Zwarte ooievaars kleuringen

Gestart door harderbroek, juli 31, 2007, 14:48:52 PM

Vorige topic - Volgende topic

harderbroek

Hallo Rob,

Eerlijk bekennen een beetje lui of te weinig tijd vrij willen maken.

Naar verluid weet ik dat er projecten van zwarte ooievaars in Franktrijk lopen en de opkomst in O.Belgie t.a.v. voorkomen zwarte ooievaars.

Mijn concrete vraag: Weet jij iets of kan je achterhalen waarbij Zwarte ooievaars geringd zijn met oranje ringen en een metalen ring.
Verdere info ontbreek me daar ik de vogel niet zelf gezien heb en de melding alleen betreft dat de soort beide ringen droeg.

Alvast bedankt voor de moeite.
Lukt het niet ga ik zelf verder zoeken.
poldergroet
Rob (v.S)
Zeewolde
Flevoland
Rob van Swieten(Robbie)
Zutphen
Gelderland

Pim Wolf

als je op www.cr-birding.be kijkt dan kom je er vast wel uit. Er is inderdaad zo'n project in Frankrijk. Eindigde de code van de ring soms op 94?

groet, pim

pim

Jeroen Nagtegaal

Stond op waarneming niet zo een ring met code?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

harderbroek

Citeerals je op www.cr-birding.be kijkt dan kom je er vast wel uit. Er is inderdaad zo'n project in Frankrijk. Eindigde de code van de ring soms op 94?

groet, pim

pim
Hoi Pim.
cr birding is me bekend maar zoalas ik al melde geen tijd of te lui om te checken.(sorry)
Hoe de ring eindigde weet ik dus niet zoals al in mijn bericht aangegeven.
De vogel is waargenomen in de Gelderse Slenk( je weet wel waar we samen ijsvogels hebben gekeken)
Zelf heb ik een foto van het beest maar zonder ringen dus een geheel ander exemplaar wat het wel weer spannend maakt.
Er moeten er dus meerdere rondhangen

poldergroet
Rob
Rob van Swieten(Robbie)
Zutphen
Gelderland

nicky hulsbosch

Hoi allemaal,

In de kempen was ook een zw ooievaar gefotografeerd met kleurring.
zie www.vogelsindekempen.nl . dan op juli klikken.

Nicky
Groeten Nicky Hulsbosch

http://waarneming.nl/user/view/1739

harderbroek

CiteerHoi allemaal,

In de kempen was ook een zw ooievaar gefotografeerd met kleurring.
zie www.vogelsindekempen.nl . dan op juli klikken.

Nicky
Dag Nicky,
Grappig zo,n ring draagt de onze dus ook.
Wel frapant vindt ik het ook dat ik er een gefotografeerd heb die weer geen ring draagt. Dus waar die dan weer vandaan komt???
leuke site overigens
groet
Rob
Rob van Swieten(Robbie)
Zutphen
Gelderland

harderbroek

Citeer
Citaat van: Pim Wolf,Jul 31 2007, 14:13 PMals je op www.cr-birding.be kijkt dan kom je er vast wel uit. Er is inderdaad zo'n project in Frankrijk. Eindigde de code van de ring soms op 94?

groet, pim

De vogel is waargenomen in de Gelderse Slenk( je weet wel waar we samen ijsvogels hebben gekeken)
Dag Pim,

ter correctie, was abuis met andere Pim. Vandaar dat er stond wij hebben daar ijsvogels gekeken.

Overigens zou de Ooievaar wel eens uit Polen kunnen komen? (nog niet zeker)
Frankrijk heeft een andere kleur ring meende ik (red or green)
gr
Rob
Rob van Swieten(Robbie)
Zutphen
Gelderland

g.j. keizer

#7
Rob,
Ik heb in (de omgeving van) van mijn woonhuis in de Duitse Eifel meermaals één of een paartje Zwarte ooievaars, die (met de verrekijker) niet (zichtbaar) waren geringd, waargenomen : 3 augustus 2005 in een drassig graslandje aan een beek staand langs de weg van Waxweiler naar Neuerburg en de volgende dag (dezelfde ?) in een weiland langs de weg van Waxweiler naar Lauperath. En 21 maart 2007 een paartje staand op en opvliegend vanaf de overgang van een grasland naar een stoppelveld van een voedermaisakker op de Eichelsberg in Waxweiler en op 14 juli één vogel vliegend boven de rivier de Prüm in het dorp Waxweiler. Deze ooievaars zouden afkomstig zijn van een kleine populatie, die in de Hoge Venen (België) broedt.
Zwamgroet,
Gerrit J. Keizer
www.soortenbank.nl
Paddenstoelen

harderbroek

#8
CiteerRob,
Ik heb in (de omgeving van) van mijn woonhuis in de Duitse Eifel meermaals één of een paartje Zwarte ooievaars, die (met de verrekijker) niet (zichtbaar) waren geringd, waargenomen : 3 augustus 2005 in een drassig graslandje aan een beek staand langs de weg van Waxweiler naar Neuerburg en de volgende dag (dezelfde ?) in een weiland langs de weg van Waxweiler naar Lauperath. En 21 maart 2007 een paartje staand op en opvliegend vanaf de overgang van een grasland naar een stoppelveld van een voedermaisakker op de Eichelsberg in Waxweiler en op 14 juli één vogel vliegend boven de rivier de Prüm in het dorp Waxweiler. Deze ooievaars zouden afkomstig zijn van een kleine populatie, die in de Hoge Venen (België) broedt.
Gerrit,

