij komen, of gewoon het antwoord, want ik ben ondertussen echt nieuwsgierig.
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

canoorlander

Albert Noorlander

Mijn website met natuurfoto's uit Nederland en Thailand
http://www.pbase.com/albert_noorlander

marijn

Hele leuke idd..
Het is zeker een grotere vogel volgens mij.

Ik kan slechts nog meegaan met juv. Wespendief.
Marijn Prins

HJDT

Ik kan de tekening op de vleugel niet zo snel plaatsen behalve bij een Nachtzwaluw. Dat zou dan ook mijn stem zijn zonder veel harde kenmerken om op af te gaan.
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

stevenvdb

Ik ga voor Merel. Dat bruine wat veel mensen voor de vleugel aanzien is wel degelijk zand lijkt me  ;)

Gr, Steven

thijsdekort

Citaat van: stevenvdb op augustus 14, 2015, 12:28:51 PM
Ik ga voor Merel. Dat bruine wat veel mensen voor de vleugel aanzien is wel degelijk zand lijkt me  ;)

Gr, Steven

Goed kijken is ook een vak... En dat vak heb ik blijkbaar nog niet onder de knie!
Ik zie na de opmerking van Steven pas dat het inderdaad zand is! Dan is een merelman veel logischer....

NilsvanDuivendijk

Dan moet het wel een reuzenmerel zijn Thijs, als je de vogel in relatie tot het gras bekijkt (en waar plaats je die lichte veertoppen dan??). Ik zie er nog steeds een middelgrote roofvogel in met lichte toppen aan tertials en grote dekveren. Gezien de lage houding denk ik aan de kortpotige Wespendief maar sluit inmiddels een juv Zwarte Wouw ook niet uit. De lichte toppen passen ook voor een meer dan normaal getekende juv Zwarte Wouw erg goed. Maar het blijft wat mij betreft een minder leuke mybi omdat er simpelweg te weinig te zien is e het gokelement daardoor te groot is. Zie ook de nieuwe reeks mybies op lauwersmeer.com in dat verband... :-\

frankneijts

Citaat van: NilsvanDuivendijk op augustus 14, 2015, 20:50:27 PM
... Maar het blijft wat mij betreft een minder leuke mybi omdat er simpelweg te weinig te zien is e het gokelement daardoor te groot is. Zie ook de nieuwe reeks mybies op lauwersmeer.com in dat verband... :-\

Helemaal eens met Nils.
Neemt niet weg dat dit een hele leuke raadselplaat is waarvan het inderdaad grappig is dat hij tot zoveel verschillende oplossingen leidt.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

frankmeer

#25
Ha Nils, bedoel je dat er in de nieuwe serie van Lauwersmeer.com ook te weinig aan harde kenmerken zichtbaar is, of juist niet?
Frank van der Meer

NilsvanDuivendijk

Ja dat bedoel ik. Is slechts een smaakverschil, en de mannen van lauwersmeer.com hebben er over de jaren heen een geweldige competitie van gemaakt!. Ook dat lijkt niet opgevuld te gaan worden nu ze gaan stoppen. Mysterie birden is meer dan een spelletje, het dwingt je goed te kijken en los van allerlei subjectieve zaken te analyseren. Iets dat je in het veld ook zou moeten/moet doen  O0

frankmeer

Ik vind de opgaves zelf sterk wisselen dit keer. Van een wazige vlek tot een volledig zichtbaar & scherp achterkantje. Plus dat ik het jammer vind dat ze voor dit 'type' vogels gekozen hebben.

M.b.t. deze vogel heb je wel gelijk dat er eigenlijk net te weinig aanknopingspunten zijn. Desondanks is het juiste antwoord driemaal genoemd. Ontzettend knap! Hierbij de bijbehorende waarneming: http://waarneming.nl/waarneming/view/87740499
Frank van der Meer

OlivierO

Jongens, open een ander topic om te klagen over Lauwersmeer aub. Dank u. :police: :police: :police: :police:
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

OlivierO

Het is ondertussen wel tijd voor het antwoord, nee?
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.