Hoofdmenu

Kwal!

Gestart door Dragonfly, oktober 16, 2005, 22:50:36 PM

Vorige topic - Volgende topic

Dragonfly

Het viel mij op dat er naast de kompaskwal nog geen kwallen zijn ingevoerd. Onderstaande blauwe geleipudding kwam ik eergisteren tegen op het Noordzeestrand tussen Zandvoort en IJmuiden. Wie kan mij aan een naam helpen? Dan voer ik 'm in.
Godelieve Brinkhof
Kijk ook eens op mijn (foto)blog: Godelieve Wandelt

(\__/)
(='.'=)
(")_(") This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Dragonfly

En de onderkant:
Godelieve Brinkhof
Kijk ook eens op mijn (foto)blog: Godelieve Wandelt

(\__/)
(='.'=)
(")_(") This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

feel4nature

kweet ook niet hoe het heet, maar het is wel een prachtexemplaar!

groet, Ali.
natuurlijk met groet, Ali.

Dragonfly

Godelieve Brinkhof
Kijk ook eens op mijn (foto)blog: Godelieve Wandelt

(\__/)
(='.'=)
(")_(") This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Danielle

Misschien de Zeepaddestoel?

Zie Katwijk aan zee homepage

Gr.
Danielle
Groetjes,
Danielle

Dragonfly

#5
Hm, die site had ik al bekeken. De kleur lijkt erop, maar die zeepaddestoel heeft zo'n duidelijke doorzichtige rand. Misschien verdwijnt die als het beest afsterft? heb helaas niet zoveel verstand van kwallen...

Bedankt voor het meedenken :duim:  
Godelieve Brinkhof
Kijk ook eens op mijn (foto)blog: Godelieve Wandelt

(\__/)
(='.'=)
(")_(") This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Date

Dit is een Bloemkoolkwal of Zeepaddestoel (Rhizostoma pulmo).

Groet,

Date

Vincent

Het is een zeepaddenstoel
Vincent

Dragonfly

#8
Toch een zeepaddestoel dus? Tsja, ik ben erg bezig met paddestoelen op het moment dus had het kunnen weten ;-)

Ik zal 'm gaan invoeren! Bedankt allen!
Wel apart dat ik 'm nu onder geleedpotigen moet gaan invoeren (staat de kompaskwal ook onder)...
Godelieve Brinkhof
Kijk ook eens op mijn (foto)blog: Godelieve Wandelt

(\__/)
(='.'=)
(")_(") This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

han.endt

CiteerWel apart dat ik 'm nu onder geleedpotigen moet gaan invoeren (staat de kompaskwal ook onder)...
Inderdaad, ongewervelden zou een toepasselijker term zijn.

Gr.
Han.

Vincent

#10
Zodra er meer waarnemingen komen wordt er wel een aparte groep van gemaakt. Hisko heeft al een lijst van weekdieren.
Vincent