Zeldzaamheden in Nederland (Oud)

Gestart door Hans Bossenbroek, augustus 08, 2007, 23:01:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

frankw

Er is min of meer voor gekozen om dat niet te doen. De helft van de tellers zit ook niet op deze site of elders op het net..

Jelle Aalders

Klopt Frank ik denk zelfs maar 3-4 tellers die lid zijn van deze site.
Met vriendelijke groet,

Jelle Aalders

twitter.com/jelleaalders

Gerard Troost

#5102
Citaat van: dodaars op september 08, 2009, 20:54:08 PM
Klopt Frank ik denk zelfs maar 3-4 tellers die lid zijn van deze site.
Wat heeft Trektellen.nl met deze site van doen, 1 persoon is genoeg hoor... Maar goed ik zal niet doorzeuren, al vind ik het wel jammer dat de resultaten van Elten niet op Trektellen staan.

edit: affijn, hier kunnen we in elk geval nog een beetje meegenieten: http://www.vogelwerkgroeparnhem.nl/tellingen/rooftrek2009.htm
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

laatvlieger

Struikrietzanger op ringbaan Kennermerduinen!
Niet dat iedereen hier wat aan heeft, want de vogel is daar natuurlijk al lang weg en het gebied is niet toegankelijk, maar het geeft wel aan dat er op het moment e.e.a. te ontdekken is! Hup naar buiten en bosjes afzoeken!
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

firecrest

Citaat van: laatvlieger op september 09, 2009, 16:03:35 PM
Struikrietzanger op ringbaan Kennermerduinen!
Niet dat iedereen hier wat aan heeft, want de vogel is daar natuurlijk al lang weg en het gebied is niet toegankelijk, maar het geeft wel aan dat er op het moment e.e.a. te ontdekken is! Hup naar buiten en bosjes afzoeken!
De vogel was erg mager, dus of hij het gaat redden is nog maar de vraag...


Edwin Russer

14:31 10/09/09 European News: a Fea's Petrel was photographed flying north off Lille Dimon, Faroe Islands at about 11:00 this morning. If accepted it will be the first record the Faroe Islands
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

frankw

ff nieuw topic?

Btw, vandaag niets leuks over de telpost Ben..  B)

firecrest

Citaat van: laatvlieger op september 09, 2009, 16:03:35 PM
Struikrietzanger op ringbaan Kennermerduinen!
Niet dat iedereen hier wat aan heeft, want de vogel is daar natuurlijk al lang weg en het gebied is niet toegankelijk, maar het geeft wel aan dat er op het moment e.e.a. te ontdekken is! Hup naar buiten en bosjes afzoeken!
Na bestudering van de foto's en de beschrijving blijkt het een Veldrietzanger te zijn!

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers


Luuk Punt

Stoere soort! Wellicht morgen een poging wagen. Staat het pijltje exact?
Hartelijke groet,

Luuk Punt

http://vogelpunt.wordpress.com/

Jan vH

Jan van Harten
Validator Plantengallen


Vincent Hart

Stoer! Om nog even de gezegdes 'de beste stuurlui staan aan wal' en 'achteraf is het makkelijk praten' te combineren en zonder enige veldervaring met beide soorten, maar zeker niet met de bedoeling om l*llig te doen: Waarom dachten jullie eerst aan struikrietzanger? Zeker met zulke foto's van de tertials, etc.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Steven Wytema

Citaat van: Luuk Punt op september 11, 2009, 16:51:02 PM
Stoere soort! Wellicht morgen een poging wagen. Staat het pijltje exact?
jep. Waterberging van Opperdoes is ook niet zo groot dus die zie je wel liggen vanaf de doorgaande weg.
Steven Wytema


Martijn Bot

Kleine Spotvogel op Texel. Deze soort lijkt zo langzamerhand de Bladkoning, of misschien beter de Pallas Boszanger, van de 21e eeuw te worden!

Edwin Russer

Citaat van: Martijn Bot op september 12, 2009, 09:25:20 AM
Kleine Spotvogel op Texel. Deze soort lijkt zo langzamerhand de Bladkoning, of misschien beter de Pallas Boszanger, van de 21e eeuw te worden!

Volgens mij nog een nieuwe voor Texel?
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Steven Wytema

En leuk in lijn met de twee Kleine Spovo's in Engeland.
Als we nou 'leuk in lijn met Engeland' ook nog even een Kleine Sprinkhaanzanger zouden kunnen krijgen..
Steven Wytema


Hans Bossenbroek

Citaat van: Martijn Bot op september 12, 2009, 09:25:20 AM
Kleine Spotvogel op Texel. Deze soort lijkt zo langzamerhand de Bladkoning, of misschien beter de Pallas Boszanger, van de 21e eeuw te worden!

