Hoofdmenu

Schaft-tijd

Gestart door Mars Muusse, augustus 03, 2007, 19:22:39 PM

Vorige topic - Volgende topic

J&L

#60

Deze is ook leuk.

Jeroen Nagtegaal

Das niet je iegn foto toch? mischien ff alleen de link plaatsen,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

J&L

Hoi,

Pardon!!!!
Ja ik maak óók wel goede foto's :P
Van wie dacht jij dan dat deze is?????????

Helaas is dit nog een van de 2-3 minuten foto's schieten van vangen tot laatste hap! :angry: Met over zetten op cd-rom (andere foto's overheen gezet) :blink:  

Jeroen Nagtegaal

Eigenlijk zet je je "Handtekening" in je foto en nu niet, vandaar dat ik dacht,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

J&L

Hoi Jeroen,

Gestolen! Bel de Politie!!!!Of heeft de Keizer die óók op gegeten?
Ik dacht het al. :P

rrrrr

lunch

Rob van der Rol

klaas van haeringen

Zag vandaag in Groningen tijdens het skiffen een blauwe glazenmaker voorbij vliegen met een paardenbijter in z'n kaken!  

JohnvR

Roofvlieg heeft juffer verschalkt, waarschijnlijk een watersnuffel, maar houding en lentezonnetje bemoeilijken de determinatie. Onder het blad een vliegje dat de dans is ontsprongen.

ria.vogels

Hi,
Kom ik ook nog met een lunchmaal. Dit keer is een grote keizerlibel de klos.
Hij werd door een soortgenoot het water in gejaagd. Ik snel foto's maken, maar toen het beestje maar bleef worstelen op het water heb ik een stokje gepakt en hem op de kant geholpen. Daar bleek hij behoorlijk gehavend uit het water te zijn gekomen. Pas thuis zag ik op de eerste foto's dat hij door vissen in het water te pakken werd genomen (zie de zwarte 'monsters' onder de spartelende libel).

Groet, Ria
Groet, Ria Vogels

ria.vogels

Hier het slachtoffer op de wal.
Groet, Ria Vogels

frankneijts

Dat lijken wel dikkoppen (kikker- of paddenlarven) die die keizer te grazen willen nemen!
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

ria.vogels

CiteerDat lijken wel dikkoppen (kikker- of paddenlarven) die die keizer te grazen willen nemen!


Ja, dat zou heel goed kunnen, daar had ik nog niet aan gedacht. Het was in een poeltje in de Millingerwaard, daar zitten in de regel veel padden en kikkervisjes. En ik weet van de bruine en groene kikkers in mijn eigen vijver dat die jonkies alles aanvallen, ook elkaar.
Een keer zag ik hoe zes groene kikkers, volwassen exemplaren dat wel, samenspanden om een in de waterplanten verdwaald jong koolmeesje aan te vallen en het water in te trekken om het op te eten. Maar ja, dat is hier niet het topic....
Ria
Groet, Ria Vogels

Kees van Bochove

#72
um, ik zie zie er variabele waterjuffers in, maar gezien jullie reacties zal ik wel er helemaal naast zitten, maar zou niet weten waarom ze het niet zijn???

verder vind ik het echt een fantastische foto. echt heel gaaf!!
ik ben zoiets helaas nog nooit tegen gekomen


edit: ik had neit gezien dat er nog een 2e en 3e pagina waren, ik zie dat het azuurwaterjuffers waren. daar kan ik in komen ;)
Ik had het dus over de foto met die parende beesten waarvan het mannetje zonder borstuk
groeten, Kees van Bochove
Waarnemingen: http://waarneming.nl/user/view/8118

Rinie van Reenen

Een Vuurjuffer heeft een vliegachtige te pakken.
Groet, Rinie van Reenen

Rinie van Reenen

En nog een foto:
Groet, Rinie van Reenen

Rinie van Reenen

#75
Maar het kan ook andersom. Ik volgde een Vuurjuffer, waarvan ik zag dat deze op de grond landde. Een poosje later zag ik hem bewegen, dus dacht dat ik misschien mijn eerste tandem kon noteren. Niet dus: de juffer werd bezet door een spin...
Groet, Rinie van Reenen

