Toch maar overwegen lid te worden van de PvdD?

Gestart door Theo M Kiewiet, juli 20, 2015, 09:18:02 AM

Vorige topic - Volgende topic

Theo M Kiewiet

 :-[ :-\ :'(

http://waarneming.nl/waarneming/view/104548218
Scholekster - Haematopus ostralegus gezien op 2015-07-19 Ameland - Buurdergrie
Foto's:




Toelichting:
bevrijd (gister) en kreupelt (vandaag)
Met vr groet, Theo.

HPM

Wat heeft dat met de PvdD te maken? Hebben die een verbod op prikkeldraadhekken in het verkiezingsprogramma staan?

Herman van der Meer

Theo M Kiewiet

Citaat van: HPM op juli 20, 2015, 09:42:47 AM
Wat heeft dat met de PvdD te maken? Hebben die een verbod op prikkeldraadhekken in het verkiezingsprogramma staan?

Het gaat mij niet om prikkeldraad.
Met vr groet, Theo.

HPM

Citaat van: Theo M Kiewiet op juli 20, 2015, 09:52:10 AM
Citaat van: HPM op juli 20, 2015, 09:42:47 AM
Wat heeft dat met de PvdD te maken? Hebben die een verbod op prikkeldraadhekken in het verkiezingsprogramma staan?

Het gaat mij niet om prikkeldraad.

Waarom niet en waarom gaat het je dan? Het prikkeldraad is hier het probleem.
In het verleden heb ik tientallen jonge (en ongeringde) meeuwen uit het prikkeldraad gepeuterd of de genadeklap gegeven.
Herman van der Meer

Theo M Kiewiet

Citaat van: HPM op juli 20, 2015, 09:59:19 AM
Citaat van: Theo M Kiewiet op juli 20, 2015, 09:52:10 AM
Citaat van: HPM op juli 20, 2015, 09:42:47 AM
Wat heeft dat met de PvdD te maken? Hebben die een verbod op prikkeldraadhekken in het verkiezingsprogramma staan?

Het gaat mij niet om prikkeldraad.

Waarom niet en waarom gaat het je dan? Het prikkeldraad is hier het probleem.
In het verleden heb ik tientallen jonge (en ongeringde) meeuwen uit het prikkeldraad gepeuterd of de genadeklap gegeven.

Van (half)dode jonge meeuwen ligt het eiland hier ieder najaar vol, je mag komen helpen opruimen.

Nog nooit eerder heb ik weidevogels in prikkeldraad zien hangen. Velduilen wel, maar dat in draad gespannen in de duinen (Staatsbos) en op de kwelder (Vennoot), niet in de polder.
Met vr groet, Theo.

HPM

Citaat van: Theo M Kiewiet op juli 20, 2015, 10:07:50 AM
Citaat van: HPM op juli 20, 2015, 09:59:19 AM
Citaat van: Theo M Kiewiet op juli 20, 2015, 09:52:10 AM
Citaat van: HPM op juli 20, 2015, 09:42:47 AM
Wat heeft dat met de PvdD te maken? Hebben die een verbod op prikkeldraadhekken in het verkiezingsprogramma staan?

Het gaat mij niet om prikkeldraad.

Waarom niet en waarom gaat het je dan? Het prikkeldraad is hier het probleem.
In het verleden heb ik tientallen jonge (en ongeringde) meeuwen uit het prikkeldraad gepeuterd of de genadeklap gegeven.

Van (half)dode jonge meeuwen ligt het eiland hier ieder najaar vol, je mag komen helpen opruimen.

Nog nooit eerder heb ik weidevogels in prikkeldraad zien hangen. Velduilen wel, maar dat in draad gespannen in de duinen (Staatsbos) en op de kwelder (Vennoot), niet in de polder.

In de polder gebruiken ze toch geen vogelvriendelijk prikkeldraad?
Ik begrijp nog steeds niet wat je punt is met de PvdD. Waarom zet je dat in de titel als je er verder niets over zegt?


Herman van der Meer

Theo M Kiewiet

Citaat van: HPM op juli 20, 2015, 10:35:20 AM
Citaat van: Theo M Kiewiet op juli 20, 2015, 10:07:50 AM
Citaat van: HPM op juli 20, 2015, 09:59:19 AM
Citaat van: Theo M Kiewiet op juli 20, 2015, 09:52:10 AM
Citaat van: HPM op juli 20, 2015, 09:42:47 AM
Wat heeft dat met de PvdD te maken? Hebben die een verbod op prikkeldraadhekken in het verkiezingsprogramma staan?

Het gaat mij niet om prikkeldraad.

Waarom niet en waarom gaat het je dan? Het prikkeldraad is hier het probleem.
In het verleden heb ik tientallen jonge (en ongeringde) meeuwen uit het prikkeldraad gepeuterd of de genadeklap gegeven.

Van (half)dode jonge meeuwen ligt het eiland hier ieder najaar vol, je mag komen helpen opruimen.

