Hoofdmenu

Dooddoener

Gestart door HPM, juni 01, 2015, 12:52:31 PM

Vorige topic - Volgende topic

HPM

"Als we elke verstoring willen voorkomen, moeten we W.nl opheffen en allemaal nooit meer naar buiten gaan."

Hisko: "Closed"
Herman van der Meer

BramtK

#1
Tsja, wat moet je ermee he!? Ik vind het jammer dat met zoveel drogredenen (rechtbank, schandpaal, onschuldig tot enz.) het kleine beetje zelfreinigend vermogen van dit gemeenschapje geëlimineerd wordt. We maken het onszelf vrijwel onmogelijk om misstanden zelfs maar te benoemen; je kan altijd wel gerede twijfel aanvoeren. En anders wel ontoerekeningsvatbaarheid (hij is nu eenmaal een vogelfotograaf met camo-doek om zijn lens, och arme). Nee, we veroordelen niemand tot straf, we laten alleen weten dat de boel in de gaten wordt gehouden en dat we bepaalde gedragingen afkeuren. Maar nee, in plaats daarvan kan de "dikke ik"-vogelfotograaf de volgende keer weer gewoon zijn gang gaan, hij kan er immers van op aan dat zijn naam niet genoemd zal worden. Jammer.

Edit: Goeie tactiek natuurlijk, verplaatsen naar praat-maar-raak. Ik heb alleen echt moeite om de beweegredenen te snappen.
Groeten,

Bram ter Keurs

jeroenroelofsen

En dan? Je noemt zijn naam? Denk je nu werkelijk dat ie daar echt wakker van ligt?

Daarbij moet je natuurlijk heel erg oppassen met het noemen van namen. Voor je het weet wordt het een heksenjacht op iemand die er niets mee te maken heeft.....

Neemt natuurlijk niet weg dat die persoon (de taper) gewoon fout zit, er is ook niemand die dat ontkend.
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

BramtK

Heksenjacht, weer zo'n drogreden. Ja, ik denk dat iemand daar rekenschap van neemt. Zie ook het voorbeeld dat ik noemde m.b.t. de Poelsnip. Het systeem hoeft niet sluitend te zijn, als er maar een systeem is. Ik zie nu verschillende mensen pleiten voor compleet stilzwijgen. Tel dat op bij het ontbreken van handhavers/heterdaadjes alsmede het kennelijk dikwijls niet aanspreken door andere vogelaars/fotografen en je komt uit op (0 + 0 + 0 =) nul actie. Hoezo heksenjacht!? Op kwetsbare potentiele broedvogels, ja.
Groeten,

Bram ter Keurs

HPM

Citaat van: BramtK op juni 01, 2015, 15:07:59 PM
...
Edit: Goeie tactiek natuurlijk, verplaatsen naar praat-maar-raak. Ik heb alleen echt moeite om de beweegredenen te snappen.

Als er duidelijk over bepaalde zaken word gevraagd word je met een kluitje in het riet gestuurd. Als ze het kennelijk te heet onder de voeten wordt, wordt de macht misbruikt door de disscusie op slot te gooien. Als je dat als ultieme dooddoener karakteriseert is de volgende belediging het verbannen naar Praat maar Raak.
Je hebt je maar als invoervee te gedragen.
Herman van der Meer

Certhia

Je hebt groot gelijk Herman. Opmerkingen al die van Thijs waarin jouw opmerking wordt afgedaan als dooddoener > "Dat is een ongelofelijke dooddoener." < gevolgd door de grootste dooddoener van allemaal >" Die vogels zijn uberhaupt niet gebaat bij wat wij onze hobby noemen. Alles wat daarop lijkt is alleen voor onszelf om ons een beter gevoel te geven. " < geven maar al te goed aan dat er iets gruwelijk mis is. Want waar zouden we ons überhaupt nog druk om maken als die laatste opmerking geldend is? Het lijkt wel of alles wordt aangegrepen om maar geen verantwoording te hoeven nemen.
Groet Marc van der Aa

"Feelings: Blobs of information evolved to manage extinct environments, now used to sell Presidents."

sander bijsterbosch

Citaat van: HPM op juni 01, 2015, 12:52:31 PM
"Als we elke verstoring willen voorkomen, moeten we W.nl opheffen en allemaal nooit meer naar buiten gaan."

