Zeldzaamheden in Nederland (Oud)

Gestart door Hans Bossenbroek, augustus 08, 2007, 23:01:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

wumizusume

Citaat van: Ben Wielstra op augustus 17, 2011, 12:43:40 PM
Witkeelkwik: inderdaad Max, dat is de juiste interpretatie. Ik weet van heel veel soorten niet welke ondersoort ik gezien heb, althans, misschien is het qua geografie te achterhalen, maar dat betekent niet dat ik het ook echt heb kunnen zien. En alles wat je wel kan onderscheiden is volgens het Phylogenetic Species Concept een soort natuurlijk...
Soortenconcept, OK, dat is één. Maar die Nederlandse namen in de lijst, daar moet ik toch weer een traan om wegpinken. Citroensijs, die ZO NODIG Citroenkanarie moest gaan heten, heet nu weer gewoon Citroensijs. M.i een gevalletje overhaast beslissingen doorvoeren!
Groeten,

Teus Luijendijk

Stilte. Wie stilte wil beschrijven moet zijn mond maar houden. Wie niets hoort luistert niet en heeft niets te vertellen.   (R. Kopland)

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

PieWie

Misshien Alwin even vragen of dat beest van Sloterpark weg is? :p
Citaat van: ronald nuiver op augustus 15, 2011, 15:37:39 PM
Ja die was alweer teruggevangen

Blijkbaar is Ronald wat voorbarig geweest, vanmiddag rond 13 uur vloog er weer een roze pelikaan laag boven Osdorp. Ik had geen kijker bij me dus kon niet zien of de vogel evt geringd was.

Alwin

20.45: Pelikaan zwemt weer in m'n vijver
Alwin

Life list  4 54 Roodoogvireo

WillemBosma

Willem Bosma

Velp/Opeinde

Chris van Rijswijk

Met vriendelijke groet,


Chris van Rijswijk

Kijk ook eens op mijn website http://www.birdshooting.nl/    



------------------------
De Azorengoudvink
Barmsijzen

martinharskamp

Een mogelijke schreeuwarend is óf gisteren om 21.05 uur, óf vandaag om 15.25 uur gezien, mogelijk overvliegend  :rolleye: : http://www.dutchbirdalerts.nl/report.action?id=33143&page=1


Yeronimo

Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

frankmeer

Frank van der Meer

huizengaj

Het forum is wel wat kritisch hoor ! Ga straks nog op zoek en vanavond plaats ik meer foto's.
Ben benieuwd wat jullie ervan bakken, maar formaat van dit beest past echt niet op wespendief hoor !

Bart van Hoogstraten

Citaat van: frankmeer op augustus 20, 2011, 17:56:18 PM
1kj Wespendief toch?

Da's echt geen Wespendieven-kop! Op mij maakt ie in ieder geval inderdaad een Arend-achtige indruk (maar ik heb hem nog nooit in het echt gezien, dus...).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

HJDT

Citaat van: frankmeer op augustus 20, 2011, 17:56:18 PM
1kj Wespendief toch?
Lijkt me ook ja. Een Havikarend is dit, naar mijn bescheiden mening, niet.

Groet Michel
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

Vincent Hart

Citaat van: huizengaj op augustus 20, 2011, 18:19:08 PM
Het forum is wel wat kritisch hoor ! Ga straks nog op zoek en vanavond plaats ik meer foto's.
Ben benieuwd wat jullie ervan bakken, maar formaat van dit beest past echt niet op wespendief hoor !
Tja, je foto sluit havikarend (en eigenlijk alles anders dan een 1ekj wespendief) nu eenmaal uit ... (Zelf)kritisch zijn is overigens een gezonde eigenschap voor een vogelaar.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

huizengaj

Ja snap ik hoor Vincent, Gary heeft hem ook als 1kj wespendief op basis van de foto.
http://waarneming.nl/waarneming/view/56339525
Er staan nog extra foto's op de waarneming, wellicht dat ik nog wat bijval kan krijgen.

Friesen zijn koppig hoor !

Jeroen Nagtegaal

Helaas wordt het hem niet. Overigens helemaal niet verkeerd om af en toe aan iets geks te denken.
Bekijk eens foto's van diverse arenden. Dan zie je duidelijk het verschil in oa. de vingers.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

huizengaj

Yep, maar het had zo mooi kunnen zijn. Inmiddels aangepast als wespendief. In elk geval nieuwe jaarsoort erbij !

I have a dream !

dupont

Als as meel was en water olie dan aten we elke dag pannenkoeken
Met vriendelijke groeten,

David Uit de Weerd

Steven Wytema

Steven Wytema



BramtK

Ja, je vraagt je af hoe lang ze die vogels vasthouden... Of zou het allemaal in dezelfde ronde hebben gezeten?  :angel:
Groeten,

Bram ter Keurs

Ben Wielstra

CiteerJa, je vraagt je af hoe lang ze die vogels vasthouden...

Eerst opgehaald in Polen dus zal wel een paar dagen zijn? Of zouden ze ze echt zelf hebben gevangen?

Oenanthe

Citaat van: BramtK op augustus 21, 2011, 11:55:02 AM
Ja, je vraagt je af hoe lang ze die vogels vasthouden... Of zou het allemaal in dezelfde ronde hebben gezeten?  :angel:

Een gevangen krekelzanger moet je als ringer wel iets langer vasthouden want een dergelijke soort wordt alleen aanvaard met foto's en een beschrijving. De andere stunts zijn waarschijnlijk binnengekomen terwijl men met de krekelzanger bezig was. Zelf heb ik ooit eens een cetti's zanger een poosje vastgehouden in afwachting van een fotograaf. Toen die arriveerde had ik een tweede cetti's zanger en een woudaapje gevangen!
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

Edwin Russer

Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Jos Welbedacht

Ik meld het hier ook maar even voor de geïnteresseerden van dit topic: de Zwibis zit weer in de Workumerwaard, gezien vanaf het plateau. De vogel is gekleurringd aan de rechtertibia met een witte ring. Inscriptie hebben we niet kunnen aflezen, maar het lijkt mij zeer waarschijnlijk dat het gewoon weer de bekende vogel V02 is. 
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

firecrest

Nog een leuke vangst:
Orpheusspotvogel in het Zwanenwater!

Rob Halff

Citaat van: firecrest op augustus 21, 2011, 16:28:46 PM
Nog een leuke vangst:
Orpheusspotvogel in het Zwanenwater!


Leuk hoor! Na de Krekelzanger van Castricum weer een goede ringbaansoort! Tevens zijn beiden soorten natuurlijk ook erg goede soorten voor Noord-Holland.

Harm058

Groet!
Harm Dijkstra

Leeuwarden



Alwin van Lubeck

Mvg,
Alwin van Lubeck