Hoofdmenu

Weekend weg in juni

Gestart door Tinok, februari 27, 2015, 22:43:45 PM

Vorige topic - Volgende topic

Tinok

Dag,

Ik zoek een leuke bestemming om te vogelen rond half juni, voor een vrijdag tm zondag dus niet te ver rijden, buitenland zou leuk zijn.
Zit zelf te denken aan duitsland of belgie maar op internet is het nog niet zo makkelijk dan goede gebieden te vinden (of ik zoek niet handig).
Van Duitsland kom ik vooral de Elbe etc tegen maar als we een dag in de auto moeten zitten hebben we netto alleen de zaterdag om te vogelen en dat is wat zonde vind ik.
Dus heeft iemand goede tips om iets dichterbij toch leuke gebieden te bezoeken dan hoor ik het graag. Zijn er mooie gebieden in Westduitsland of Belgie of evt noordFrankrijk?
Ik ga er niet vanuit dat er hele andere soorten zitten dan we hier kennen want wat dat betreft zijn we met Nederland wel heel erg verwend;-)

En anders wordt het toch gewoon weer een weekend Texel of Lauwersmeer ook heel mooi.


groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

frankneijts

#1
Minder dan 100 km van Maastricht in Duitsland: http://www.dutchbirding.nl/news.php?id=514 Niet alleen Grijze Gorzen maar ook Eurootjes, Waterspreeuwen, Rode Wouwen, leuke vlinders, heerlijke rode wijn enzovoort...
Misschien kun je ook nog het boek "Vogels in de Kijker"** (ISBN 90 5210 278 3) van Arnoud vd Berg en Dominique Lafontaine ergens vinden? Boordevol tips over leuke vogelgebiedjes in (Nederland) Belgiƫ en Noord-Frankrijk: echt een aanrader!

** Ik zag dat ze het hier http://www.de-akster.nl/boeken_en_kaarten nog hadden, eventueel 2e hands (?).
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Tinok

Dag Frank

Ontzettend bedankt voor je reactie. Ik ben er zo blij mee! Veel beter dan een weekend Praag wat leuk lijkt maar lekker buiten, vogels zien trekt me veel meer!
Boek gelijk bestelt, hotel gezocht dus het gaat helemaal goed komen, dank voor de goede tip daar gaan we nog veel lol van hebben.

groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'