Foto's bekijken op waarneming.nl

Gestart door Nick Peeters, juli 25, 2015, 21:30:32 PM

Vorige topic - Volgende topic

Nick Peeters

Ik hoop dat ik hier op de juiste plek zit;

Ik zit regelmatig op waarneming.nl en vindt het dan leuk om foto's van waarnemingen te bekijken.
Nu doe ik dat telkens met 'rechtermuisknop -> openen in nieuw tabblad'.
Misschien is het mooi dat je de foto in het klein te zien krijgt, wanneer je je muis op het foto-pictogrammetje houdt.

Voorbeeld:


Ik weet niet of dit mogelijk is, maar het lijkt mij een mooie toegevoegde waarde :)

Vogels - Dagvlinders - Nachtvlinders - Libellen - Zoogdieren

HPM

Herman van der Meer

petermeer

Bij meerdere foto's wordt dat wel lastig, denk ik.
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

Arp

Zelfs als je op een intelligente manier één foto per waarneming kiest (de bovenste? :) ) dan lijkt me dat dit geen goed plan is.

Dit is alleen te realiseren via javascript en het betekent onherroepelijk dat alle foto's die onder de pictogrammen verborgen liggen met de pagina worden meegestuurd zodat de browser ze locaal in een overlay kan tonen wanneer de muis over het pictogram beweegt. Dat betekent dus dat het bandbreedteverbruik per pagina "waarnemingen" ongeveer met ruim een factor 100 over de kop zal gaan - nu is het een simpele tekst met een pictogram of 4-5. Zelfs één enkele thumbnail extra (voor 1 waarneming) zal grofweg even groot zijn als de hele pagina nu (okay - iets gechargeerd, maar toch), laat staan volle 800x600 resolutie.

Op zich begrijp ik de wens wel - maar het heeft dus wel een prijs ...
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Nick Peeters

Ik had ergens al een vermoeden dat het lastig zou worden.
Maar wie niet waagt wie niet wint :)
Vogels - Dagvlinders - Nachtvlinders - Libellen - Zoogdieren

Frank van de Putte

Je kunt toch allerlei foto-overzichten bekijken op Waarneming.nl? Per waarnemer, soortgroep, gebied etc.
Groetjes,

Frank van de Putte

fkdeboer

inderdaad. zie http://waarneming.nl/user/photos/99196
Als je naar "mijn foto's" gaat, kan je al je foto's bekijken met daaronder de soort, datum, waarnemer en plaats. Precies omgekeerd van wat jij beschrijft, maar zelfde resultaat lijkt me.. ;)


grtjes,
Folkert
--
"This is like deja vu all over again."
Yogi Berra