2 soorten Sprinkhaan/Krekel in Suriname waargenomen

Gestart door Moes, april 28, 2015, 00:02:19 AM

Vorige topic - Volgende topic

Moes

Onderstaande soorten heb ik in maar waargenomen in Suriname en heb inmiddels na uren zoeken en googelen de moed opgegeven. Kan iemand mijn misschien vertellen wat de namen van deze soorten zijn?

Alvast heeeeeel erg bedankt!


Douwe van der Ploeg

De eerste lijkt me eerder een bidsprinkhaan, en ondanks de naam zijn dat geen sprinkhanen maar vallen bij ons onder "Insecten overig", zijn nauwer verwant met kakkerlakken bijvoorbeeld.

Het is handig als je de waarnemingen eerst invoert (via observado.org, als sprinkhaan onbekend bijvoorbeeld) en dan de knop "Determineren via het forum" gebruikt. Zo komt alle nuttige info mee en staan de waarnemingen gelijk op de site.
Douwe van der Ploeg

Moes

Bedankt voor je reactie, echter het invoeren op observado.org kan ik geen wijs uit worden... Ik heb geen idee waar alle termen voor staan...

JohanvantBosch

Citaat van: Moes op april 28, 2015, 17:22:34 PM
Bedankt voor je reactie, echter het invoeren op observado.org kan ik geen wijs uit worden... Ik heb geen idee waar alle termen voor staan...

welke termen snap je niet? Is hetzelfde als waarneming.nl trouwens.

Douwe van der Ploeg

Het is inderdaad hetzelfde systeem als waarneming.nl. Heb je daar al een account? (En ik bedoel dus niet dit forum, dat is apart, maar www.waarneming.nl). Zo ja, dan kan je diezelfde account voor observado gebruiken.
Douwe van der Ploeg