Hoofdmenu

roofvogel giethoorn

Gestart door smaab, augustus 01, 2007, 20:17:24 PM

Vorige topic - Volgende topic

smaab

Gezien, een roofvogel boven giethoorn, circulerend naar beneden en leek te duiken maar ging weer naar boven. Vervolgens een supersnelle duikvlucht en enorme plons in het water. Hij vloog onze richting uit en zagen alleen zn silhouet, vrij groot, misschien iets groter dan buizerd. Ik kan niet veel kenmerken vertellen, hij vloog met veel vleugelslagen ca 100 m boven het water. Wat zou dit geweest kunnen zijn.
RSmabers

Thijs Udo

Weinig details, maar duiken in het water en misschien iets groter dan Buizerd, dan gaat het Visarend-lampje wel voorzichtig aan bij mij.
Hoe was de vleugelvorm ongeveer? (stomp, slank, puntig)

Kaja

Dit lijkt wel op visarend ja, als je wat foto's bekijkt zie je wel of het hem was of niet.
In Frankrijk zag ik zwarte wouwen in het water duiken, maar in deze tijd van het jaar lijkt me dat zeer onwaarschijnlijk.

smaab

Hij maakte veel vleugelbewegingen, niet zweven. Vleugels redelijk slank en beetje puntig , vrij groot. Een ander zei een relatief ( naast bijv buizerd) lange kop.
RSmabers

Rinie van Reenen

#4
Als je dit laatste bericht los zou lezen, zou je haast aan Wespendief gaan denken, maar dat lijkt me niet kloppen met in het water plonzen. Visarend zou trouwens ook nog wel passen: daarvan zijn de vleugels relatief toch wat langer, en de kop ook wel wat slanker.
Veel vleugelbewegingen, betekent dat ook: snelle vleugelslagen?
Groet, Rinie van Reenen

smaab

vrij snelle vleugelslagen. Ik heb overigens een oud topic bekeken waar het silhouet van een visarend te zien is en deze vind ik wel overeenkomsten vertonen. De zwarte wouw lijkt het me niet, staart was niet licht gevorkt, kleur zag ik niet omdat we op punt waar hij het meest dichtbij was tegen de zon inkeken.
RSmabers

steenl

Giethoorn is een goede plek voor Visarend.
Van de week werd er ook één gemeld bij de Hoogwaterzone nabij Giethoorn.
Duikende roofvogel in het water past alleen op Visarend.
Dus dikke dikke kans dat het een Visarend was.