Nog nooit eerder heb ik weidevogels in prikkeldraad zien hangen. Velduilen wel, maar dat in draad gespannen in de duinen (Staatsbos) en op de kwelder (Vennoot), niet in de polder.

In de polder gebruiken ze toch geen vogelvriendelijk prikkeldraad?

In de polder heb ik nog nooit een weidevogel in het draad zien hangen, dat zijn blijkbaar efficiƫnte cultuurvolgers, die weten blijkbaar goed met hun cultuurmilieuomstandigheden om te gaan.

Ik begrijp nog steeds niet wat je punt is met de PvdD. Waarom zet je dat in de titel als je er verder niets over zegt?

PvdD wil dat het dieren goed gaat, ze mogen zich (ook) voor dit soort weidevogels inzetten. :D
Met vr groet, Theo.

HPM

Herman van der Meer

Theo M Kiewiet

Citaat van: HPM op juli 20, 2015, 10:50:43 AM
Heb je de ringen naar de DvdD opgestuurd?

Ze zijn eraf gehaald, geen ringen meer, wel kreupel.
Met vr groet, Theo.

HPM

Citaat van: Theo M Kiewiet op juli 20, 2015, 11:09:09 AM
Citaat van: HPM op juli 20, 2015, 10:50:43 AM
Heb je de ringen naar de DvdD opgestuurd?

Ze zijn eraf gehaald, geen ringen meer, wel kreupel.

Dat zag ik en daarom vroeg ik het ook.
Heb je er nog iets mee gedaan? Nummer en kleurencode doorgegeven?
Als je dat niet doet is het pure verspilling en daar zal jouw PvdD toch ook wel tegen zijn?

Herman van der Meer

Theo M Kiewiet

Citaat van: HPM op juli 20, 2015, 11:24:57 AM
Citaat van: Theo M Kiewiet op juli 20, 2015, 11:09:09 AM
Citaat van: HPM op juli 20, 2015, 10:50:43 AM
Heb je de ringen naar de DvdD opgestuurd?

Ze zijn eraf gehaald, geen ringen meer, wel kreupel.

Dat zag ik en daarom vroeg ik het ook.
Heb je er nog iets mee gedaan? Nummer en kleurencode doorgegeven?
Als je dat niet doet is het pure verspilling en daar zal jouw PvdD toch ook wel tegen zijn?

Ik heb ze er niet afgehaald, ik scheef:  'Ze zijn eraf gehaald'.
Het is in het geheel geen verspilling, in tegendeel.
Het is een belangrijke waarneming.
Wellicht dat de PvdD zich realiseert welk soort leed dieren (naast de bio-industrie) wordt aangedaan, inclusief dit geval.
Met vr groet, Theo.

HPM

Als je de ringgegevens niet doorgeeft is dat sabotage van wetenschappelijk onderzoek.

Herman van der Meer

Frank van de Putte

Citaat van: HPM op juli 20, 2015, 17:54:23 PM
Als je de ringgegevens niet doorgeeft is dat sabotage van wetenschappelijk onderzoek.

Zulke ernstige misdaden kun je hier doorgeven; http://www.meldmisdaad.nl/
Groetjes,

Frank van de Putte

HPM

Laat Theo nou eerst maar eens vertellen wat zijn bedoeling met dit topic is.
We zien een Scholekster die in het prikkeldraad is blijven hangen. Om de een of andere reden vindt hij dat een reden om op te roepen lid te worden van de partij voor de dieren. Er staat verder niets bij over wat, hoe en waarom.
Na vragen zegt hij dat het hem niet om het prikkeldraad gaat en bevestigt hij dat de ringen zijn verwijderd.
Voor de rest draait hij om alle vragen heen.
Herman van der Meer

lennartv

Citaat van: HPM op juli 20, 2015, 17:54:23 PM
Als je de ringgegevens niet doorgeeft is dat sabotage van wetenschappelijk onderzoek.


Mwoah, sabotage is wel een groot woord hoor... Eerder een niet meewerken aan wetenschappelijk onderzoek. Overigens ben ik het voor de rest met je eens en vraag ook ik mij af hoe een scholekster in prikkeldraad de PvdD aan meer stemmen moet helpen
Groetjes,

Lennart Verheuvel

www.naturebylennart.com

HPM

Citaat van: lennartv op juli 21, 2015, 00:53:49 AM
Citaat van: HPM op juli 20, 2015, 17:54:23 PM
Als je de ringgegevens niet doorgeeft is dat sabotage van wetenschappelijk onderzoek.


Mwoah, sabotage is wel een groot woord hoor... Eerder een niet meewerken aan wetenschappelijk onderzoek. ...

Ik bedoelde niet het niet doorgeven van ringgegevens op zich, maar het verwijderen van ringen en dan bewust niet doorgeven.
Door het verwijderen van de ringen is de vogel voor het onderzoek verloren gegaan en dat is iets wat de onderzoekers zouden moeten weten en als hij eventueel met zijn ringen achter het prikkeldraad is blijven hangen zouden ze dat ook moeten weten.
Herman van der Meer