Bedankt voor de ifo.


Heb je het boekje nog kunnen krijgen "Bidden voor de kost" ?

Groet
Rob
Zeewolde
Flevoland
Rob van Swieten(Robbie)
Zutphen
Gelderland

g.j. keizer

CiteerHeb je het boekje nog kunnen krijgen "Bidden voor de kost" ?
Rob,
Nee, maar wel een kopie van de zeer verhelderende tekst.
Zwamgroet,
Gerrit J. Keizer
www.soortenbank.nl
Paddenstoelen

rob_voesten

CiteerHallo Rob,

Eerlijk bekennen een beetje lui of te weinig tijd vrij willen maken.

Naar verluid weet ik dat er projecten van zwarte ooievaars in Franktrijk lopen en de opkomst in O.Belgie t.a.v. voorkomen zwarte ooievaars.

Mijn concrete vraag: Weet jij iets of kan je achterhalen waarbij Zwarte ooievaars geringd zijn met oranje ringen en een metalen ring.
Verdere info ontbreek me daar ik de vogel niet zelf gezien heb en de melding alleen betreft dat de soort beide ringen droeg.

Alvast bedankt voor de moeite.
Lukt het niet ga ik zelf verder zoeken.
poldergroet
Rob (v.S)
Zeewolde
Flevoland
de vogel kan uit Frankerijk, Polen of Portugal/spanje komen.

dus dat word de combinatie aflezen om er zeker achter te komen.

groetjes  :duim:  
Rob Voesten

Ringmeldingen doe het hier. En ik help je er mee.

Mail: woeste1voeste@hotmail.com

harderbroek

Citeer
CiteerHallo Rob,

Eerlijk bekennen een beetje lui of te weinig tijd vrij willen maken.

Naar verluid weet ik dat er projecten van zwarte ooievaars in Franktrijk lopen en de opkomst in O.Belgie t.a.v. voorkomen zwarte ooievaars.

Mijn concrete vraag: Weet jij iets of kan je achterhalen waarbij Zwarte ooievaars geringd zijn met oranje ringen en een metalen ring.
Verdere info ontbreek me daar ik de vogel niet zelf gezien heb en de melding alleen betreft dat de soort beide ringen droeg.

Alvast bedankt voor de moeite.
Lukt het niet ga ik zelf verder zoeken.
poldergroet
Rob (v.S)
Zeewolde
Flevoland
de vogel kan uit Frankerijk, Polen of Portugal/spanje komen.

dus dat word de combinatie aflezen om er zeker achter te komen.

groetjes  :duim:
Ha die Rob

Thanks voor de info

m.v.g.
Rob
Zeewolde
Fl
Rob van Swieten(Robbie)
Zutphen
Gelderland

HJDT

#12
De Zwarte Ooievaar die vandaag met een ongerind maatje nog steeds aanwezig was op de UIthof in Utrecht blijt te zijn geringd in België. De vogel had een rode ring met inscriptie en een kleine metalen ring, zo te zien zonder inscriptie.

CF96 is geringd in Wallonië België op 30.05.07 in een nest van 4 jongen, dit was de kleinste van het nest. Plaats: La Roche en Ardenne (50°12N-5°35E)

Het nest is al 10 jaar bekend en die site is erg productief (gemiddeld 4 jongen)

Groeten Michel
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

Pim Wolf

en drie van die vier zijn in Nederland gezien, 93 en 94 in Zeeland en nu 96 in Utrecchh. 95 zat vorige week in een vogelopvangcentrum in Frankrijk. Overigens was het nest in Frankrijk en niet in Walenland.

pim wolf

BWoets

#14
overigens zit 93 al een week of 4 in de Wieringermeer (NH)

Zie maar:
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

HJDT

Nog even voor de volledigheid: de Zwarte Ooievaar van Utrecht was toch echt in België geringd. De persoon die de ringen maakte heeft zowel aan Belgische als Franse ringers geleverd vandaar de opeenvolging van nummers.

Groeten Michel
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

BWoets

Vandaag zat hij nog in de Wieringermeer. Al vanaf 21 augustus..!
Met vriendelijke groet,
Bob Woets