Monochamus op Vroege Vogels

Gestart door Arp, mei 20, 2015, 20:48:02 PM

Vorige topic - Volgende topic

Arp

Hoihoi,

Wellicht zit ik er helemaal naast (doe niks met boktorren en heb de ET ook niet), maar is deze op VV inderdaad een dame Monochamus (sutor)? en zo ja, moet men er dan wat mee qua melding (vanwege invasive exoot en nematodedrager etc.)?:

http://vroegevogels.vara.nl/Categorieen.1003.0.html
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

harry60

M.Vr.Gr. Harry de Koning

develhorst

Dit is er een voor Th.H. Hij doet onderzoek aan die beesten.
Hartelijke groet,
Jan Burgers

Ed Colijn

Citaat van: develhorst op mei 20, 2015, 20:59:53 PM
Dit is er een voor Th.H. Hij doet onderzoek aan die beesten.

kheb 'm al gemaild.
groet,

Ed Colijn
NEV Sektie Everts

Ed Colijn

Citaat van: Arp op mei 20, 2015, 20:48:02 PM
Hoihoi,

Wellicht zit ik er helemaal naast (doe niks met boktorren en heb de ET ook niet), maar is deze op VV inderdaad een dame Monochamus (sutor)? en zo ja, moet men er dan wat mee qua melding (vanwege invasive exoot en nematodedrager etc.)?:

http://vroegevogels.vara.nl/Categorieen.1003.0.html

jij hebt helemaal geen ET nodig .... ;)
groet,

Ed Colijn
NEV Sektie Everts

Arp

Je overschat me mateloos Ed - of onderschat hoe lui ik ben  :P  ;D

Aangezien invasief etc. heb ik bij voorbaat alvast helemaal niet in de FHL zitten bladeren en heb ook geen goed idee hoe ik de verschillende soorten echt uit elkaar zou moeten houden ... beetje plaatjeskijken en buikgevoelens, meer is het niet  :-X
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Ed Colijn

Citaat van: Arp op mei 20, 2015, 21:07:43 PM
Je overschat me mateloos Ed - of onderschat hoe lui ik ben  :P  ;D

als iemand anders zou schrijven "Wellicht zit ik er helemaal naast (doe niks met boktorren en heb de ET ook niet)" zou ik waarschijnlijk niet eens gaan kijken. Maar als jij dat schrijft weet ik genoeg :P ;D
groet,

Ed Colijn
NEV Sektie Everts

Ed Colijn

blijft overigens nog wel de vraag of de foto in NL is genomen....
groet,

Ed Colijn
NEV Sektie Everts

Arp

Zekers - daar zijn ze op VV (hoe is het mogelijk) nog minder oplettend in dan hier op het forum  ;D  Anderzijds is het daar ook wel weer vaker dan hier gewoon in Nederland ;) Maar goed, dat was dus ook m'n eerste wedervraag aldaar  B)
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Douwe van der Ploeg

For what it's worth: de EXIF van de foto zegt dat de foto op 11-6-2005 is gemaakt, met een Olympus C-765 (release date april 2004). Kan natuurlijk zijn dat de fotograaf met een oud ding rondloopt waarvan de datum niet meer klopt.
Douwe van der Ploeg

Arp

Daar had ik natuurlijk ook zelf aan kunnen (moeten) denken  :rolleyes:

En je hebt inderdaad gelijk: Op VV is zojuist antwoord binnengekomen ...

Foto inderdaad van 11-6-2005, genomen op de houten brugleuning van het bruggetje over een bergbeek in het Lauterbrünnental in Zwitserland.

Okay - storm in glas water. Sorry  O0
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)