Veldgids libellen rond Rio de Janeiro van Tom Kompier net uit!

Gestart door Marcel_Wasscher, juni 07, 2015, 12:59:17 PM

Vorige topic - Volgende topic

Marcel_Wasscher

Heel erg vers van de pers. Gisteren had Tom Kompier zelf pas zijn allereerste gedrukte exemplaar van zijn 'A guide to the Dragonflies and the Damselflies of the Serra dos Orgaos South-eastern Brazil' en vanmorgen op Utrecht CS heb ik van hem een exemplaar in handen gekregen. Een sprong voorwaarts voor de libellenstudie van Zuid-Amerika! De 204 bekende libellensoorten uit het REGUA natuurreservaat de omgeving van Rio de Janeiro worden besproken op 379 pagina's met 560 foto's en elke soort daar heeft nu een Engelstalige naam. De gids biedt een zeer up-to-date beeld van de libellenfauna daar, met behalve alle soorten die prima besproken worden, achterin hulp voor de determinatie en voorin een opsomming van de in de toekomst nog te tackelen problemen (Nomenclatuur hoofdstuk met o.a. de 5-6 soorten die nog onbeschreven zijn). En dit alles in een mooie lay-out van Kameliya Petrova en voor €35,- (plus porto) te bestellen bij Tom: kompierintokyo@yahoo.com.
Groet, Marcel

Bij de foto's:
Daar is die dan ..... met Tom even een paar daagjes over uit Hanoi waar hij werkt op de Nederlandse ambassade.
Voorbeeld pagina's met van soortbesprekingen van de Painted Spiderlegs Planiplax erythropyga en Guiana Spiderlegs Planiplax phoenicura.
Voorbeeld pagina's met determinatie hulp voor diverse soorten van de Libellulidae.


JohanvantBosch

Ik heb vanavond mijn eerste blikken in dit boek mogen werpen. Ik ben erg onder de indruk. Dit is baanbrekend en een absolute aanrader en ik hoop dat er nog veel meer gaat volgen...