Hoofdmenu

egel in de tuin

Gestart door kleineflappie, juli 14, 2007, 19:20:53 PM

Vorige topic - Volgende topic

kleineflappie

Wij hebben een egeltje in de tuin.
Wat mag ik hem allemaal te eten geven.
Moet ik nog wat anders doen voor het egeltje?
Wie kan mij wat vertellen

Jeroen

Tim Asbreuk

#1
Vaak kunnen egels zelf goed genoeg voedsel zoeken. Onder andere regenwormen en slakken.

Wat je ook doet geef hem beslist Geen!! melk
Met vriendelijke groet,
Tim Asbreuk

tekenaar

Je hoeft helemaal niets te doen. Hij vindt zelf voldoende te eten. Als je wilt kan je af en toe een handjevol droge kattenbrokken in een schoteltje neerzetten, en een klein bakje water.

Erg prettig vindt hij het als je de tuin "rommelig" laat zijn: hoe meer takken, bladhopen, stapels hout en stenen, hoe beter.

Wat je in ieder geval NIET moet doen is melk geven: daarvan krijgt hij diaree!
Paul Veenvliet
dieren en planten tekeningen: https://paulveenvliet.art/
excursies in Slovenie: https://www.slovenia-nature-guide.si/

HansJWG

Heb er ook een in de tuin.
Was eergister even wat bamboe aan het snoeien, heb me dus maar ingehouden en niet te rigoreus gesnoeid  :)  
Groet, Hans

Jeroen Nagtegaal

CiteerHeb er ook een in de tuin.
Was eergister even wat bamboe aan het snoeien, heb me dus maar ingehouden en niet te rigoreus gesnoeid  :)
En de Bamboe op een hoop gelegd? Is er juist mooi materiaal voor, verteerd langzaam en is luchtig,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Freek Verkerk

Composthopen, en dichte begroeing is goed voor insecten en dat is weer goed voor kleine dieren als vleermuizen, zangvogels, slangen, kikkers en egels. Dus niet te veel schoffelen! Zorg ook voor verbindingen met de tuinen van de buren.
Natuurlijk gegroet
Freek Verkerk

g.j. keizer

#6
Jeroen,
Als jij of de buren bomen en heesters snoeien, de dikkere takken steeds op langzaam inklinkende, lintvormige houtrillen tussen rechtopstaande paaltjes stapelen. Niet alleen een prima slaap- en nestelplek voor kleine zoogdieren of vogels en insecten of slakken, die dan weer door hen kunnen worden opgegeten, je kan zo tevens het opeenvolgende verschijnen (successie) van houtafbrekende paddenstoelen volgen.
Zwamgroet,
Gerrit J. Keizer
www.soortenbank.nl
Paddenstoelen