Hoofdmenu

Coördinaten en soort kaart

Gestart door trautels, maart 08, 2015, 23:12:02 PM

Vorige topic - Volgende topic

trautels

Is er de mogelijkheid om ergens coordinaten in te voeren, zodat je naar deze  gewenste plek toe kan lopen? Volende vraag is hoe je de kaartsoort verandert. Ik heb nu kaarten die weinig detail info laten zien. Ik zie in de handleiding dat er pok een soort van google earth achtige kaarten bestaan.
Alvast hartelijk dank voor het antwoord.

Alex Kwak

Citaat van: trautels op maart 08, 2015, 23:12:02 PM
Is er de mogelijkheid om ergens coordinaten in te voeren, zodat je naar deze  gewenste plek toe kan lopen?

Ja, als dat punt een waarneming is. Doe dit vanaf het Waarnemingen in de omgeving-scherm

Citaat van: trautels op maart 08, 2015, 23:12:02 PM
Volende vraag is hoe je de kaartsoort verandert. Ik heb nu kaarten die weinig detail info laten zien. Ik zie in de handleiding dat er pok een soort van google earth achtige kaarten bestaan.
Alvast hartelijk dank voor het antwoord.

Klik op de drie streepjes linksboven in het kaartscherm (of swipe van links naar rechts) en kies de optie kaarttype
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

PS. Zou je willen ondertekenen met je echte naam? Dat 'praat' wel zo prettig, en het is gewoon verplicht in dit forum.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

trautels

Dank je wel Alex. Ben weer een stap verder. Jammer dat je niet de coordinaten direct  kan invoeren in het geval de persoon zijn of haar vondst niet op waarneming heeft gezet, het een waarneming is die al meer dan een week geleden gedaan is, of de waarneming vervaagd is. Als je hier een ander programma voor weet voor android telefoon, heel graag.
Met vriendelijke groet, Els Trautwein

René Bult

met vriendelijke groet,
René

hiskodevries

Els, ik doe het altijd als volgt.
Ik wil naar de Kuifleeuwerik in den bosch
eerst met de auto naar den bosch , daar gebruik ik tomtom voor
de auto parkeer ik ergens. Dan open ik de waarneming, b.v. http://waarneming.nl/waarneming/view/100056468 , op mijn smartphone
en dan kies ik voor 'Route via google maps'  dan kun je ook kiezen voor lopen. Werkt perfect. Kost natuurlijk wel dataverkeer.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

trautels


Nico Omlo

Citaat van: trautels op maart 08, 2015, 23:12:02 PM
Is er de mogelijkheid om ergens coordinaten in te voeren, zodat je naar deze  gewenste plek toe kan lopen? Volende vraag is hoe je de kaartsoort verandert. Ik heb nu kaarten die weinig detail info laten zien. Ik zie in de handleiding dat er pok een soort van google earth achtige kaarten bestaan.
Alvast hartelijk dank voor het antwoord.

Els, je kunt naar instellingen gaan > Locatie - inst. >Vaste Locatie en de Coördinaat in voeren waar je heen wil of terug.
Ga naar het in voer scherm veeg links submenu > vastlocatie rechts aardbolletje walha je hebt je punt.
Het radar symbool wordt een vinkje en je vaste coördinaat staat er  links naast.
Nico.Omlo.



Mijn Waarnemingen