Mooi toch? Dan was die Kroonboszanger ook nog maar beginnetje en kunnen we Sulphur-bellied Warblers gaan zoeken ;) (liefst op de MaVla)

Albert de Jong

Citaat van: Edwin Russer op september 12, 2009, 09:28:13 AM
Citaat van: Martijn Bot op september 12, 2009, 09:25:20 AM
Kleine Spotvogel op Texel. Deze soort lijkt zo langzamerhand de Bladkoning, of misschien beter de Pallas Boszanger, van de 21e eeuw te worden!

Volgens mij nog een nieuwe voor Texel?

Nee, 19 september '95 zat er ook al een.
Openlijk liefhebber van meeuwen en ganzen.
Werkt bij Sovon als communicatiemedewerker.

Justin Jansen

Citaat van: scwytema op september 12, 2009, 09:39:25 AM
En leuk in lijn met de twee Kleine Spovo's in Engeland.
Als we nou 'leuk in lijn met Engeland' ook nog even een Kleine Sprinkhaanzanger zouden kunnen krijgen..
Steven, Engeland zeg je, geloof niet dat ze daar nou zo veel Kleine Sprinkhaanzangers hebben, ff lezen; oh 10 stuks tot 2004...Tegen 52 Kleine Spotvogels tot 2004!
M.v.g., Justin Jansen


Ben Wielstra

Dus een Kleine Sprinkhaan voor elke 5,2 Kleine Spotten. Dat moet kunnen.

Steven Wytema

#5123
Citaat van: Justin Jansen op september 12, 2009, 14:53:25 PM
Citaat van: scwytema op september 12, 2009, 09:39:25 AM
En leuk in lijn met de twee Kleine Spovo's in Engeland.
Als we nou 'leuk in lijn met Engeland' ook nog even een Kleine Sprinkhaanzanger zouden kunnen krijgen..
Steven, Engeland zeg je, geloof niet dat ze daar nou zo veel Kleine Sprinkhaanzangers hebben, ff lezen; oh 10 stuks tot 2004...Tegen 52 Kleine Spotvogels tot 2004!
Justin, het ging me om het 'zou leuk zijn', niet om de statistieken. Maar als je er toch over wil beginnen: in mijn onlangs aangeschafte Rare Birds, where&when (Slack et al, 2009) staat Kleine Sprinkhaanzanger 116(!) tot 2007 tegenover Kleine Spovo (excl. 11 stuks rama) 115 tot 2006.
Overigens tot op heden 0 lanceolata in Ierland.
Om nog in te gaan op de Groot-Brittanie / Engeland kwestie van Justin: tot 2006 19 Kleine Sprink en 80 Kleine Spovo -> nog 1 te gaan Ben!
(offtopic: ZEER interessant boek! aanrader!)
Steven Wytema


Justin Jansen

Citaat van: scwytema op september 12, 2009, 15:26:19 PM
Citaat van: Justin Jansen op september 12, 2009, 14:53:25 PM
Citaat van: scwytema op september 12, 2009, 09:39:25 AM
En leuk in lijn met de twee Kleine Spovo's in Engeland.
Als we nou 'leuk in lijn met Engeland' ook nog even een Kleine Sprinkhaanzanger zouden kunnen krijgen..
Steven, Engeland zeg je, geloof niet dat ze daar nou zo veel Kleine Sprinkhaanzangers hebben, ff lezen; oh 10 stuks tot 2004...Tegen 52 Kleine Spotvogels tot 2004!
Justin, het ging me om het 'zou leuk zijn', niet om de statistieken. Maar als je er toch over wil beginnen: in mijn onlangs aangeschafte Rare Birds, where&when (Slack et al, 2009) staat Kleine Sprinkhaanzanger 116(!) tot 2007 tegenover Kleine Spovo (excl. 11 stuks rama) 115 tot 2006.
Overigens tot op heden 0 lanceolata in Ierland.

(offtopic: ZEER interessant boek! aanrader!)
Steven, Groot Britannie is iets anders als Engeland, he....... :-) Mijn data komen uit Brown & Grice 2005.
M.v.g., Justin Jansen


Justin Jansen

Citaat van: Triturus op september 12, 2009, 15:12:14 PM
Dus een Kleine Sprinkhaan voor elke 5,2 Kleine Spotten. Dat moet kunnen.
Klopt denk ik vrij aardig, toch....
M.v.g., Justin Jansen


Ben Wielstra

Ondank dat ik een luie vogelaar ben hoef ik nog maar 2,2 Kleine Spot voordat die felbegeerde Kleine Sprink mag. Toch naar Texel?

teunvankessel

Is Sykes uberhaupt al uitgesloten?
Groet Teun
Jizz-birder



Hoaxbirders

martinharskamp


Edwin Russer

Citaat van: teunvankessel op september 12, 2009, 18:18:40 PM
Is Sykes uberhaupt al uitgesloten?

Teun, vergelijk maar met deze vogel. Kleine heeft meer grijsbruine tekening,  warmer gekleurd dan Sykes, op de bovendelen, meer een uitgesproken koptekening en natuurlijk de donkere ondersnavelpunt.

http://www.hughharrop.com/rarity_pic.php?pic_id=2870&cat_id=2008
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2