Icerats uit Lesotho

Gestart door dirkhuitzing, december 04, 2014, 20:00:19 PM

Vorige topic - Volgende topic

dirkhuitzing

Ik zou graag willen weten welke soort dit is.[/size]Het betreft deze waarneminghttp://observado.org/waarneming/view/81954236onzeker Sloggett's Vlei Rat - Otomys sloggetti gezien op 2014-02-15 LesothoFoto's:Toelichting:Volgens de gids zouden dit Icerats zijn (Otomys sloggetti roberti). Deze soort kon ik echter niet vinden in de lijst met Afrikaanse zoogdieren. Als aanvullende informatie vertelde de gids, dat deze knaagdieren op lagere hoogte niet zouden kunnen overleven. Ik heb de mogelijke Icerats gezien in een dorpje in Lesotho op ongeveer 2800 meter hoogte, even voorbij Sani Pas. Ik heb de waarneming ook op Ispot South Africa gezet.bij voorbaat dank Dirk Huitzing

HJDT

Sloggett's Vlei Rat is de juiste naam voor deze soort. Onze gids (Stewart McLean) noemde deze knagers ook Icerat. Ik ga ervan uit dat dit een lokale naam o.i.d. is.

Groet Michel
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

dirkhuitzing

Dank, bij de waarneming pas ik de naam aan.


Groet,


Dirk