Hisko: "Closed"

sorry maar ik snap het ff niet helemaal waar gaat dit ooit over?
groeten,
Sander Bijsterbosch
www.mooinederland.weebly.com

H.J. Tromp

Deze mag ook op slot.
Met vriendelijke groet,
H.J. Tromp

Johan Helmus

Het gaat over dit forumtopic.
Groeten, Johan Helmus

HPM

Citaat van: Johan Helmus op juni 01, 2015, 18:18:33 PM

Het gaat over dit forumtopic.

Het was niet mijn bedoeling om dat in dit topic over te doen of voort te zetten. Het was een reactie op het voor de zoveelste keer op slot gooien van een topic in volle discussie. Ik was daar een heel andere reactie aan het schrijven maar kon het niet meer posten. Een klap in het gezicht van alle serieuze deelnemers aan die discussie.
Herman van der Meer

Johan Helmus

Oké, mijn vergissing.  :blink:
Groeten, Johan Helmus

sander bijsterbosch

Citaat van: HPM op juni 01, 2015, 19:05:45 PM
Citaat van: Johan Helmus op juni 01, 2015, 18:18:33 PM

Het gaat over dit forumtopic.

Het was niet mijn bedoeling om dat in dit topic over te doen of voort te zetten. Het was een reactie op het voor de zoveelste keer op slot gooien van een topic in volle discussie. Ik was daar een heel andere reactie aan het schrijven maar kon het niet meer posten. Een klap in het gezicht van alle serieuze deelnemers aan die discussie.


maar waarom sluiten ze dan zoveel?
groeten,
Sander Bijsterbosch
www.mooinederland.weebly.com

veedee

Citaat van: BramtK op juni 01, 2015, 15:07:59 PM
Tsja, wat moet je ermee he!? Ik vind het jammer dat met zoveel drogredenen (rechtbank, schandpaal, onschuldig tot enz.) het kleine beetje zelfreinigend vermogen van dit gemeenschapje geëlimineerd wordt. We maken het onszelf vrijwel onmogelijk om misstanden zelfs maar te benoemen; je kan altijd wel gerede twijfel aanvoeren. En anders wel ontoerekeningsvatbaarheid (hij is nu eenmaal een vogelfotograaf met camo-doek om zijn lens, och arme). Nee, we veroordelen niemand tot straf, we laten alleen weten dat de boel in de gaten wordt gehouden en dat we bepaalde gedragingen afkeuren. Maar nee, in plaats daarvan kan de "dikke ik"-vogelfotograaf de volgende keer weer gewoon zijn gang gaan, hij kan er immers van op aan dat zijn naam niet genoemd zal worden. Jammer.

Edit: Goeie tactiek natuurlijk, verplaatsen naar praat-maar-raak. Ik heb alleen echt moeite om de beweegredenen te snappen.


En wanneer zijn naam wel wordt genoemd dan gaan H. en de zijnen (ik zal maar geen namen noemen want heb niet aan wederhoor gedaan) even "wederhoren" en doen ze vervolgens precies wat ze de keer daarvoor ook gedaan hebben... Inderdaad niets! Ze laten de verstoorders hun gang gaan, geven ze nota bene een podium om hun "kunsten" te vertonen en moedigen andere gebruikers aan dit nog te waarderen met sterren ook. Vervolgens steken ze hun kop ver in het zand en hopen ze maar dat e.e.a. doodbloedt en ze geen verantwoording hoeven af te leggen naar gebruikers van hun mooie monopolistische websiteje. Want als iemand een waardige vervanger weet voor het opslaan en documenteren van waarnemingen in Nederland dan houd ik me van harte aanbevolen; ik ben dan snel weg. Ik ben er wel klaar mee zo gekleineerd en respectloos bejegend te worden. Het lijkt mijn puberdochter wel; "ik kan de discussie niet winnen, ik weet dat ik fout zit en kan er niet mee weg komen"... hup, snel stampvoetend naar boven en de deur op slot (al is dat laatste bij mijn dochter gelukkig niet mogelijk)...


