Bugje bij opmerkingen

Gestart door Erik van Dijk, juli 21, 2015, 11:46:40 AM

Vorige topic - Volgende topic

Erik van Dijk

Versie 2.0 is een hele voorruitgang op een toch al mooie app, maar

Er zit wel een bugje.

Indien je vastzet en in een waarneming het opmerkingenveld aanpast houdt hij de
opmerkingen vast. Ook wanneer je een reeds ingevoerde waarneming aanpast.

Dan moet je alles handmatig verwijderen.

Het lijkt mij overigens sowieso niet zo om opmerkingen vast te zetten.
Met vriendelijke groet

Erik van Dijk

Sjaak Schilperoort

Erik, dank je! Het klopt dat iObs bij vastzetten het opmerkingenveld vasthoudt zoals dit bij de laatst bewaarde waarneming was. Een volgende waarneming krijgt dezelfde opmerking. Als ik dit doe en vervolgens naar een al ingevoerde waarneming ga, dan zie ik niets vreemds. Hier staat gewoon de opmerking waarmee de waarneming indertijd was ingevoerd. Dus niet de vastgezette opmerking.

Ik denk dat ik je punt niet helemaal snap. Kun je uitleggen wat je precies doet en wat volgens jou niet klopt?

Anderen vinden het handig om ook de opmerkingen vast te kunnen zetten. Als meer mensen dit niet handig vinden dan kan ik er een voorkeursinstelling van maken, zodat iedereen zelf kan kiezen of het opmerkingen-veld wel of niet meedoet met het vastzetten.

chrisdriessen

Hoi,

Ik plaats vaak opmerkingen bij waarnemingen. Als ik bijvoorbeeld gierzwaluw nesten karteer dan laat ik het gedrag onthouden (bezet nest), bij opmerkingen plaats ik dan het huisnummer. Het is erg jammer dat het opmerkingen veld onthouden wordt, af en toe vergeet ik de tekst te verwijderen waardoor er een hele rits onjuiste opmerkingen (zoals bijv. huisnummer) bij de waarnemingen komt te staan, dat ik dan weer ga aanpassen. Dit was in de vorige versie nog niet het geval.

Verder zou het handig zijn als de soortnaam ook onthouden kan worden.  Verder complimenten voor de update:)

Groeten,


Chris
Chris

Erik van Dijk

Beste Sjaak,

Zojuist geprobeerd:
Een al ingevoerde waarneming van commentaar voorzien. Gesaved.
Vervolgens een nieuwe waarneming ingevoerd. Bij deze waarneming komt de tekst in het opmerkingenveld nog niet terug. Echter nadat ik deze erste nieuwe waarneming opgeslagen heb komt de tekst in het opmerkingenveld. En blijft daar nu staan tot ik hem verwijder.

Ik gebruik commentaar slechts incidenteel en loop nu soms tegen een hele reeks waarnemingen met verkeerd commentaar. Ik ontdekte het omdat een admin vragen stelde over een roepende plant😉
Met vriendelijke groet

Erik van Dijk

Sjaak Schilperoort

Ha Erik, ja, ik zie het. Dat is inderdaad een bug. Zat er in de vorige versie nog niet in. Ik ga zoeken, bedankt voor de melding.