alle libellen van een gebied

Gestart door Els, augustus 01, 2007, 21:46:12 PM

Vorige topic - Volgende topic

Els

Is het mogelijk om alle libellenwaarnemingen van 1 gebied te tonen. Als je via gebied gaat zoeken krijg je alle waarnemingen van dit gebied te zien (vogels, planten, libellen enz.), ik wil graag alleen de libellen zien, is dit mogelijk?
Els Ouwehand, Katwijk

Gerardus

#1
Hoi Els

Als je via informatie(linkerkolom) > gebieden kiest / gebied selecteren
Daarna kies je het tabblad Statistiek en vink je in de rechterkolom > libellen aan.
(eventueel kun je het jaar en maanden kiezen) daarna OK.

Je krijgt een lijst van de soorten libellen die er in die periode in het gebied te zien zijn.
Je krijgt wel niet de afzondelijke waarnemingen.
Ik weet niet of je dit bedoeld, kijk maar.
Groeten Gerardus

Els

#2
Ja dat is het. Hartstikke bedankt maar weer.   :)
Els Ouwehand, Katwijk

hiskodevries

andere methode:
kies voor excursieplanner -> rond coordinaat.
zet de pointer op de juiste lokatie ( evt. eerst inzoomen, kaart verplaatsen etc)
kies gewenste periode,straal, diergroep
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0


Els

#5
Heren bedankt voor jullie inbreng. Dat zoeken via de excursieplanner had ik al gedaan, kon alleen niet een hogere straal invoeren dan 9 km. en ik wilde ook verder dan 9 km. van ons vakantieadres waarnemingen zien en om dan telkens je middelpunt te veranderen, leek de andere zoek methode me handiger!

edit: ik vind via het zoeken met excursieplanner wel een foutje (denk ik): Ik heb mijn middelpunt midden in het woord Hoog Soeren gezet (Gelderland) de straal op 9 km gezet en alleen op de soort libellen. Ik krijg dan alle libellenwaarnemingen te zien in de omgeving. Als ik dan naar de volgende 50 ga (dus een bladzijde verder) kom ik gebied "Beekbergen Engelanderput Apeldoorn" tegen. Hier worden verschillende waarnemingen opgesomd van libellen. Als ik dan "Beekbergen Engelanderput Apeldoorn" aanklik en dan via Statistieken wil kijken wat er nog meer aan libellen is waargenomen, meld het systeem dat er geen waarnemingen zijn gevonden.

Heb dit zelfde herhaald met bijv. Kootwijkerveen Kootwijk en dan krijg ik wel een mooi lijstje met libellenwaarnemingen te zien.

Er zit dus waarschijnlijk ergens een fout, of maak ik een fout?
Els Ouwehand, Katwijk

Jeroen Nagtegaal

#6
als je verder wil dan 9 km moet je ff gaan knoeien met de link,
Zo is ie orgineel: waarneming.nl/query_gebied_result.php?id=&x=156.243&y=438.028&straal=9&diergroep=5&wno_datum_van=20000101&wno_datum_tm=20070802&z=1
en dan verander je hem in dit
waarneming.nl/query_gebied_result.php?id=&x=156.243&y=438.028&straal=]http://waarneming.nl/query_gebied_result.p...438.028&straal=15&diergroep=5&wno_datum_van=20000101&wno_datum_tm=20070802&z=1
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Rinie van Reenen

Citeeredit: ik vind via het zoeken met excursieplanner wel een foutje (denk ik): Ik heb mijn middelpunt midden in het woord Hoog Soeren gezet (Gelderland) de straal op 9 km gezet en alleen op de soort libellen. Ik krijg dan alle libellenwaarnemingen te zien in de omgeving. Als ik dan naar de volgende 50 ga (dus een bladzijde verder) kom ik gebied "Beekbergen Engelanderput Apeldoorn" tegen. Hier worden verschillende waarnemingen opgesomd van libellen. Als ik dan "Beekbergen Engelanderput Apeldoorn" aanklik en dan via Statistieken wil kijken wat er nog meer aan libellen is waargenomen, meld het systeem dat er geen waarnemingen zijn gevonden.

Heb dit zelfde herhaald met bijv. Kootwijkerveen Kootwijk en dan krijg ik wel een mooi lijstje met libellenwaarnemingen te zien.

Er zit dus waarschijnlijk ergens een fout, of maak ik een fout?
Ik denk dat het hierdoor komt: als je zoekt via de excursieplanner, noteert hij de waarnemingen op elk willekeurig punt, ook een punt in een gebied dat in waarneming.nl geen naam gekregen heeft. Je ziet dan wel een naam, maar dat betreft dan het dichtsbijgelegen gebied dat wél een naam gekregen heeft. Als je het gebied zelf aanklikt, dan geeft waarneming.nl alleen de waarnemingen die exact in dat gebied liggen. Duidelijk?
Groet, Rinie van Reenen

hiskodevries

CiteerIk denk dat het hierdoor komt: als je zoekt via de excursieplanner, noteert hij de waarnemingen op elk willekeurig punt, ook een punt in een gebied dat in waarneming.nl geen naam gekregen heeft. Je ziet dan wel een naam, maar dat betreft dan het dichtsbijgelegen gebied dat wél een naam gekregen heeft. Als je het gebied zelf aanklikt, dan geeft waarneming.nl alleen de waarnemingen die exact in dat gebied liggen. Duidelijk?
klopt
de coordinaten bij een waarneming zijn leidend.

Citeerals je verder wil dan 9 km moet je ff gaan knoeien met de link
daar is een stokje voor gestoken
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Jeroen Nagtegaal

Waarom mag je niet verder dan 9Km met de excursieplanner? Wie heeft daar nou last van?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

hiskodevries

De database c.q. andere gebruikers.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Jeroen Nagtegaal

Is het dan niet mogelijk om het gewoon voior alle gebruikers zo in te stellen? Dus via het scherm van excursie planner,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Jeroen Nagtegaal

Hinko? Waarom doe ja dat niet gewoon voor alle gebruikers? dat iedereen een straal groter dan 9 kan maken, ik weet zeker dat de gebruikers het fijn zullen vinden,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Rinie van Reenen

Hij zegt: de database/andere gebruikers. Ik neem aan dat bedoeld wordt: het vergt zoveel rekenkracht van de server, dat de toegankelijkheid voor anderen vermindert.
Groet, Rinie van Reenen

Jeroen Nagtegaal

Maar eerst trok ie het toch ook gewoon? en ik meende dat het oneerlijk was dat ik wist hoe het moest/kon en dat de andere gebruikers het niet wisten/konden.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com