Of!? Zit ik misschien fout en doen de mensen van waarneming.nl hele goede dingen met zo'n geval als dit??? Ik weet het niet, niemand weet het niet want ze geven geen gehoor als ernaar gevraagd wordt. Een doodnormale open vraag zonder naam, zonder beschuldigende vinger. Sterker nog; ze gooien jou en jouw (deel van de) discussie zonder overleg of wederhoor met het badwater door het gootsteenputje en zo zijn ze er weer een tijdje van af totdat de volgende verstoring optreedt en aan de kaak wordt gesteld.


Fijne avond, slaap lekker President, slaap maar zacht.......
gr. Vincent Douwes..

www.flickr.com/photos/vincentdouwes

Jan Borst

Man...man... wat zit je nou precies dwars? Er wordt een topic gesloten, misschien iets te snel.... misschien stonden er wat dooddoeners in... ok. Even een korte uitleg over hoe de vork nou in de steel zat leek m.i. ook het best zijn geweest, dat gebeurt niet dus daar zal waarschijnlijk wel een goeie reden voor zijn. Maar om dan de halve waarneming.nl crew (en de site zelf) te bestempelen als een soort mafiaclub die een omerta heeft, lijkt me niet helemaal gepast (sorry als ik je bericht verkeerd lees). Als je het echt zo ervaart, zoek dan een alternatief of noteer je waarneming weer in een schriftje ofzo net als vroeger. En volgens mij wordt er binnen wrn.nl ook de mogelijkheid geboden om al je gegevens voor jezelf te houden.

Verder hangt er volgens mij in ongeveer elk huis wel een spiegel, kijk er eens in en bedenk wat je, puur door deel te nemen aan deze samenleving, allemaal kapot maakt kwa natuur en welke keuzes je hierin maakt om dit zo minimaal te houden? Tapen bij een kleine vliegenvanger is dom, niet nodig, misschien zelfs belachelijk maar volgens mij begaan we met zijn allen nog veel grotere overtredingen van de flora en fauna wet door enkel onderdeel te zijn van deze samenleving, hoe groot je aandeel hierin is bepaal je vervolgens zelf....

Ps. Volgens mij is de tekst overigens: meneer de president, slaap zacht  ;)

veedee

Sorry Jan, ik ga hier verder niet op in. Niets persoonlijks hoor. Ik heb denk ik duidelijk mijn mening gegeven hoe ik denk over de godfather en zijn familie van waarneming.nl en hoe zij met kritiek en zelfs met open en geïnteresseerde vragen omgaat enerzijds en wangebruikers (of hoe je ze maar wilt noemen) anderzijds. Onze "clubleiding" lijkt (!) niet op te treden tegen mensen die het voor de rest verpesten en als je daar dan naar vraagt, geven ze niet thuis. Ik bestempel dat dan als onbehoorlijk bestuur wanneer zich dit in de zakelijke omgeving zou voordoen....
Ga nu lekker slapen, of zacht.... What ever......  :rolleye:


#shitbenikertochopingegaan......
gr. Vincent Douwes..

www.flickr.com/photos/vincentdouwes

Jan Borst

Citaat van: veedee op juni 01, 2015, 23:15:44 PM
#shitbenikertochopingegaan......

Nee hoor  ;D je doet exact wat je "de clubleiding"  verwijt. Je zegt (met andere woorden) precies wat je hiervoor al zei en je gaat verder nergens op in.

Ook een goeie nacht gewenst iig  :duim:

Henri van Dodeweerd

Citaat van: veedee op juni 01, 2015, 23:15:44 PM
Sorry Jan, ik ga hier verder niet op in. Niets persoonlijks hoor. Ik heb denk ik duidelijk mijn mening gegeven hoe ik denk over de godfather en zijn familie van waarneming.nl en hoe zij met kritiek en zelfs met open en geïnteresseerde vragen omgaat enerzijds en wangebruikers (of hoe je ze maar wilt noemen) anderzijds. Onze "clubleiding" lijkt (!) niet op te treden tegen mensen die het voor de rest verpesten en als je daar dan naar vraagt, geven ze niet thuis. Ik bestempel dat dan als onbehoorlijk bestuur wanneer zich dit in de zakelijke omgeving zou voordoen....
Ga nu lekker slapen, of zacht.... What ever......  :rolleye:


#shitbenikertochopingegaan......