Rinie van Reenen

#76
... die de juffer in zijn nek greep...
Groet, Rinie van Reenen

Rinie van Reenen

... en daarbij geassisteerd werd door een tweede spin, die vleugels en achterlijf van de juffer in bedwang hield.
(Overigens heb ik hiervan ook een filmpje in .mov-formaat, maar deze kan ik niet openen en evenmin uploaden.)
Groet, Rinie van Reenen

Anne Hueber †

Prachtige foto's heb je gemaakt :duim:  

Sticht

Mooie observaties! Super vastgelegd.

Weia

Citeer... en daarbij geassisteerd werd door een tweede spin, die vleugels en achterlijf van de juffer in bedwang hield.
(Overigens heb ik hiervan ook een filmpje in .mov-formaat, maar deze kan ik niet openen en evenmin uploaden.)
Tsss. Nu de spin nog even op naam brengen...
.mov klinkt naar afspeelbaar in Quicktime, ook gratis bij Apple down te loaden voor pc's.
Groeten, Weia
rode bosmieren: https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,342651.0.html
pagina over variatie bij een paar lastige libellensoorten: www.at-a-lanta.nl/weia/LibellenVariatie.html
motmugjes van foto determineren: http://www.at-a-lanta.nl/weia/Motmuggen.html
familie motmuggen systematisch http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=378882.0

Rinie van Reenen

#81
Citeer
Citeer... en daarbij geassisteerd werd door een tweede spin, die vleugels en achterlijf van de juffer in bedwang hield.
(Overigens heb ik hiervan ook een filmpje in .mov-formaat, maar deze kan ik niet openen en evenmin uploaden.)
Tsss. Nu de spin nog even op naam brengen...
.mov klinkt naar afspeelbaar in Quicktime, ook gratis bij Apple down te loaden voor pc's.
Inmiddels heb ik het filmpje wel kunnen zien (via Media Player Classic). Daar zag ik, dat ik de tweede spin anders moest interpreteren: geen assistentie, maar concurrentie: hij probeerde dichterbij te komen, maar werd door de eerste spin weggejaagd. Probeerde het vervolgens door het achterlijf stevig vast te houden (en naar ik aanneem proberen weg te slepen). Zonder resultaat.
Groet, Rinie van Reenen

Weia

CiteerIk volgde een Vuurjuffer, waarvan ik zag dat deze op de grond landde.
Waar was het? Wat voor biotoop? Het zal een pardosa-soort zijn, maar daar zijn er veel van en ze lijken vreselijk op elkaar. Misschien dat een spinnenkenner nog iets meer kan zeggen.
Groeten, Weia
rode bosmieren: https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,342651.0.html
pagina over variatie bij een paar lastige libellensoorten: www.at-a-lanta.nl/weia/LibellenVariatie.html
motmugjes van foto determineren: http://www.at-a-lanta.nl/weia/Motmuggen.html
familie motmuggen systematisch http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=378882.0

Rinie van Reenen

CiteerWaar was het? Wat voor biotoop? Het zal een pardosa-soort zijn, maar daar zijn er veel van en ze lijken vreselijk op elkaar. Misschien dat een spinnenkenner nog iets meer kan zeggen.
Het was in Kwintelooyen (een zandafgravind onder V'daal), paar meter van het water af op grazige helling redelijk beschut (aan twee zijden bomen).
Groet, Rinie van Reenen

Sticht

Slechte minnaar?  

Goyatlah

Hoe een klein spinnetje...
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Sticht

#86
Spin bijt juffer.

marijkehuysse

Spin beet juffer.

Marijke

Sticht

Juffer beet spin.

frankneijts

Life sucks..... maar je kèn 't ook omdraaien....
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'