Hoofdmenu

Roofvogel

Gestart door geertje, juli 24, 2007, 23:04:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

geertje

Deze zweefde boven ons huis in Den Haag.
Is het een torenvalk?
Ik denk dat hij een gierzwaluw te pakken heeft, want deze vlogen er vlak bij.
Groeten,
Gera Nieland

carel

Heb de foto even vergroot en wat met de kleuren gespeeld
gezien de rode broek en de zwarte pet die dan zichtbaar worden ga ik voor boomvalk

Carel van der Sanden

http://www.natuurlijk-erp.nl/

Zonnekoning

#2
Ik zit meer aan een slechtvalk te denken, omdat het boven stedelijk gebied is. Als het meer landelijk zou zijn, is een boomvalk ook mogelijk. Een torenvalk lijkt mij uitgesloten, omdat meer een muizenjager is.

Edit: Een een boomvalk dus.
Groeten, Lodewijk Jan Coté,
IVN/KNNV Zwolle, VRS De Kooi,
Verzorgingshuis Zandhove.

geertje

Dank jullie wel! :)
Dit klopt ook helemaal met het geluid dat ik hoorde.

Veel soorten roofvogels hier in Den Haag; we wonen dan wel vlak bij natuurgebied De Uithof, maar ik had dat toch niet verwacht!
Groeten,
Gera Nieland

frankmeer

CiteerIk zit meer aan een slechtvalk te denken, omdat het boven stedelijk gebied is. Als het meer landelijk zou zijn, is een boomvalk ook mogelijk. Een torenvalk lijkt mij uitgesloten, omdat meer een muizenjager is.

Edit: Een een boomvalk dus.
Roofvogels kunnen overal opduiken, ook boven onverwachtse gebieden voor die soort. Ik heb meerdere malen Boomvalken gezien boven de stad, vanuit de achtertuin. En ook eens een Visarend boven de bossen van Midden-Limburg.
Frank van der Meer

snwja3

In Den Haag huisvesten diverse parken (ook midden in de bebouwde kom) een paartje Boomvalken.
Ofwel boven de bebouwde kom worden ze regelmatig gezien.

ps. bij de prooi zie ik een korte staart met witte stuit, ofwel een Huiszwaluw?
Een witstuitige gierzwaluw lijkt me wat al te droevig!  ;)  
Wietze Janse

Steven Wytema

Citeerps. bij de prooi zie ik een korte staart met witte stuit, ofwel een Huiszwaluw?
Een witstuitige gierzwaluw lijkt me wat al te droevig!  ;)
ik gok op een huis..ook korte vleugels en tis erg knap als ie een Gierzwaluw te pakken heeft!
Steven Wytema


frankmeer

Ja, het is een huiszwaluw, maar dat ze gierzwaluwen vangen gebeurt ook wel hoor. :duim:  
Frank van der Meer