Wat wil je dat ze doen, Vincent? Wat denk je dat ze KUNNEN doen?

PS. Ik hoop niet dat je puberdochter meeleest  ;)
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

veedee

Citaat van: Jan Borst op juni 01, 2015, 23:29:26 PM
Citaat van: veedee op juni 01, 2015, 23:15:44 PM
#shitbenikertochopingegaan......

Nee hoor  ;D je doet exact wat je "de clubleiding"  verwijt. Je zegt (met andere woorden) precies wat je hiervoor al zei en je gaat verder nergens op in.

Ook een goeie nacht gewenst iig  :duim:


Haha, die is goed Jan, moet ik je nageven!
Ik had niet door dat ik ergens op in had moeten gaan (mss H. en de zijnen ook en is dat het probleem wel?  :P ).... Het vraagteken die ik in jouw stuk zie, heeft totaal geen verband met waar het hier over gaat en ik voelde me dan ook niet aangesproken hierop te reageren. Maar als ik jou er een plezier mee doe dan wil ik je wel vertellen dat ik inderdaad wel eens in de spiegel kijk en moet constateren dat ik als twitcher een grote boosdoener ben met mijn 20K of meer per jaar. Echter, in tegenstelling tot waarneming.nl geef ik deze slechte eigenschap en mijn onkunde hierin ruiterlijk toe en geef ik antwoord op vragen wanneer die gesteld worden. Vraag maar raak! Je dwaalt hiermee wel een beetje af en ik ben niet voornemens daaraan mee te werken binnen dit onderwerp.
Nogmaals; ik denk dat ik duidelijk (en met mij anderen ook) het punt heb gemaakt dat bepaalde mensen binnen waarneming.nl er een beleid op nahoudt wat niet het mijne is en ik zal in de spiegel moeten kijken of ik die tekortkoming aan integriteit kan matchen met wat ik me wil voorhouden. De functionaliteit van waarneming.nl is erg groot maar wat is me dat waard als gebruikers ervan op deze manier behandeld worden? Ik moet mezelf de vraag stellen of ik dan wel integer ben om tegelijk waarneming.nl te blijven gebruiken maar daarmee het beleid van de mensen erachter dus ook tolereer.
Jij hebt vast het antwoord wel...

Fijne morgen allemaal, werkse!
gr. Vincent Douwes..

www.flickr.com/photos/vincentdouwes

veedee

Citaat van: Henri van Dodeweerd op juni 01, 2015, 23:37:52 PM
Citaat van: veedee op juni 01, 2015, 23:15:44 PM
Sorry Jan, ik ga hier verder niet op in. Niets persoonlijks hoor. Ik heb denk ik duidelijk mijn mening gegeven hoe ik denk over de godfather en zijn familie van waarneming.nl en hoe zij met kritiek en zelfs met open en geïnteresseerde vragen omgaat enerzijds en wangebruikers (of hoe je ze maar wilt noemen) anderzijds. Onze "clubleiding" lijkt (!) niet op te treden tegen mensen die het voor de rest verpesten en als je daar dan naar vraagt, geven ze niet thuis. Ik bestempel dat dan als onbehoorlijk bestuur wanneer zich dit in de zakelijke omgeving zou voordoen....
Ga nu lekker slapen, of zacht.... What ever......  :rolleye:


#shitbenikertochopingegaan......

Wat wil je dat ze doen, Vincent? Wat denk je dat ze KUNNEN doen?

