Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: 1 ... 6 7 [8]   Omlaag

Auteur Topic: Wensen voor iObs  (gelezen 21962 keer)

Nathalie De Somer

• Admins
Re: Wensen voor iObs
« Reactie #210 Gepost op: mei 02, 2019, 16:21:07 pm »

Op de eerste plaats wil ik melden dat ik met veel plezier de app gebruik.

Als ik foto's neem via de iObs-app worden deze in de foto-bibliotheek gezet zonder GPS-informatie.
Als ik buiten iObs een foto neem dan bevat deze wel GPS-informatie.

Ik gebruik iObs 4.1 op een iPhone 6 met IOS 12.2

Mijn wens is: Foto's genomen via iObs gaarne voorzien van GPS (lokatie)-informatie.

Alvast bedankt.
Hallo André, het niet toevoegen van GPS informatie aan foto's vanuit iOBS heeft als voordeel dat de locatie van kwetsbare/vervaagde waarnemingen niet aan de hand van de GPS informatie bij de foto's kan achterhaald worden. Dat is een voordeel dat we niet mogen verliezen als je wens in vervulling gaat.
vr groet
Nathalie

AdeM

• Member
« Reactie #211 Gepost op: mei 02, 2019, 16:30:37 pm »

Op de eerste plaats wil ik melden dat ik met veel plezier de app gebruik.

Als ik foto's neem via de iObs-app worden deze in de foto-bibliotheek gezet zonder GPS-informatie.
Als ik buiten iObs een foto neem dan bevat deze wel GPS-informatie.

Ik gebruik iObs 4.1 op een iPhone 6 met IOS 12.2

Mijn wens is: Foto's genomen via iObs gaarne voorzien van GPS (lokatie)-informatie.

Alvast bedankt.
Hallo André, het niet toevoegen van GPS informatie aan foto's vanuit iOBS heeft als voordeel dat de locatie van kwetsbare/vervaagde waarnemingen niet aan de hand van de GPS informatie bij de foto's kan achterhaald worden. Dat is een voordeel dat we niet mogen verliezen als je wens in vervulling gaat.
vr groet
Nathalie

Dag Nathalie,

Elk voordeel heeft z'n nadeel.
Als ik ervoor kies om eerst de foto te maken en daarna via iObs of rechtstreeks aan waarneming.nl aanbiedt dan heeft die foto wel de GPS-informatie of de waarneming nu wel of niet kwetsbaar/vervaagd is.
Voor mijn eigen fotobibliotheek wil ik wel de GPS-informatie hebben.

Misschien is het mogelijk om in de iObs-app bij instellingen aan te geven of je wel of niet de GPS-informatie van de foto wil gebruiken .
Met vriendelijke groet,

André de Meijer

temmie

• Observado Admin
  • *
« Reactie #212 Gepost op: mei 15, 2019, 13:58:28 pm »

wens: volledige latijnse naam opzoekbaar in de soortenlijst van alle landen.

Nu werk ik met de world list, en als ik bvb. een White-throated tit wil invoeren, lukte dit niet, omdat IOC het heeft veranderd naar White-throated Bushtit.

In het veld probeerde ik dan maar op Aegithalos, maar daar vind ik enkel Aegithalos sp.
Aegithalos niveogularis in de world list had mij direct op de soort gebracht.

Nu zijn de latijnse opties vaak niet-consequent, of selectief, of onvolledig. Ofwel alles erin, ofwel enkel de Engelse / Nederlandse / ... namen, maar niet de Engelse / Nederlandse / ... + nog enkele halve opties (latijnse naam sp.).
Groeten, L13v3n D3 T3mm3rm@n
Mijn laatste (vogel)reis
Pagina's: 1 ... 6 7 [8]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.019 seconden met 20 queries.