PS. Ik hoop niet dat je puberdochter meeleest  ;)




Simpel Henri; als geconstateerd wordt dat iemand over de schreef gaat, van waarneming.nl weren (liefst in overleg met andere sites; hier zou een soort brainstormclub voor opgericht worden na de vorige openlijk bekend zijnde verstoring maar daar heb ik niet heel veel meer van vernomen). Gezamenlijk optreden tegen personen die het voor de anderen verpesten, zorgen voor een duidelijke waarschuwing naar anderen enerzijds en voorkomen dat een podium wordt geboden aan mensen die niet volgens "de regeltjes" met onze natuur omgaan).
Maar ten eerste nog wel antwoord geven op open vragen van gebruikers over het handelen van zijn cluppie...
gr. Vincent Douwes..

www.flickr.com/photos/vincentdouwes

Johan Helmus

Citaat van: veedee op juni 01, 2015, 21:54:08 PM
Want als iemand een waardige vervanger weet voor het opslaan en documenteren van waarnemingen in Nederland dan houd ik me van harte aanbevolen;
telmee.nl?
Groeten, Johan Helmus

gardensafari

#20
Ik wist niet eens dat die site bestond.
Maar als je in telmee in het hoofdscherm op "forum" klikt, kom je uit op... dit forum  ;D

Een dooddoener, dus.

Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

Johan Helmus

telmee.nl is het invoerportaal van de NDFF (Nationale Databank Flora en Fauna), en is een initiatief van de PGO's.

Zie hier voor meer informatie.
Groeten, Johan Helmus

Jan Borst

Citaat van: veedee op juni 02, 2015, 07:26:27 AM
Citaat van: Henri van Dodeweerd op juni 01, 2015, 23:37:52 PM
Citaat van: veedee op juni 01, 2015, 23:15:44 PM
Sorry Jan, ik ga hier verder niet op in. Niets persoonlijks hoor. Ik heb denk ik duidelijk mijn mening gegeven hoe ik denk over de godfather en zijn familie van waarneming.nl en hoe zij met kritiek en zelfs met open en geïnteresseerde vragen omgaat enerzijds en wangebruikers (of hoe je ze maar wilt noemen) anderzijds. Onze "clubleiding" lijkt (!) niet op te treden tegen mensen die het voor de rest verpesten en als je daar dan naar vraagt, geven ze niet thuis. Ik bestempel dat dan als onbehoorlijk bestuur wanneer zich dit in de zakelijke omgeving zou voordoen....
Ga nu lekker slapen, of zacht.... What ever......  :rolleye:


#shitbenikertochopingegaan......

Wat wil je dat ze doen, Vincent? Wat denk je dat ze KUNNEN doen?

PS. Ik hoop niet dat je puberdochter meeleest  ;)




Simpel Henri; als geconstateerd wordt dat iemand over de schreef gaat, van waarneming.nl weren (liefst in overleg met andere sites; hier zou een soort brainstormclub voor opgericht worden na de vorige openlijk bekend zijnde verstoring maar daar heb ik niet heel veel meer van vernomen). Gezamenlijk optreden tegen personen die het voor de anderen verpesten, zorgen voor een duidelijke waarschuwing naar anderen enerzijds en voorkomen dat een podium wordt geboden aan mensen die niet volgens "de regeltjes" met onze natuur omgaan).
Maar ten eerste nog wel antwoord geven op open vragen van gebruikers over het handelen van zijn cluppie...

In het verleden zijn er geloof ik, na overleg, wel mensen van de verschillende sites (birdpix, wrn.nl enz) geweerd, na soortgelijke overtredingen. Zoals ik al zei ben het opzich met je eens dat er in dit geval iets meer openheid gegeven had mogen worden, maar misschien was dat in dit geval niet mogelijk. Maar om er gelijk zo'n complot achter te gaan zoeken vind ik persoonlijk wat te ver gaan.

BramtK

Ach, ik vind de handelswijze topic-op-slot en een tweede verplaatsen naar Praat-maar-raak behoorlijk stompzinnig, maar het gaat er toch vooral om hoe we met zijn allen tegen dit soort kwesties aan kijken. Het stoort mij vooral hoe allerlei lui om het hardst roepen "GEEN NAMEN"! Zo wordt het hier een safe haven voor de Tom K.'s onder ons.
Groeten,

Bram ter Keurs

HPM

Ik blijf er voor om de tomka's geen of zo weinig mogelijk kans te geven. Dan is er minder kans op verstoring en bijbehorende 'schandpalen'.
Herman van der Meer

Henri van Dodeweerd

Citaat van: veedee op juni 02, 2015, 07:26:27 AM
Citaat van: Henri van Dodeweerd op juni 01, 2015, 23:37:52 PM
Citaat van: veedee op juni 01, 2015, 23:15:44 PM
Sorry Jan, ik ga hier verder niet op in. Niets persoonlijks hoor. Ik heb denk ik duidelijk mijn mening gegeven hoe ik denk over de godfather en zijn familie van waarneming.nl en hoe zij met kritiek en zelfs met open en geïnteresseerde vragen omgaat enerzijds en wangebruikers (of hoe je ze maar wilt noemen) anderzijds. Onze "clubleiding" lijkt (!) niet op te treden tegen mensen die het voor de rest verpesten en als je daar dan naar vraagt, geven ze niet thuis. Ik bestempel dat dan als onbehoorlijk bestuur wanneer zich dit in de zakelijke omgeving zou voordoen....
Ga nu lekker slapen, of zacht.... What ever......  :rolleye:


#shitbenikertochopingegaan......

Wat wil je dat ze doen, Vincent? Wat denk je dat ze KUNNEN doen?

PS. Ik hoop niet dat je puberdochter meeleest  ;)




Simpel Henri; als geconstateerd wordt dat iemand over de schreef gaat, van waarneming.nl weren (liefst in overleg met andere sites; hier zou een soort brainstormclub voor opgericht worden na de vorige openlijk bekend zijnde verstoring maar daar heb ik niet heel veel meer van vernomen). Gezamenlijk optreden tegen personen die het voor de anderen verpesten, zorgen voor een duidelijke waarschuwing naar anderen enerzijds en voorkomen dat een podium wordt geboden aan mensen die niet volgens "de regeltjes" met onze natuur omgaan).
Maar ten eerste nog wel antwoord geven op open vragen van gebruikers over het handelen van zijn cluppie...

Ik ben het inhoudelijk echt met je eens. Openheid van zaken is wel iets wat we mogen verwachten. En topics op slot gooien werkt daar niet bepaald aan mee. Maar daar ga ik me nu eens niet mee bemoeien (ik probeer af en toe aan mijn bloeddruk te denken  ;D).

Het weren van mensen kan nog wel eens lastig zijn. Als ik onder een andere naam inlog ben ik er nog steeds. En wat dan als iemand 1 keer vanuit onwetendheid te ver gaat? Wie bepaald dat er te ver gegaan wordt en dat het uit onwetendheid gebeurde. Met andere woorden, ik snap best dat er haken en ogen aan zitten. En dat geld uiteraard ook voor de publieke schandpaal (al vind ik het op zich prima ;))
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

Douwe van der Ploeg

Voor de mensen die het niet meer snappen, deze discussie was een gevolg van dit topic: http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=319936.0, wat tijdelijk gesloten was maar nu weer is geopend.
Douwe van der Ploeg

vuurvlinder

Citaat van: gardensafari op juni 02, 2015, 08:25:53 AM
Ik wist niet eens dat die site bestond.
Maar als je in telmee in het hoofdscherm op "forum" klikt, kom je uit op... dit forum  ;D

Een dooddoener, dus.

Een geweldig invoerportaal. Je waarnemingen zijn daar in ieder geval niet openbaar. Wel jammer dat ze geen eigen forum hebben.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

gardensafari

Ja, hou het maar onder de pet.
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

hiskodevries

Citaat van: vuurvlinder op juni 28, 2015, 00:20:15 AM
Citaat van: gardensafari op juni 02, 2015, 08:25:53 AM
Ik wist niet eens dat die site bestond.
Maar als je in telmee in het hoofdscherm op "forum" klikt, kom je uit op... dit forum  ;D

Een dooddoener, dus.

Een geweldig invoerportaal. Je waarnemingen zijn daar in ieder geval niet openbaar. Wel jammer dat ze geen eigen forum hebben.
Dat duurt niet lang meer. Data verzameld met publiek geld valt onder de noemer open data. Iedereen met juridische kennis wobt die data er uit.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0